antibiotica rond eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lucky star, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lucky star

lucky star Actief lid

Aug 27, 2013
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden, ik vroeg me af of antibiotica rond eisprong kwaad kan...
    heb niet aangegeven zwanger te willen worden, dat durfde ik niet goed.
    het was mijn plaatsvervangende huisarts, en daar heb ik slechte ervaringen mee...

vandaag een potje urine gebracht (ik heb vermoedelijk weer eens een blaasontsteking) en vanmiddag bellen voor de uitslag en krijg waarschijnlijk gewoon antibiotica, kan ik dit wel nemen rond de eisprong? of maar een ronde overslaan...

vorige ronde was een MK met 8+1, dus mijn eisprong kan ook nog ietsie later zijn.

dankjewel!

2. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    allereerst, wat vervelend dat je een miskraam achter de rug hebt...
    Als ik jou was zou ik gewoon even bij je apotheek informeren. Je kunt ze evt ook naar je apotheek bellen (kan me voorstellen dat je liever niet in een overvolle apotheek dit soort vragen stelt ;)). Je kunt dan meteen in je dossier laten noteren dat je zwanger wilt worden. De apotheek kan hier dan (ook bij evt andere medicatie die je krijgt voorgeschreven) rekening mee houden en alert op zijn. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en blijven!

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Inderdaad melden bij de apotheek, is afhankelijk van soort antibiotica. Apotheker weet die dingen precies en dan hebben ze wel een protocol voor welke dan wel of ze bellen de arts.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Staat hier niets over in de bijsluiter? Als het niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap, dan zou ik het ook niet slikken als je zwanger wil worden...

Share This Page