Hoe snel weer vruchtbaar na miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderkind, 25 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai,

    Even een vraagje:

    Ik heb net een (vroege) miskraam gehad (was ruim 6 weken zwanger). Ik vroeg me af hoe lang het duurt voor je weer zwanger kunt worden...?
    Sinds mijn miskraam nog geen menstruatie gehad (te kort geleden), maar mijn vriend en ik willen eigen gewoon direct weer gaan proberen zwanger te worden. Kunnen jullie bij benadering aangeven hoe lang het duurt voordat ik een volgende menstruatie kan verwachten?

    Groetjes en alvast bedankt voor de reactie.

    Anouk.
     
  2. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Hoi Anouk,

    Ik heb zelf met de kerst een miskraam gehad ook rond de zes weken en ben direct weer zwanger geworden (zonder een menstruatie af te wachten). Wij wilden ook graag gelijk weer proberen en het is dus gelukt.

    Heel veel succes!

    groetjes Melanie
     
  3. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Bedankt Melanie! Dat klinkt hoopvol. Hoeveel weken / dagen na je miskraam heb je positief getest?

    Thanx, meid!

    Liefs, Anouk.
     
  4. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hai anouk,

    Ook ik heb een mk gehad dat was in 2004.
    7 weken na m'n mk teste ik weer positief en was ondertussen al weer 3 en een halve week zwanger.
    Heb er nu een gezonde zoon bij :)
    Heb 3 weken gevloeid na m'n mk en was daarna gewoon dus weer zwanger.

    Liefs Linda
     
  5. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Wat super, Linda! Ook al zo'n hoopvol bericht! :D .
    Bedankt!
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Anouk, ik wil de pret niet drukken, maar het kan ook wel even duren.
    Ik was meteen de eerste ronde zwanger, toen met 5,5 weken een miskraam en zit nu in de derde ronde na de mk.

    Ik hoop natuurlijk voor je dat je snel weer zwanger bent, maar het kan dus ook best even duren.

    Pim
     
  7. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai Pim,

    Bedankt voor je realistische kijk, hihi, maar uiteraard hou ik mijzelf ook voor dat het gewoon weer lang gaat duren. De reden van dit topic is dan ook dat ik graag wil weten hoe lang na een miskraam je weer ongesteld wordt, zodat je weet wanneer je weer 'kans' hebt om zwanger te zijn.

    Wie weet meid, zijn we straks tegelijk zwanger, hihihi.

    Liefs!
    Anouk.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat zou super zijn!

    Pim
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kan idd gewoon doorgaan mijn verhaal is daar ook het bewijs van aflopen waren minder maar nadat ik dacht ok het is niet weggelegt voor ons raakte ik toch weer de mnd erop na me MK wederom zwanger en die ging goed en dat moppie is nu 3 mnd
    suk-6
     
  10. Melanie

    Melanie Lid

    9 feb 2006
    45
    0
    0
    Ik testte bij 10 dagen overtijd positief. Dat was tevens dat ik voor het eerst testte na de miskraam.

    Ik vond het wel een hele onzekere tijd, gezien ik niet wist of de test positief was door wellicht achterblijvende hormonen van de vorige zwangerschap of door een eventuele nieuwe zwangerschap. Het is dan ook pas echt duidelijk geworden dat ik opnieuw zwanger ben door een echo bij 7,5 week.

    Ik wens je heel veel succes. Hoop dat het bij jullie ook zo snel zal lukken.

    groetjes Melanie
     
  11. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Het verschilt per persoon denk ik. Ik was steeds gelijk weer zwanger na een miskraam. (erg vruchtbaar denk ik.) maar zorgde er wel voor dat er af en toe een paar maandjes tussen zat. Een miskraam vergde emotioneel en lichamelijk veel van me.

    Elina

    [​IMG]
     
  12. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    de adviesen veschillen heel erg hoor, maar wanneer het vloeien gestopt is moet je eigenlijk binnen 6 weken weer een menstruatie gehad hebben.
    de Gyn. advieseerde mij te wachten tot na de eerst volgende menstruatie en de HH zei dat ik niet hoefde te wachten.
    ik heb voor het laatste gekozen omdat dat bij mijn eerste kindje ook geen problemen heeft gegeven ik ga eigenlijk alleen nog van mijn eigen gevoel uit.
    volgens mij heeft wachten niet echt een medische reden
     
  13. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik ben de dag na de curettage gelijk begonnen met temperaturen. Zo kon ik mooi zien of en wanneer ik een eisprong had en wanneer ik mijn menstruatie kon verwachten. Na de eerste menstruatie heb ik nog een test gedaan om te zien of alle hormonen echt uit mijn lijf waren verdwenen. Die test stond heel mooi negatief! Ik wist toen ook dat als ik weer een positieve test in handen zou hebben het echt door een nieuwe zwangerschap zou zijn en niet door achtergebleven hormonen.
    De volgende keer was ik inderdaad overtijd en ja hoor: positief!

    Nu moet ik wel zeggen dat ik gelijk weer heel keurig op een cyclus van 28 dagen zat; daarmee heb ik echt geboft!
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wachten heeft ook geen medische verklaring maar ik denk dat ze het zeggen om je mentaal weer een beetje erboven op te laten komen want laten we eerlijk zijn een MK gaat je niet in je koude kleren zitten
     
  15. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb met kerst een miskraam gehad. Ik ben daarna niet meer ongesteld geworden want ik was meteen weer zwanger. Ben nu dus ruim 9 weken zwanger.
    Gina
     
  16. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik heb van de zomer een miskraam gehad. We zijn ook gelijk opnieuw begonnen. Ik ben op 25 juli gecurreteerd en teste op 14 november weer positief.
    Liefs Jenny en sterkte!
     
  17. Renate

    Renate Lid

    20 jun 2005
    23
    0
    0
    Groepsleidster KDV en beveiliging
    Hoofddorp
    ik heb op 5 februari met 6 weken een miskraam gehad en nu op 6 maart dacht ik dat ik ongesteld was geworden alleen lijkt het kwa bloeding erg veel op een miskraam......het is helderrood met zo nu en dan wat weefsel.

    is het mogelijk dat ik alweer zo snel zwanger was en wederom een miskram heb gehad of kan dit ook een gewone ongesteldheid zijn.

    Gr Renate
     
  18. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hey renate

    het kan ook gewoon je ongi zijn hoor.
    ik had na elke mk precies 1 maand later ook een hevige bloeding met weefsels.
    en werd bevestigt dat het tog ongesteldheid was.
    Ook al ben je `schoon`komt er toch nog wat weefsel en troep naar buiten...

    maar ja het kan altijd ik heb laatst in sept een mk gehad waarbij ik het totaal niet wist geen bloedverlies niks en paar dagen later daarna tog schijnbaar weer een eisprong gehad en was weer zwanger.( ze kwamen er achter toen me hcg heel erg zakte en ineens daarna weer steeg)

    hopelijk ben je snel weer zwanger en goed zwanger meid.
    gr.
     
  19. Renate

    Renate Lid

    20 jun 2005
    23
    0
    0
    Groepsleidster KDV en beveiliging
    Hoofddorp
    bedankt voor je reaktie, dat doet me wel goed.

    We gaan in iedr geval gewoon door en hopen alsnog snel zwanger te worden :)

    Groeten
    Renate
     
  20. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Ik ben ook weer zwanger, de 2e ronde na de miskraam. Wist je dat maar van tevoren he? Ik was best wel bang dat het heeeeeeel lang kon gaan duren. Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger bent!

    Liefs Lynn
     

Deel Deze Pagina