Wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MIss X, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Allemaal

Ik vroeg mij af als jullie een Positieve test krijgen, wanneer jullie iedereen dat zal inlichten.. Ik zou het liefst 3 maanden vol willen houden, heb zo vaak meegemaakt om mij heen die het met enthousiasme gelijk de volgende dag aan iedereen verteld en dan na 3 weken een miskraam krijgen. Dat lijk mij zo moeilijk..

Ben benieuwd. (nu nog een postieve uitslag) :(

Groetjes

2. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Lijkt me zeker moeilijk! En pijnlijk ook! :(

Maar is het voor je houden terwijl je ut het liefst van de daken schreeuwt niet moeilijk dan?
    Ik zou ut niet kunnen! Sorry!

SUCCES ERMEE!

Groetjes Marjo :)

3. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Mocht het zover zijn dan zou het in eerste instantie alleen aan mn hartsvriendin te vertellen...mocht er dan iets mis gaan is het toch fijn om dat met een vriendin te kunnen delen.

Maar ja ik zou het ook graag aan mn ouders en schoonouders willen vertellen dan....jeetje ja das moeilijk hè hahaha

Ik hoop je gauw te kunnen vertellen wat ik daadwerkelijk gedaan heb ;)

4. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik zou het ook niet voor me kunnen houden hoor,
    en dan vind ik ook nog zo dat als het dan mis gaat dan weten mensen tenminste waarom je verdrietig bent ofzo.
    ik zou me anders misschien wel heel alleen voelen als ik het niet kan delen.
    is ook zo stom om te zeggen van ik was zwanger maar nu niet meer.

of zie ik dat verkeerd?

5. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Ik denk niet dat ik het lang voor me zou kunnen houden... Helemaal niet voor mijn moeder en mijn beste vriendinnetje...
    ik snap wat je bedoelt Miss X, dat het dan zo moeilijk is als het wel misgaat, maar aan de andere kant, als je het de mensen vertelt die het dichtst bij je staan en het gaat wel vroeg mis, heb je daar ook heel veel steun aan... Ja toch?

Liefs Chris

6. Niet meer actief

tja is een moeilijk iets!Ik denk dat we het eerst aan mijn en zijn ouders vertellen(na twee weken ofzo)en pas met 3 maand aan de rest van de wereld!En aan de vrienden die we hebben vertellen we het meteen want die kunnen hun mond wel houden!Is een moeilijk iets want ookal krijg je dan een miskraam dan kun je je gevoel in ieder geval met je naasten delen!

succes meis!

liefs

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Aan de familie meteen, mocht het mis gaan dan kunnen we er tenminste over praten. En de rest na een week of 8, na eerste bezoek verloskundige.

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Mijn ouders en 1 vriendin zou ik het zeggen.. De rest komt na 3 maanden (dat zeg ik nu heel stoer)

Lijk me zo leuk om na 3 maanden iedereen uit te nodigen en het te vertellen. (zucht ik streef naar die dag) En dan roepen ze verbaasd:

''Al 3 maanden hahaha''

Zucht Zucht droom droom

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Of je krijgt reacties zo van : Dat hadden we al een tijdje door. ;)

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Zo zou ik het denk ik ook doen! (heb ik al eens gedaan aan mijn moeder schoonmoeder beste vriedin en liefste collega daarna met hun kunnen delen dat het een mk was heeft me goed gedaan) Denk dus dat ik daar volgende keer ook weer voor kies om het zo te doen.

liefs z

11. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Meningen verschillen.

ik zou het pas na de 3 risico maanden vertellen aan iedereen.

Mocht het mis gaan dan hoef ik ook niet weer iedereen in te lichten. Mijn verdriet deel ik dan met mijn man.

12. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Zo denk ik er ook over.. Maar of dat gaat lukken om 3 maanden vol te houden nvoor iets waar je zo lang naar streef.. Moeilijk...

