Welk matrasje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Nispie, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Wij verwachten ons kindje half november en we zijn druk bezig met het uitzoeken van de baby uitzet.
    Echter; ik zie door de bomen het bos niet meer met allerlei soorten matrasjes. Ik wil het zo veilig mogelijk houden maar wat is de verstandigste keuze. Kunt u mij hierover advies geven?
    Zit bv te twijfelen over een airosleep maar die schijnen ook weer nadelen te hebben..

Alvast heel erg bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Aerosleep heeft als nadeel dat je er geen doek overheen mag leggen omdat dan het effect weg is. Dus moet je bij iedere keer spugen het hele matrasdek wassen. Veilig is het wel hoor. Vergeet dan geen hoeslakentjes, die moeten dan ook van aerosleep zijn. Nadeel is ook dat als er een lekkende kruik op ligt, het hete water naar het hoofdje toeloopt. Zowiezo leggen we bij de aerosleep de kruik altijd tussen of op de dekentjes.

Alle kinderen moeten op de rug slapen, ook voor de veiligheid, dus ze draaien zich niet zo maar om. Een gewoon goedgekeurd matrasje is dus ook prima. Daar zitten verder geen nadelen aan. Ik denk dat één op de tien ongeveer een aerosleep heeft.

Kortom, als je je aan de regels houdt wat betreft kruik/ligging is een aerosleep veilig, maar ook een goedgekeurd matrasje.

Groetjes Adrienne

3. Nispie

Nispie Actief lid

May 24, 2012
    337
    0
    16
    Hoi Adrienne, bedankt voor je advies! Hier kan ik zeker wat mee!:)
    Groetjes!

Share This Page