Graag willen Afvallen maar lukt niet HELP.

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Nov 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik heb een probleem :cry: ik heb last van zwaar overgewicht en wil hier graag van af... Het lukt me niet om dit zelf te doen omdat het me gewoon niet lukt, ik weet niet hoe het allemaal komt ik probeer het en dan lukt het 2 dagen en dan ben ik zo slap om toch weer chocolade te eten of wat anders vet, heb allerlijk verschillende dieeten al geprobeerd maar niets helpt ik ben echt ten einde raad...

Is er iemand die me misschien op wat voor manier dan ook kan helpen...

Alvast bedankt

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij hielp veel bewegen heel goed. Veel gaan lopen met de wagen, eventueel gaan fitnessen of andere sport. Verder eten we tegenwoordig altijd zelfgemaakte soep (gewoon een pot bouillon + soepgroente) voor het eten en dat werkt ook. Het vult en daardoor eet je minder slechte dingen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoi,

Je bent niet de enige hoor! Heb zelf ook last van overgewicht en mijn standvastigheid is ook vaak minimaal :) Bij mij hielpen 3 dingen erg goed, ten eerste het Margriet Streep-je-slank dieet (kun je online volgen en dan invullen hoeveel je op een dag eet enzo) en ten tweede een goeie dietiste die je kan helpen met de problemen die je ondervindt en ten derde meer bewegen (en dan bedoel ik gewoon een half uurtje beetje stevig wandelen na het eten oid). Hiermee ben ik in een paar maanden zo'n 12 kg afgevallen, klinkt misschien als erg langzaam maar het bleef wel weg! Was de bedoeling om meer af te vallen, maar toen werd ik zwanger..... ga na mijn zwangerschap/borstvoeding weer beginnen.... hoop dat ik het dan weer op kan pakken :)

Persoonlijk heb ik gemerkt dat alle "mode"-dieten misschien even werken, maar dat ik ze toch niet vol kan houden. Tja dan heeft het ook geen zin.

Heel veel succes!

Groetjes Rosa

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het nadeel van een dieet is dat je het je hele leven moet doen, en dat houdt niemand vol. Je moet gewoon je gewoonten aanpassen. Hulp van een dietist heb je denk ik wel nodig daarvoor.

5. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben in het begin van dit jaar binnen 4 maanden 20 kg kwijt geraakt. Weet je wat mij het meest heeft geholpen?

- Geloven en vertrouwen dat je het kunt!
    - jezelf visualiseren met minimaal 10 kg lichter. Constant, en er van overtuigd zijn dat je dat kunt bereiken.
    - Broeken in je kast leggen die je niet meer aan kunt, en je heeeel graag weer aan wilt en ze elke dag bekijken!
    - Elke dag wegen, en op een lijstje je gewicht bij houden! Niet een keer per week, als je elke dag weegt dan zie je wat er gebeurd.
    - Zorgen dat je niet meer dan 1000 kalorien per dag eet en dit bijhouden, nakijken via kalorietabel. dit geeft heel veel inzicht! En zo kun je af en toe wat lekkers nemen, mits je je maar aan die kalorieen houdt.
    - Lotgenoten zoeken, desnoods via internet, maar geen vrouwen bij wie het ook niet lukt, maar vrouwen bij wie het wel lukt.
    - Recepten van te voren uitzoeken en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje maken. Ook via kalorietabel boodschappen doen.
    - Dik makende dingen uit je huis bannen
    - Een hometrainer aanschaffen en iedere dag een half uurtje trappen (heeft mij goed geholpen)
    - na het avond eten jezelf aan leren niet meer te eten, is de eerste week heel moeilijk, daarna is je lichaam er aan gewend.
    - Tegen mensen in je omgeving zeggen en vragen of ze je willen helpen.
    - je inschrijven bij valtaf.nl (gratis grafiekje) .

Als je ECHT wilt dan kun je het! Als je het niet kunt dan wil je het niet echt en moet je je afvragen, wat je tegenhoudt en dat probleem eerst oplossen!
    Succes!

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Is 1000 kcal niet heel erg weinig? Heb altijd geleerd dat als je langere tijd minder dan 1300 kcal eet je lichaam in een lagere versnelling gaat werken en je daarna dus weer heel veel aan komt. Hoe is dat bij jou gegaan toen je weer meer ging eten?

7. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ik zou sonja bakker doen, helpt echt super goed!

ben niet te zwaar maar wil er graag 3kg kwijt.
    en zo lukt het me echt niet, moet wel n stok achter de deur hebben.

ben vanaf zondag bezig en nu precies 2kg kwijt!
    en tis heel goed te doen!
    je mag voldoende en gevarrieerd eten dus helemaal niet moeilijk. alleen na het avond eten mag je vaak 1 st. fruit of 1 koekje of helemaal niets en dat vind ik wel moeilijk haha maja tis t 1 oft ander he ;)

zeker een aanrader :)

8. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben nog steeds op het zelfde gewicht en eet nu wat ik wil, ben me er niet meer bewust van, ik denk dat ik normaal eet.
    Tijdens het afvallen kun je met 1000kalorien wel eens stil komen te staan, een keer flink eten (frietjes enzo) helpt om daarna weer af te gaan vallen. Als je 1300 kalorien blijft eten val je heel gestaag af waardoor je op den duur het risico loopt de moed te verliezen.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik ben geen dieet expert en heb zelf nog nooit op de lijn hoeven letten dus als ik domme dingen schrijf, sorry ;)

Maar als ik merk dat mijn broeken wat te strak zitten dan : Neem ik de trap ipv de lift.
    Neem ik de fiets of ga wandelen ipv met de auto
    Haal ik geen chips in huis of andere lekker dingen
    Of ik ga in de supermarkt op zoek naar 1 erg lekker iets en neem ook alleen dat mee, want wat er niets is in huis kan je niet eten.

voor mij heeft dit altijd gewerkt.