Hopelijk weet ik snel wat ik heb gedaan ;)

13. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Diddl: zo was er bij ons een collegaatje zwanger... had het nog niet verteld, maar zat onder de puistjes (had ze normaal NOOIT, geen één!)... Haar directe collega's zeiden op een gegeven moment: Wanneer ga je ons vertellen dat je zwanger bent? Haha! Op zich wel een beetje gevaarlijk om dat zo te zeggen natuurlijk, maar ook wel weer heel grappig... Ze had ze echt met open mond aangestaard :confused: :confused: :confused:

Liefs Chris

14. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    zo zou ik het ook doen, mijn moeder is zus weten precies wat het is een miskraam krijgen ze hebben het zelf ook mee gemaakt. en onze vrienden zijn nog niet echt met kinderen bezig, ze weten ook niet dat we al een jaar bezig zijn.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mn ouders en broertjes/broer en zusje zou ik meteen vertellen. want die weten dat we bezig zijn. voor de rest mn vriendinnetjes die weten dat we bezig zijn, zou ik het ook vertellen... kan dat soort dingen toch nooit geheim houden, mn gezicht is net een open boek.

als het mis gaat zou ik er graag over willen praten.

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Vorige week kon ik het wel van de daken schreeuwen maar nu wat minder.
    Mijn schoonouders zijn net weer voor drie maanden naar Z-afrika, dus hun heb ik voor oud en nieuw een envelop meegegeven (dan pas openmaken!) met op het kaartje de tekst (maar dan in het Fries):

Lieve opa en oma,
    Als alles goed gaat en ik in mama's buik blijf zitten dan zal ik in augustus er weer uit komen. Mag ik dan ook wel eens bij jullie slapen?
    Liefs van jullie kleinkind.

En ik denk dat ik het mijn moeder en zusje maar ga vertellen tijdens kerst, dan ben ik 6 weken zwanger. Maar ik moet nog wat leuks bedenken om het te vertellen. De rest moet maar wachten tot na de echo (want dan ben ik wat geruster).

xx

17. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Lintje wat leuk van dat envelopje :)

18. Niekie

Niekie Lid

5 okt 2006
    73
    0
    0
    Bij mijn laatste zwangerschap was ik zo blij dat ik het van de daken schreeuwde. Vond het onzin om te wachten, want ja als het mis gaat wil je ook wel dat mensen je steunen. Helaas ging die zwangerschap na iets meer als 8 weken mis, en mocht het nu nog een keer raak zijn dan wacht ik in ieder geval tot de eerste echo. Ik weet dat de steun van je omgeving je helpt na een MK, maar ik ben bang dat bij mij de angst gaat overheersen dat het weer misgaat.

Maar liever de angst en onzekerheid, dan geen gezinsuitbreiding.

Hoop dat we het snel allemaal kunnen vertellen.

Groetjes,
    Niekkie

19. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik vertel het dus meteen...
    Zodra we iets weten dan gaan we gelijk actie ondernemen...
    heb dit de vorige keer niet gedaan en heb daar erge spijt van gehad...
    scheelde ook wel dat manlief toen op uitzending was en ik het dus alleen moest doen (alleen in de zin van: je kon niet eens ff bij hubbie uithuilen en in zijn armen kruipen) en als ik dan dus ineens in janken uitbarste kreeg ik rare gezichten... en had ik geen zin om elke keer opnieuw alles uit te leggen...

Mocht ik nu ooit nog eens zwanger worden en het loopt weer verkeerd af dan weten mensen ook dat er iets is zonder elke keer het verhaal uit te hoeven leggen why ik zit te janken...

Maja dat is mijn mening...

xxx

20. Ik zou denk ik in ieder gevel 9 tot 10 weken afwachten voordat ik het zou vertellen, maar of mij dat lukt (of mijn hubbie, die kan ook niks voor zich houden) hoop dat ik het snel te weten kom

Deel Deze Pagina