Dromen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelylonnes, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja daar ben ik weer.:D
    Nu ik zwanger ben droom ik weer de meest vreemde dingen!
    Wellicht leuk om jullie ervaringen hierover te delen?

Vannacht heb ik heerlijk gezoent met een collega. :)
    het eindigde omdat ik zij dat ik niet vreemd kon gaan en toen was het tijd om op te staan...

Heb ook wel eens een nestje katjes of een slang gebaart ;)

Hebben deze ook een betekenis vraag ik me dan af!?

Gr Lonneke

2. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Nou dat zijn nog leuke (wel rare dingen) om over te dromen, ik droom de laatste tijd alleen maar nare dingen... baby laten vallen, kind kwijt raken of in de regen achterlaten, ziek worden en dus kindje achter moeten laten en dat mijn kindje zelf dood gaat :$ PFFFF hoop maar niet dat het echt gaat gebeuren!!! Schijnt er allemaal bij te horen maaruh leuk is anders heh!!!

Liefs Nelleke

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dat zijn inderdaad nog leuke dingen dan haha!

Ik droom alleen maar over moorden, dat ik afgeslacht wordt door mn eigen broer, dat ik in een struik vol prikkels val en open lig aan alle kanten, dat ik achtervolgd wordt.

Over de baby droom ik nog niet. Tot nu toe 2 x gedroomd dat het mis ging...dat wel.

De rest van mn dromen/nachtmerries zal ik jullie besparen ;)

4. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
  5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb weleens een hamster gebaard ipv een baby, die zou dan op zijn eerste verjaardag vanzelf een kind worden :D

verder is seks een beetje lastig geworden, maar ik wil wél!! dat uit zich in heeeeeel vreemde dromen....

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik droom wel veeeeel minder dan in de eerste 6 maanden, toen droomde ik veel over achtervolgingen. Grappige was dat ik niet werd achtervolgd, maar dat ik anderen achtervolgde (wat ook niet lukte hoor, daar niet van :)).

Maar áls ik nu droom, dan gaat het inderdaad over sex. Met mijn eigen vent wel gelukkig, hihi.

7. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Juist, seks zoals ik het nog NOOIT gehad heb en met allerlei mannen... Ook mannen met wie ik totaaaal geen aantrekkingskracht heb.... Heb ik dan toch stiekem een verlangen naar hem? vraag ik me dan af he...

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier ook de meest bizarre/realistische dromen.

In het begin droomde ik alleen maar over dood en verderf. Letterlijk over modderpoelen waarin dooie beesten weg lagen te rotten enzo. Was ook erg ziek en daardoor best depri.

Momenteel droom ik veel over bevallen, maar de dromen die ik daarover heb gehad gaat het allemaal heel makkelijk en goed.

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    inderdaad rare dromen

het mafste wat ik heb gedroomd wat ik nog steeds niet kan plaatsen
    is dat ik bij mn ouders was en dat mn vader met de dweilstok zn plasma tv aan de muur ging dweilen en dat ik enorm kwaad werd erom
    en ik weerd wakker omdat ik mezelf keihard mama hoorde roepen
    wilde dr waarschuwen

:) echt heeeeel maf want mn pa is een pietje precies en zo dat echt nooit doen

10. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Haha, die dromen komen doordat je lichter gaat slapen. Doordat je lichter slaapt bereid je lichaam je er alvast op voor, voor als de baby er is. Zodat je sneller wakker bent (van elk geluidje) en wanneer je licht slaapt onthou je je dromen beter.

Die dromen kunnen wel een achterliggende betekenis hebben (door alle veranderingen die nu in leven zijn) en met het verwerken van de dag of je gevoelens te maken hebben. Maar het kan ook door iets dat je op tv hebt gezien vlak voor je in slaap viel bijv.

Zelf droomde ik in het begin van de zwangerschap (en daarvoor ook) dat ik vermoord werd of achtervolgd werd.

Momenteel hele rare dingen, zo was ik van de week een FBI agente haha! Heb ik vannacht de hond in bad gedaan omdat hij zo vies was en nog meer rare dingen :D

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik lees hier over sex met andere mannen. ik droom daar namelijk ook vaak over. en dan voel ik mij helemaal niet prettig en dan dnek ik zou ik die man nou echt leuk vinden. ik kan me er helemaal niks van voor stellen.
    en ik durf er ook niet over te praten straks denken ze dat ik verliefd op een ander ben maar dat is absoluut niet zo.
    nou ik ben blij dat er meer zijn die er last van hebben!

knuffel

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik weet dat het normaal komt doordat je tijdens je zwangerschap lichter slaapt;). Ik heb deze nachtmerries helaas al zolang ik weet dat ik droom. Heeft wel zo zijn oorzaken denk ik. Alleen valt het me nu wel op dat ik ze weer beter onthou en dat zal dus komen doordat je lichter en onrustiger slaapt. Ik droomde de grootste horror verhalen, zou er een heleboel films van kunnen maken hihi. Wel hele onzamenhangende films dan:p

13. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Lotte, ik heb ook altijd al heel nare dromen, vaak terugkomende nachtmerries al van kinds af aan. Onthou ze ook altijd heel goed, maar nu idd nog meer. Waarschijnlijk omdat ik nu idd nóg lichter slaap dan voorheen.

