Al een aantal weken heb ik continu het idee alsof er iets in mijn keel zit, ik blijf maar slikken om het weg te krijgen maar er zit niks. Als ik in mijn mond kijk, lijkt het net alsof er aan 1 kant "iets" zit, wat er niet hoort te zitten, maar het is gewoon huid ( of hoe noem je het daar), in die bocht naast je huig zeg maar....... Als iemand het nog snapt . Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik wordt er ondertussen een beetje moe van, het is een erg irri gevoel. Begrijpt iemand en kent iemand dit? Ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen om het te veranderen, maar dat gevoel wil ik graag kwijt..........
Ik denk het te snappen Ik heb het ook wel eens gehad, als ik verkouden ben, net alsof er iets zit. Doet het ook pijn? Bij mij zijn het de klieren die dan iets opzwellen namelijk. Anders gewoon even naar de huisarts als je ongerust bent.
Heb ik onlangs ook gehad. Bleek een amandelsteen te zijn. Was echt moeilijk te zien. Moest echt mond wijd open doen en dan aaa, alsof je bij de dokter bent haha. Gaat vanzelf weg maar wel vreselijk irritant.
Heb je je amandelen nog? Ik heb grote groeven in mijn amandelen. Als ik het gevoel heb dat er iets in mijn keel blijft steken zijn het vaak (jaaaa ranzig, ik weet het) etensresten die in mijn amandelen blijven zitten. Ik haal ze er altijd uit met een cocktailprikker. Niet echt fijn om te vertellen, maar misschien dat jij er ook last van hebt.
Mijn amandelen zijn er op mijn 18e uitgegaan...... Maar ik zat later te denken, kunnen die weer aangroeien?? Als ik kijk lijkt het wel alsof ik iets zie zitten, net om het hoekje zeg maar..... Maar niet mooi glad. Aan de andere kant zit niks..... Maar als ik mijn vriend laat kijken, zegt ie dat ie niks ziet?! Als ik trouwens google zien die amandelstenen er heel anders uit. Qua kleur is het bij mij bijvoorbeeld precies hetzelfde als de rest van mijn mond...... Snappen jullie het nog
hahahaha niet echt... Maar je zou kamillethee met honing kunnen proberen... kamille tegen een eventuele ontsteking, honing voor de smeer Of de ha...
klinkt als kleine keelontsteking, je hoeft niet perse koorts te hebben. heb dit ook wel eens gehad. zou het ff aan de ha voorleggen. miss heeft hij er wat voor. dan ben je dr maar vanaf. is jah lastig dat gevoel.
Misschien dat ik dan toch maar een keer de dokter bel. Het gekke is dat het verder geen pijn doet, je voelt alleen heel duidelijk iets zitten.
Ik ken het gevoel. Je blijft maar slikken en slikken, maar het verdwijnt niet. Ik heb dit al jaren en er is eigenlijk niets aan te doen. Ik zou zeker ff naar de huisarts gaan, die verwijst je dan door naar de KNO-arts. Bij mij begon het zo'n 3 jaar geleden. Het deed geen pijn, maar het is onnoemelijk vervelend. na een jaar aangetopt te hebben ben ik toch maar eens naar de HA geweest. Omdat er niets te zien was ben ik doorgestuurd naar de KNO-arts. De KNO-arts kon ook niets zien, maar wel voelen. Als ik mijn plek van mijn keel vastpak waar de klachten zit (een beetje ten hoogte van het slikreflex) en ik beweeg het van links naar rechts, dan hoor ik zo'n misselijkmakend krakend geluid. Wat blijkt nou... je slokdarm bestaat uit kraakbeen en bij mij is het zo erg versleten (zeg maar gerust weg) dat het over elkaar schuurd, wat dat krakend geluid geeft. Ik heb daarna nog slikfoto's moeten laten maken om te kijken of er niks terugliep, maar dit was niet zo het geval. Er is helaas niets aan te doen. Ik heb wel een verwijzing gekregen voor de logopedie, die kan je keel masseren en tips geven over hoe je het beste om kan gaan met zo'n probleem. Dit is wat bij mij het geval is, komt ook geregeld voor en het is verder niets ernstigs. Het enige wat bij mij is. Ik heb het gekregen door mijn 2 auto ongelukken 8 jaar geleden. Door whiplash kun je het dus ook krijgen. Dus ff laten nachecken bij de HA. Brokgevoel: steeds het gevoel dat er iets in je keel zit | Mens en Gezondheid: Aandoeningen Misschien heb je hier iets aan.