Ben benieuwd of jullie Sinterklaas of kerst vieren. Of misshien wel alle twee? En wat gaan jullie allemaal doen? eten, cadeautjes, familiebezoek enz? Met sinterklaas hebben we een paar cadeautjes voor Emma. We weten dat ze er nog niks van meekrijgt maar normaal vieren wij het elk jaar gewoon. En met kerst gaan we 1e kerstdag met zijn drieeen vieren. Emma;s eerste kerst. Vind het heel bijzonder. Komt ook een kerstboom in huis dit jaar. En tweede kerstdag komen de opa's en oma's brunchen bij ons.
Voor sinterklaas zijn we uitgenodigd bij mijn zus, ze heeft ook een kindje (van 2) en opa en oma komen ook, van ons krijgen ze een klein cadeautje, gaat meer om de gezelligheid met z'n allen! en met de kerst gaan we de ene kerstdag naar mijn schoonouders en de andere dag naar mijn ouders! de kids krijgen misschien nog een klein cadeautje en dat is dan wel weer genoeg voor de rest doen we geen surprise's ofzo! Het is zeker heel bijzonder zo'n 1e kerst met de kleine!
met sinterklaas hebben we een jutte zak vol kadotjes voor fynn en eentje voor me vent. met kerst doen we kado's onder de boom. voor ons allemaal. met kerst zijn we gewoon thuis en zondags komen de schoon ouders (heb ik dus nu al geen zin in) vrijdags gaan we naar mijn moeder.
Met Sinterklaas komen mijn ouders, schoonouders, broertjes en zusjes + aanhang hierheen 's avonds. Dan gaan we gezellig met z'n allen eten en daarna zijn er nog wat cadeau's voor Milan (de meeste heeft 'ie al gehad, omdat 't anders veel te veel in één keer zou worden en hij 't nu toch nog niet snapt). 1e kerstdag gaan we naar m'n schoonouders, eten + cadeau's, de opa's en oma's van mijn vriend + één oom en tante met kinderen zijn er dan ook. 2e kerstdag gaan we naar mijn ouders, eten + cadeau's, mijn broertjes en zusjes + aanhang komen dan ook zondag na kerst (3e kerstdag) gaan we naar mijn oudste zusje + vriend: eten (cadeaus hebben we dan al bij mijn ouders gedaan). Lekker druk, maar wel gezellig!
Allebei... Maar meer omdat we met twee nationaliteiten en tradities zitten (Zweeds en Nederlands). Woonden we in Nederland dan zou ik kiezen voor alleen kadootjes bij Sint. Gezellig kerst vieren doen we natuurlijk sowieso. Straks mijn guppie maar gewoon uitleggen dat Sinterklaas voor hem speciaal naar Zweden komt en dat Sinterklaas een neefje is van de Zweedse kerstman (is iets anders dan de Amerikaanse). Onze zoon heeft nu net Klaas en Piet leren zeggen en nu zijn alle kerstmannen hier Klaas...
Wij vieren alleen kerst, met cadeautjes lekker eten enz. Sinterklaas doen we al jaren niet meer aan, maar dat is omdat we ruzie met de familie van mijn vaders kant hebben. En laten nou juist daar alle kleine neefjes en nichtjes zijn.
vind het erg leuk om te lezen wat de andere meiden doen met de feestdagen;. Toch wel veel die het allebei vieren.
Sinterklaas krijgt Alyna gewoon een paar cadeautjes en klaar. Ze snapt het toch nog niet. Kerst; 24/12: eten bij ons 25/12: eten bij schoonzus
Wij vieren kerst voor het eerst in Australie,met ons drietjes. Dichtsbijzijnde familie zit in Melbourne.Het zijn krappe tijden en het wachten op de uitslag van ons visum maar we maken er het beste van,volgend jaar beter. Wel vreemd om in de zomer kerst te vieren!
