Wie had een verhoogd risico op vroeggeboorte?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foxter, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

En bij wie kwam dat ook uit?

Vanwege mijn bloedwaarden heb ik een verhoogd risico op groeiachterstand en vroeggeboorte (uitslag van combitest was 1 op 5 door deze waarden).
    Nou groeit het kindje goed, maar ik heb wel erg veel vruchtwater, wat volgens de gyn ook kan leiden tot vroeggeboorte. (nou had ik bij mn eerste andere bloedwaarden maar ook veel vruchtwater dus ik maak me daar nog geen zorgen om)

Ik ben benieuwd of er meer meiden zijn die dit hebben gehad en hoe dat uiteindelijk afgelopen is? Mijn man maakt zich een beetje zorgen, volgens hem begin ik nu al een beetje in mezelf te keren (vorige keer deed ik dat ook vanaf zo'n 5 weken voor de bevalling), hij is bang dat het echt heel vroeg gaat komen. Ik zelf heb er helemaal geen voorgevoel bij, ik hoop dat ze gewoon tot minimaal 36 weken binnen blijft :)

Alvast bedankt voor de reacties!

2. ezel

ezel Lid

9 mei 2011
    16
    0
    0
    ik ben zwanger van een tweeling en heb daardoor meer kans op een vroeggeboorte en groeiachterstand. Ze zijn nog niet geboren, al mogen ze er van mij wel uit onderhand...
    En volgens de schattingen groeien ze allebei nog goed :).

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook kans op vroeggeboorte vanwege extreem lage papp-a (en ook b-hcg in mindere mate), wat een indicatie zou zijn voor placenta-insufficientie.
    Nou, ben inmiddels 38plus weken en alles zit nog prima op zn plek. Beeb groeit ook prima.
    Hopelijk loopt het bij jou ook.zo.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wat fijn dames :)

Merah, kijken ze bij jou de placenta ook vaker na?

5. Farfallina

20 dec 2007
    86
    1
    0
    Recensent kinderboeken en stay-at-home mum
    Den Haag
    Door mijn baarmoederafwijking (bm gesplitst in 2 helften) heeft de baby minder ruimte om te groeien en bij mijn zoontje hadden ze dan ook gezegd dat ik moest rekenen op een vroeggeboorte. Tot ieders verbazing is ons ventje tot ruim 38 weken blijven zitten. Klein was hij wel, maar gelukkig kerngezond! Ben nu weer zwanger en erg benieuwd of deze baby het ook zo goed zal doen...

Sterkte in elk geval, het komt vast goed!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel, ik duim ook voor jou!!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier tussendoor wel verschillende echo's gehad, maar deze waren meer gericht op de gevolgen van placenta-insufficientie (dus groeiachterstand en verminderd vruchtwater) en niet zo zeer op de placenta zelf. Tenminste, daar ben ik me nooit zo bewust van geweest.

8. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier bij de eerste bij 34 weken weeenremmers gekregen en ik had zo een 2cm opening, ze zeiden me dat ik bij een volgende zwangerschap hier weer kans opmaakte en idd bij nr 2 begonnen de weeen rond de 6mnd, hiervoor ook weeenremmers gehad en een opname, ik had ook 4cm opening, uiteindelijk zijn de kids op 40 en 39 weken geboren, nu bij deze zwangerschap zeiden ze dat ik weer rekening ermee moest houden dat het vroeg kan beginnen, tot nu heb ik nog niet echt last ik ben bijna 24 weken, ik heb ook probs met mijn bmhals (gehad) dus dat kan ook wel een oorzaak van vroegtijdige opening zijn.

Deel Deze Pagina