Denk dat die terugkerende dromen of gelijk soortige dromen toch te maken hebben met problemen waar je regelmatig tegen aanloopt in je leven en (nog) niet opgelost hebt.

Toevallig dit onderwerp net in mijn studie gehad, vind het wel reuze interessant!

Een droomwoordenboek die ik fijn vind is: Droomwoordenboek met de betekenis van honderden dromen

14. Ik droomde van de week dat ik met een hoop collega's in een zaal zat (niet dat ik iemand kende, maar wist zeker dat het van me werk was!), en iedereen was naakt.. achter elkaar moest iedereen naar voren bij iemand komen en dan stelde die vrouw wat vragen en mocht je weer gaan zitten. Ik was de laatste, en daarna trok iedereen zijn kleding weer aan. :) ;)

In het begin van me zwangerschap droomde ik telkens dat ik ruzie had met mensen om wie ik gaf.. en over sex met andere mannen ja 8) zo stom!

Nu droom ik ook af en toe over de baby.. maar altijd vlak na de bevalling.. er is dan ook nooit pijn en alles is alleen maar mooi en geweldig.. zo wil ik altijd wel dromen 8)

15. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je mijnkleine,

zal eens kijken op die site! Lastig he om altijd maar nachtmerries te hebben!? Soms word ik er echt gek van. Word ook vaak bezweet, huilend en zelfs gillend wakker (gemaakt).

16. Lovelylonnes

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Sex

Dromen over sex zijn in eerste instantie vrij eenvoudig uit te leggen: het is de manier van je libido om aan te geven dat je al (te) lang geen sex meer hebt gehad. Het kan een verwijzing zijn naar onderdrukte sexuele verlangens en je behoefte aan fysieke en emotionele liefde.

Sex met iemand anders dan je partner in je droom duidt op ontevredenheid met de fysieke kant van jullie relatie. Aan de andere kant, het kan ook zomaar een speels fantasietje zijn. In zulke gevallen zal je merken dat je in je droom aanzienlijk minder geremd bent, en dat gevoel van avontuur mischien later kan overbrengen naar je bestaande relatie.

Ok....
    Nou klopt het wel dat als ik zwanger ben mn libido met de dag stijgt en ik de hele dag wel wil vrijen....
    Niet zo zeer om het geile maar om het intieme en mn man vind het maar eng met zon zwangere vrouw te seksen...
    Dus daar zou wel iets in kunnen zitten...

17. Marieke1983

ik geloof niet in droomverklaren, want als je het aan 10 experts vraagt of aan psychologen krijg je 10 verschillende antwoorden. dat dat de verklaringen zijn achter seks dromen had ik zelf ook bedacht ;)

ik heb ooit gedroomd dat al mijn tanden uitvielen. volgens een site waarop verklaringen te vinden waren betekende dat dat ik dood zou gaan of ziek zou worden.
    volgens mij had het meer te maken met dat ik de dag erop naar de kaakchirurg moest :D

dromen zijn denk ik meer de verwerkingen van indrukken, wensen of gedachten. maar goed, dat klopt dan wel weer met wat Lovelylonnes heeft gevonden.

18. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Zuid Limburg
    Marieke, in mijn studie (kinderpsychologie) staat ook dat het betekenissen kán hebben maar dat het vooral verwerking is van de dingen die je op dat moment bezig houden of bijvoorbeeld door de film die je net gekeken hebt voor je in slaap viel.

Die verklaringen hoeven dus niet per definitie op jou persoonlijke droom te slaan maar kunnen wel helpen om erachter te komen waardoor je vaak over iets bepaalds droomt.

19. Marieke1983

precies, dat bedoel ik.
    ik wilde alleen zeggen dat absolute droomverklaring niet mogelijk is.
    (maar ik weet ook dat de meningen daarover verschillen per expert/onderzoek/opleiding/universiteit, op mijn uni wordt het afgebrand maar mijn vriend heeft het bijv. tijdens zijn psychologie opleiding weer wel gehad.)

Deel Deze Pagina