Sinterklaas staat op nummer 1 voor ons. De afgelopen jaren hebben we bij mijn s.ouders met sinterklaas surprise gedaan ( ook kerst, maar niet zo uitgebreid) en bij mijn ouders kerst ( met sinterklaas ook wat gedaan, maar niet zo uitgebreid). Nu hebben we morgen surprise bij mijn s.ouders en 5 dec bij ons thuis sinterklaas met mijn familie.
Dit jaar sowieso geen sint, snapt hij toch niet. en sowieso vind ik er erg weinig aan, maar dat zien we later wel weer. Kerst gewoon gezellig eten bij fam
Normaal alleen kerst ... dit jaar vieren we helemaal niks! vanaf volgend jaar zal de sint waarschijnlijk ook in ons leven gaan komen!
Ik heb in gevuld dat wij sinterklaas vieren, en dan bedoel ik dus met cadeautjes. Met Sinterklaas trekken we altijd lootjes, maken we gedichten en fopcadeau's. We gooien met een dobbelsteen, en wie 6 gooit mag een cadeautje uit de zak pakken die in de donkere gang staat. Je ziet dus niet voor wie je een cadeautje pakt. We hebben het ook wel eens met kerst gevierd, maar op de een of andere manier vinden we dat minder leuk, komt ook omdat er niks rijmt op de kerstman, en op sint en piet wel Met kerst gaan we gewoon gezamelijk lekker eten, maar we doen dan niet aan cadeautjes. Alhoewel ik voor mijn man en dochter wel iets kleins onder de boom leg, staat zo gezellig.
Dit jaar de 1e keer sinterklaas voor Teun...daar de meeste kado's voor, we vieren het met de beide opa's en oma's voor allemaal heb ik een kado gekocht van 5,= en voor Teun iets van Thomas de trein en dan komen de oma's nog met kado's voor Teun. bij me schoonouders vieren we kerst ( kerstavond) met kado's onder de boom, me zwager en zijn vriendin zijn er dan ook. 1e kerstdag lekker met z'n 3-tjes en 2e kerstdag krijg ik me schoonouders te eten, mijn ouders zijn dit jaar bij me broer in frankrijk... maar voor alle dagen geld lekker van elkaar genieten met niet te veel poes pas erom heen...
Wij vieren dit jaar voor het eerst Sinterklaas EN Kerst, vorig jaar had kyano nog niet echt het besef maar dit jaar wel .. Vanavond komt Sinterklaas ons huisje bezoeken en heb Mijn ouders, Mijn schoonouders, mijn schoonzusje met man en kids, mijn zusje met haar vriend en mijn zwager uitgenodigd om er een leuke dag / avond van te maken .. Met kerst gaan we lekker eten, bij wie weten we nog niet Iedereen alvast fijne feestdagen
Dit jaar nog alleen kerst, volgend jaar allebei. Dominique heeft wel op het kdv sinterklaas mogen ontmoeten en heeft haar schoen mogen zetten samen met Dean. Omdat ook Dean net jarig is geweest en zij eigenlijk nog niet helemaal snapt wat sinterklaas betekend hebben we het nu niet gedaan. Met de kerst gaan we echt uitpakken!
Wij vieren geen sint en kerst, alleen gaan we bij mijn moeder eten en daar krijgen de kids kadootjes...wel krijgt ze een kado met kerst maar dat is ook alles. Wij hebben altijd een gezellig etentje met vrienden/familie maar vieren het niet zoals het zou "moeten".
Wij vieren het beide. Met Sinterklaas trekken we lootjes en nemen we allemaal wat mee en eten tussen het uitpakken van de cadeautjes en het lezen van de gedichten gezellig met elkaar. Met kerst gaan we 1 dag naar schoonouders en 1 dag naar ouders. Daar gaan we gewoon gezellig wat drinken en eten. 's ochtends slapen we uit en daarna brunchen we eerst uitgebreid samen. Ook gaan we naar de kerk op kerstavond omdat wij christen zijn en vieren dat Jezus is geboren met kerst.