Hoi dames, Ik heb de laatste tijd erg last van maagzuur, tenminste.. zo noemt mijn huisarts het. Heb de hele tijd last van een heet gevoel in m'n maag en veel vlagen van misselijkheid. Ik ben niet zwanger, dus daar kan het niet aan liggen. Het is eigenlijk de hele dag door. Ik heb Omeprazol voorgeschreven gekregen, maar daar word ik ontzettende duizelig van, dus dat durf ik niet meer te nemen, omdat ik natuurlijk ook met de kleine man zit. De maagzuur komt niet omhoog in de slokdarm. Heeft er iemand toevallig een tip om het te bestrijden?
wat bij mij werkte om mn maag te kalmeren van het maagzuur was cola of melk. vla wil soms ook nog werken. Dat verkoelt ook een beetje.
Rennie helpt bij mij ook heel goed. Om het te voorkomen kun je beter niet te pittig en zout eten. Als je het hebt zou je ook een beker melk in kleine slokjes op kunnen drinken of een paar hapjes vla, dan verzacht het ook allemaal weer een beetje. Sterkte. Ik ken het gevoel, en dat is niet fijn...
Ik heb een poos Ranitidine gebruikt nu weer gewoon een Rennie als ik last heb...( bij mij komt t wel omhoog)
Ik gebruik zelf ook omeprazol (gelukkig geen klachten bij, zal het ook niet over gaan als je er eenmaal aan gewend bent?) Maar verder idd melk, vanillevla dat verzacht direct. En rekening houden met eten, ik neem bijv al 's ochtends een omeprazol als ik weet dat we 's avonds shoarma of pizza ofzo eten. Succes ermee, ik weet hoe vervelend het is!
misschien dat het wel overgaat, ik heb het toen een week gebruikt, maar ik ben alleen, en vind het erg eng als ik zo duizelig ben, met de kleine.. dus ik durfde het niet nóg langer te gebruiken.
Er staat in de bijsluiter dat je lichaam er aan moet wennen..Dus als je de kans ziet zou je het misschien even vol moeten houden... Verder heb ik toen ik zwanger was speciale zakjes gehad van de gyn maar ik kom even niet op de naam Ik gebruik omeprazol alleen als ik last heb van mijn maag en ben dan gelukkig niet duizelig.. Sterkte want ik weet hoe vervelend het is..