Ik heb dus een schimmelinfectie, vreselijk die jeuk. Ik heb nu 1 capsule gekregen om in te brengen (doe ik vanavond) maar ik zou ook graag iets van een zalfje willen hebben om eromheen te smeren maar ben dit vergeten te zeggen tegen de HA. Is er iets van een zalfje wat je bij de drogist of apotheek kunt halen zonder recept?
Ja, er is wel iets, maar ben de naam even kwijt Heb je natuurlijk weinig aan....haha... Je kunt even kijken bij jouw klachten op www.apotheek.nl. Daar had ik het ook gevonden. Als het me te binnen schiet, zet ik het hier wel neer Het is miconazol, een zalfje wat je kunt gebruiken voor de "buitenkant" zeg maar. Ook tijdens de zwangerschap trouwens.
raar ik kreeg vorige week miconazolnitraat creme voor ontstoken eczeem op me been dat dat dus ook voor schimmelinfectie is,wist ik niet
Van de huisarts krijg je inderdaad miconazol, soms in combinatie met hydrocort tegen de jeuk. Deze zalf is echt voor de buitenkant. Werkt heel erg goed!
Waarom bel je niet gewoon nog even de ha op om te vragen of hij een creme voorschrijft? Ik zou niet zelf gaan dokteren en een middeltje tegen voetschimmel bij de drogisterij halen en gebruiken voor je vaginale schimmelinfectie, misschien is de samenstelling wel anders. Vooral nu je zwanger bent, zou ik daarmee oppassen!
Miconazol kun je gewoon zo halen bij de apotheek, daar kun je ook eventuele vragen stellen. De apotheek had het mij aangeraden tijdens de zwangerschap bij een schimmelinfectie, hielp erg goed!
Je kunt het zo halen, maar een huisarts schrijft het ook net zo gemakkelijk voor. Net wat je wilt... Het voordeel via de huisarts is, dat die dan weet wat je gebruikt.
Als je het al zonder recept wilt halen, zou ik het bij de apotheek halen ipv bij de drogisterij. Daar weten ze ook dat je zwanger bent -neem ik toch aan- en weten ze dus wat ze je wel en niet mee kunnen geven.
Heb ff de assistente gevraagd of ik het zelf kan kopen en dat kon volgens haar gewoon bij de apotheek. De dokter kon ook wel een receptje faxen naar de apotheek maar dan kan ik het pas morgen ophalen en ik moet echt van die jeuk af, zo snel mogelijk! De dokter zou trouwens ook Miconazol hebben voorgeschreven zei de assistente, maar heb het nu ff zelf gehaald. En vanavond die pil maar inbrengen...
Ik heb het een tijd lang an de lopende band gahed, het bovengenoemde zalfje gesmeerd tot in den treure, de capsules had ik standaard 3 stuks mee, voor elke maand 1. En het kwam steeds weer terug. Toen heb ik toch maar een keer in de wanhoop het aloude recept geprobeerd: Inlegkruisje insmeren met laagje yoghurt, in glaasje beetje yoghurt doen en tampon hier in onderdopen en vlak voor de nacht inbrengen. 2 nachten gedaan en inlegkruisje ook overdag. En wat denk je: helemaal weg en niet meer gehad... Hoorde altijd dat het toch niet zou werken, dat je juist yoghurt moest eten, had al zo'n kuur met die hele dure probiotica pillen geprobeerd van de drogist. En dit simpele middeltje waarvan ik altijd dacht dat het een fabeltjes was werkt dus geweldig!
Ja in een badje met lauw water en flink wat poeder van soda erin. Typisch huis- tuin- en keukenmiddeltje uit mijn moeders cultuur, maar het werkt wél.