...Ik ben vanaf donderdag erg ziek... Heb koorts wat steeds hoger word. Zonet bijna 40 graden, en na een ibuprofen 600 en een bad wil het niet zakken. En de pijn blijft. Ik heb vannacht ook al niet kunnen slapen ondanks de paracetamol. Ik neem wel pijnstillers want anders is het helemaal niet uit te houden, zoveel pijn aan mijn hoofd en bekken. En ik hoest ook steeds, komt zo ver weg. En het doet zo'n pijn met diep ademhalen... Pfff zou willen dat het allemaal snel over ging!! Maar aangezien de spookverhalen de laatste tijd weer heb ik zoiets als de koorts morgen nog niet is gezakt kun je dan bellen? Of zal ik het de tijd nog geven?
Tuurlijk kun je bellen daar is een ha toch voor? gewoon doen hoor als je het niet vertrouwd. je krijgt ook eerst de assistent aan de lijn toch? kan die altijd zeggen wat het beste is.
het klinkt als griep en tja, daar moet je doorheen en daar kan een dokter ook niet zo veel aan doen. dus helaas, uitzieken en mocht je suffig worden, dan zou ik bellen. op zich is koorts niet zo heel erg, je lichaam is hard bezig. ik denk niet dat de koorts zakt als je in bad bent geweest. je temperatuur gaat er eerder wat van omhoog. hou jezelf goed in de gaten en nogmaals, wordt je suf of ga je wartaal uitslaan, dan moet je,of iemand anders even bellen. ben je maandag nog zo ziek, dan zou ik de huisarts even bellen. Beterschap! groet, Roeska
thanx voor de reacties! Ik ben namelijk nooit echt ziek..Is jaren geleden dat ik mee zooooo enorm klote heb gevoeld! Ondanks de pijnstilling is de pijn echt niet leuk meer... Ohh ik moet ff zeuren hoor! Ben alleen altijd zo bang voor longontsteking en die gekke dingen
Gewoon bellen als jij denkt dat dat het beste is!! Niet er van uit gaan.. Maar stel dat het toch iets 'ergs' is.. Hoef je niet te zeggen.. Had ik maar eerder gebeld.. Dat is mijn visie in in ieder geval. Waar zijn dokters anders voor? Je kan beter het zekere hebben dan het onzekere vind ik. Groetjes Doula
Ja maar wil ook niet voor ieder wissewasje bellen. We hebben niet een hele zorgzame huisarts! Maar ik zie het nog even aan, ik denk dat ik dan morgen altijd nog kan bellen!
Als je zulke hoge koorts hebt is het heel onverstandig om in een bad te gaan liggen. Je lichaam vecht tegen de warmte die uit je lijf komt, (dus de koorts) maar moet ook vechten tegen de warmte die van buiten af komt (dus het bad).
Ik zou bellen hoor. Je betaalt je toch niet voor niks blauw aan zorgverzekering? Als jij het niet vertrouwt, dan moet je gewoon bellen hoor. Beterschap!
Als de pijn echt zo erg is, dan zou ik toch de huisartsenpost bellen. Ook al is het maar om te overleggen. Ik heb zelf 1 keer een goede griep gehad met een luchtweginfectie en ben daar drie weken mee zoet geweest, maar de enige pijn die ik daarvan had was een enorme keelpijn en pijn in mn buik van de darmkrampen. Ow bij hoge koorts zou ik niet in bad gaan, daar loopt de temp van op.
Meid, niet te lang twijfelen, je kunt beter even laten uitsluiten dat het geen ontsteking oid is...! Maar, NOOIT meer in bad gaan als je koorts hebt!!!!!!! Dat is echt belangrijk! je lichaam warmt teveel op, en dat kan weleens verkeerd aflopen! Pff schrik er echt van, dat je in bad bent geweest met koorts! Beterschap meid! xxx Oja ps: neem niet teveel paracetamol, geef je lichaam de kans om door middel van de lichaamstemperatuur te verhogen,(koorts dus) het virus te lijf te gaan! Als je de koorts teveel onderdrukt, krijgt je lichaam niet de kans zichzelf te genezen!
