Dromen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamanama, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wie is er een beetje thuis in de betekenis van dromen? Ik droom met enige regelmaat dat ik dood ga.......Heel naar en vervelend! Huisarts zegt dat ik misschien met een psycholoog moet praten als het mijn dag beinvloedt en/of als ik niet meer kan of durf te slapen. Dit is niet het geval....na een paniekgevoel (en vaak even plassen en wat drinken) val ik snel weer in slaap, droom het niet meer en overdag denk ik er praktisch niet aan.

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

wat naar zeg zo'n gevoel :(

over de dood dromen betekend vaak dat er een nieuwe periode in je leven aanbreekt :)
    het betekend zelden letterlijk doodgaan

spinnekop

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor je reactie, Spinnekop. Die utileg heb ik al eens eerder gehoord. Ik heb de dromen echter al bijan 5 jaar en eerst kon ik het wel koppelen aan bruiloft, baby, nog een kind. Maar de jongste is nu 14 maanden en nu heb ik het weer! Waarom nu dan?

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    en wat betekent het dan als je elke keer moet vluchten voor een moordenaar...die dromen zijn bij mij bijna standaard. Allemaal mensen die mij en mn fam willen uitmoorden en ik moet vluchten.

wat past daar bij voor beschrijving? ben wel nieuwschierig :D

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Rica, ik heb ook dat soort dromen...toevallig sinds van de week weer,
    dat ik ergens ben en dat er ineens mensen gaan moorden, en wij maar vluchten en vluchten terwijl iedereen om me heen vermoord wordt...geen leuke dromen wordt er ook echt wakker van, en soms zelfs zo erg dat ik bang ben om terug te gaan slapen :(

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou heb het vaak na het zien van een film of reportage...droom het altijd verder maar heel vaak in een huis dat ik echt voor mn leven moet vluchten en ik moorden moet zien...echt naar ja maar als ik wakker wordt weet ik weer ohja heb weer eens een film gezien hoor.

Maar wist niet dat elke droom een betekenis heeft dus vandaar dat ik benieuwd ben wat er achter deze droom schuilt...

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Film of geen film dag of nacht alleen in bed of samen met manlief het maakt niet uit heb regelmatig zulke dromen wel zijn het vaak periodes en dan is het weer weg en dan weken soms maanden later gebeurt het weer best irritant

8. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

dit vond ik:

Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.

9. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

A
    LS JE droomt dat je een moord gepleegd hebt, duidt dit op het beeindigen van een oude (slechte) gewoonte of denkwijze. Het kan ook het eind van een verslaving betekenen. Een ander uitleg van deze droom is dat je veel onderdrukte woede hebt, naar jezelf of naar anderen. Moord-dromen komen trouwens vaak voor als je niet lekker in je vel zit.

Wanner je getuige bent van een moord, duidt dit op een diepgewortelde boosheid op iemand. Denk er eens aan of het slachtoffer een eigenschap van jezelf symboliseert dat je kwijt wilt.

Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ben ook een dromer, droom elke nacht wel weer iets raars. Niet alles heeft een betekenis, meestal verwerk je iets, maar soms wel. Ik kijk dan op deze site:
    Ontdek de betekenis van je dromen

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

whahaha om deze moest ik wel even lachen :p:p

Sex
    Dromen over sex zijn in eerste instantie vrij eenvoudig uit te leggen: het is de manier van je libido om aan te geven dat je al (te) lang geen sex meer hebt gehad. Het kan een verwijzing zijn naar onderdrukte sexuele verlangens en je behoefte aan fysieke en emotionele liefde.

mmm mssn toch afentoe meer manlief verleiden:p

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tja, die overgangsfase lijkt mij dus niet.....dan dus ontkomen aan verplichtingen?
    Ik wil zeker niet onder mijn verplichtingen uit.......maar zoals mijn HA zei: als vrouw zijnde heb ik wrs. moeite met het hooghouden van alle balletjes: huwelijk, kinderen, baan, sociale verplichtingen. Zit momenteel ook niet helemaal lekker in mijn vel en heb geen idee waarom. Ben maar moe........maar ja, slaap dan ook niet goed ;)

13. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb hier zo'n dromenboek liggen. De dood staat ook voor afscheid nemen van iets of iemand. maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand dood gaat ofzo..dat staat er geheel los van. aldus het boek..
    hopelijk stopt het dromen snel want zulke dromen kosten ook je energie terwijl slapen je juist energie zou moeten geven, ws verklaard dit ook je vermoeidheid

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Koop een groot dromenboek..
    Dan kan je je dromen opzoeken en zal je zien dat het echt niet altijd negatief is!

Succes

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik heb natuurlijk geen flauw idee maar kom alleen even een knuffel brengen en hoop dat je snel weer beter in je vel zit.

Deel Deze Pagina