Vanmiddag ging ik onze meid ophalen bij de oppas. De oppas zag er aardig vermoeid uit. Vroeg of alles goed was gegaan. Volgens de oppas wel, maar ze zei er wel bij dat we het straks flink met haar te stellen krijgen. Ze is een pittige tante. (Dat weten wij ) Ze heeft vandaag flink haar grenzen opgezocht; na het woordje "nee" toch doen en daar lekker bij lachen, flink aandacht trekken, haar zin niet krijgen dus gaan huilen, steeds aan dingen komen waar ze niet aan mocht komen. Nu doet ze dit thuis ook wel, maar ik maak er niet zo'n probleem van. Als ze zo doet; prima, dan waarschuw ik maar tig keer, maar ik geef haar toch niet haar zin. Ik zie het toch als iets wat bij kinderen van deze leeftijd hoort. Grenzen verleggen, opzoeken, etc. Toen ze vorige week bij mijn moeder was, was ze ook al aardig bezig geweest Nu weet ik wel dat onze meid behoorlijk pittig is en een flink karakter heeft, maar toch baal ik een beetje van deze opmerking. (Je wilt allemaal het liefste horen dat je meisje of jongen ontzettend lief is geweest, toch?) En stiekem ben ik bang dat andere mensen onze dochter geen leuk kind vinden en ons slechte opvoeders omdat mijn dochter flink kan laten zien dat ze haar zin wil hebben. (wij geven niet toe hoor) Zo, dat is er even uit. Zit er toch een beetje mee... Groetjes shampoo
Mijn zoon kan ook flink zeuren om zijn zin te krijgen, heel herkenbaar. en nee ik geef hem zijn zin ook niet altijd en dan zet hij ook een keel op of wordt heel boos en krijgt een driftbui... Mijn moeder past 2x in de week op en zegt ook wel eens dat mijn zoon een "doorzetter" is om zijn zin te krijgen En mijn beste vriendin zegt dit ook. Maar ze zien ook echt wel de hele lieve kanten, ik krijg vaak te horen het is een schat van een kind met een pittig karakter. ik vind dit geen kritiek het is gewoon de waarheid En ik denk dan zelf altijd hij kan beter zo van zich afbijten dan over hem heen laten lopen... Er is niks met je dochter aan de hand, het is vast een schat van een meid (weet ik wel zeker ) alleen kan het woordje nee vast heel goed en zegt iemand anders nee tegen haar dan zoekt ze de grenzen op, heel vermoeiend hoor maar consequent blijven is het beste
Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik voel het ook als ik kritische noten hoor terwijl ik het zelf dondersgoed weet. Na een dagje samen heb ik s'avonds weleens dezelfde gedachten als de oppas. Grote onzin natuurlijk dat alleen wij het mogen zeggen, maar tja die mama gevoelens zijn OERsterk .
Ja, ze is echt super lief!!! Maar inderdaad met een fel karaktertje... Haha, als ik zeg dat ze vandaag een draakje is geweest is het inderdaad prima, maar als een ander dit zegt is het niet zo leuk
Hier kreeg ik ook wel eens van die opmerkingen. "Jullie krijgen nog heel wat met haar te stellen". Dat was toen de oudste rond 1 jaar was. Nu is ze 3 en krijgen we steeds te horen dat ze zo ontzettend lief en gehoorzaam is.... De jongste is nu net een jaar en nu krijgen we het weer te horen. "Daar zit meer pit in als haar grote zus , krijgen jullie je handen nog vol aan". Nou prima.....ze moeten nog leren wat wél en wat niet mag. Daar gaat wat tijd in zitten natuurlijk en grenzen zoeken hoort daar natuurlijk ook helemaal bij. Ik vind het altijd (nou ja bijna altijd) alleen maar heel lief en leuk om te zien wat ze verzinnen om die grenzen te zoeken. ZO vindingrijk die kleintjes! Maar ik snap wel dat je liever hoort dat je kleine zo'n lief en schattig kind is. . . .!
hier ook, dat ze pittig is weten we zelf ook wel. Wat ik nog erger vindt, is dat als we ergens binnenkomen is ze echt verlegen. Ze gaat dan achter mij staan en wil ook even met rust gelaten worden. Blijkbaar past dat niet bij een pittig karakter en iedereen roept dan meteen: aansteller.
Het CB zei dat mijn dochter een typisch voorbeeld is van een kind, dat als ze iets ouder is, gaat liggen gillen in de supermarkt omdat ze een koekje wil. Tja, wat moet je daar nou mee? Daarom, trek het je maar niet aan. Je bent er zelf bij en je probeert je kind zo goed mogelijk op te voeden. En aan een temperamentje doe je niet zo heel veel, behalve corrigeren als ze te ver gaan.
Mijn dochter is ook zo, en mijn ouders zeiden het van het weekend ook, dat wordt een typetje zeiden ze Ik kan er wel om lachen, we zullen zien Dat ze nu de grenzen op zoekt wil niet zeggen dat ze later een vervelend kind wordt vind ik.
Die van mij gaat nu al liggen als hij zin niet krijgt. Gewoon consequent en duidelijk zijn. Ik vind het leuk dat er wat pit in zit. En verder is hij ook heel lief, want als de woede dan voorbij is, krijgt ik weer een dikke kus. En ik vind ook dat je oppas daar maar doorheen moet, het hoort bij de leeftijd en het ene kind is gewoon wat pittiger dan het andere.
yep hier ook zo`n tante!!! Ach ja hoort erbij, niet leuk om het van iemand anders te moeten horen maar je wist het al natuurlijk