Ja.. Maar je weet zelf of het een wisse wasje is of niet lijkt me Je zegt zelf dat het een tijd geleden is en dat je twijfeld... Nou.. Ik zal het wel weten...
Met bijna 40 graden koorts zou ik toch voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen voor advies.Dat is wel hoog hoor en valt in mijn ogen niet onder het voor elk wissewasje bellen. Sterkte ermee.
Ik ben dinsdag bij de ha geweest vanwege de griep. Hij is echt heftig he. Vooral in de avonden loopt de koorts hoog op. Ook bij mij tegen de 40 graden aan. Ik zit nu op dag 5. En dat hoesten, spierpijn, snotteren en oorpijn erbij. Ik ben echt doodop. Gisteren heb ik dus de ha gebeld, omdat ik me niet beter ging voelen. Ik heb nu een antibiotica gehad tegen de infecties (neus, keel, luchtwegen, oor). De griep zelf kunnen ze niets tegen doen. Dat moet je lichaam uit vechten. Je kan dus zeker even bellen. Je kan zo een infectie aan je luchtwegen hebben en als je die verwaarloosd ben je verder van huis. Beterschap!
Bedankt voor jullie lieve berichten. Dat heb nooit geweten dat je dan niet in bad mag! Ik hoorde laatst dat je dan een heet bad moet nemen! Ik heb zonet de temp . opgemeten en die is nou 39,1! Dus die is wel wat gezakt. Ik ga nu zo wat proberen te slapen, ik hoop zooo dat het lukt! Ben kapot.. En mocht het niet gaan dan bel ik idd.... Nee ben werkelijk nooit ziek, ja wel 1 x per 2 jaar even een flinke dag en nacht overgeven maar dan was ik er ook weer. Maar heb nog niet overgegeven, ben gewoon echt ziek! Heb ook al 3 dagen weinig eten gehad..
@koekeloerie: ohhh dus jij ook al gegrepen door de griep! Maar je bent overdag gegaan denk ik? Ik vind het gewoon ook erg lastig dat het weekend is en savonds.. Wij hebben onze eigen HA of anders een vervangende...En die zijn niet altijd even mals weet ik uit ervaring.. Oja en ik las over dat ik beter geen paracetemol kon gaan nemen. Daar weet ik alles van, maar zonder is het niet om uit te houden! Heb de hele dag niets gehad en ik wist zonet om 18.00 niet meer hoe ik het moest hebben! ZO'n bekkenpijn ook, het pakt toch altijd weer de zwakste punten
Waarom mag je geen pcm?? Ik ben inderdaad overdag geweest. Maar zorg houdt niet in het weekend op, dus laat je daar niet door tegen houden. Bellen kan nooit kwaad.
Ik Zou zeker even bellen. Ben vorig jaar ziek geweest, en had ook hoge koorts, kreeg bijna lucht meer en met ademen deed alles pijn. De rest van mijn lichaam deed ook erg veel pijn. Waarschijnlijk wel de M-griep en longontsteking. Je kan altijd overleggen. En 40 graden is volgens mij voor een volwassen persoon erg hoog. Enne....... ind nooit meer in een warm bad gaan zitten met koorts!!! Je lichaam kan dan ind veel warmer worden. Veel beterschap!
Ik zou gewoon even bellen; aan de and van je klachten bepalen hun wel of je moet langskomen of niet...maar het kan denk ik geen kwaad om ff voor de zekerheid naar je longen te laten luisteren omdat je zo hoest, koorts hebt en pijn bij ademhalen, kan toch misschien een longontsteking zijn. (ik heb trouwens vorige week zondag ook de hap gebeld en ben langs geweest; had 2 dagen koorts en echt onwijze keelpijn paar dagen al en witte amandelen en benauwd) langskomen was geen probleem en had ook een ab kuur gekregen....dus als ik daarvoor mag langskomen mag jij dat ook wel met je longen!)