Maar als het je niet alleen lukt waarom ga je dan niet naar een diëtist misschien kan ze je tips of adviezen geven, soms kijk je zelf gewoon ergens over heen.

10. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wat écht geldt:

meer verbranden dan je binnenkrijgt

Dus: ga lekker veel lopen, fietsen, zwemmen, dansen, op de hometrainer, snelwandelen met een vriendin, gewichtjes heffen, touwtje springen!

Ik geloof niet in calorieën tellen. Tuurlijk moet je het snoepen in de gaten houden, dus wat hier ook al gezegd werd: haal het niet in huis, of beperk je tot een keer iets zoets.

Succes, het gaat je vast lukken :D

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Kom ook hier bij het afvalclubje op het forum (onder afvalrace), mooie stok achter de deur.
    Verder werkt het beste toch gewoon gezond eten en genoeg bewegen.
    Ik sta trouwens juist niet elke dag op de weegschaal, maar 1 keer per week. Je gewicht schommelt al genoeg door vocht e.d., bovendien word ik alleen gefrustreerd erdoor. Heb de allergoedkoopste Ikea-weegschaal van 5 Euro en dat ding geeft tenminste ook geen grammen aan, alleen kilo's. Wie weet vindt een ander dat juist helemaal niet fijn en wil die elk grammetje weten, maar ik niet.
    Als het je alleen niet lukt, ga naar de huisarts en vraag een verwijsbrief voor de dietiste. Krijg je nog vergoed ook.

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Ik wil alleen als advies geven:
    Ga niet elke dag op de weegschaal staan maar 1 x in de week anders kan het heel snel een obsessie worden.
    Het is heel erg belangrijk om s'morgens te eten en je kan het beste 6x per dag kleine hoeveelheden eten.
    Eet ook niet te weinig want dan wordt je stofwisseling trager en val je niet veel meer af.

Heel veel succes
    En denk "ik kan het". Je moet ook niet gaan lijnen maar gezond gaan eten.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Sonja Bakker hielp mij heel goed. Ik was voor ik zwanger raakte 10 kilo kwijt in 9 weken. Toen als beloning bleek ik zwanger te zijn! O heerlijk wat een goede beloning vond ik dat. Nu geef ik bv dus mag ik niet gaan lijnen maar eerlijk gezegd kan ik bijna niet wachten voor ik weer ga beginnen, samen met mijn beste vriendin. Ik kan het dan wel volhouden met haar samen maar ja ik mag nog niet. Ik snoep nu gewoon nog alles wat los en vast zit, echt heel erg!

14. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    1000 is wel heeeeeeeeeeel erg weinig, je pleegt roofbouw op je lichaam. Je kan beter iets meet eten 1500 a 1600 kilo calorieen ( 2000 is normaal...wat je lichaam nodig heeft op een dag) Zeker als je meer gaat bewegen is het zeker te weinig.

Sonja Bakker heef me vorig jaar zeker geholpen voor me bruiloft..wat erg hielp is me maatje ..in dit geval me man die mee dee ;)

15. Milla

Milla Niet meer actief

Als je de dagmenu's van Sonja optelt kom je ook niet verder dan 1000 - 1200 kalorieen soms zelfs nog geen 800!

16. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    weight watchers doet het voor mij heel erg goed en vond het leuk om te doen omdat het niet echt dieeten is maar echt je levenswijze omgooied je leert gewoon op je eigen tempo een gezonde levenstijl opbouwenen dat zo te houden.

in het begin is het punten tellen en komt er een hoop bij kijken maar na een aantal weken ken je de punten van buiten en is het echt leuk om te doen.

de bedoelen is natuurlijk ook dat je veel beweegt.

ik zou het echt eens proberen het is geen wonder middel waardoor je 3kilo in een week kwijt speelt maar toch wel 1 kilo en het is op lange termijj veel gezonder en makkelijker vol te houden dan eender welk crashdieet.

gewoon een proberen zou ik zeggen je kan het zelf thuis of via een clubke maar dat kost wel geld.
    ik heb het gewoon thuis gedaan met zelf opgezochte tabellen op het net.

17. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik ben ook lang lid geweest van de weight watchers, dit vind ik helemaal super, ik heb hier veel geleerd.
    Oke, het is niet goedkoop (ik kreeg wel veel terug van mijn zorgverzekering) maar wel een goede stok achter de deur, een programma wat makkelijk vol te houden is (ook met een feestje) en het is ook erg gezellig.

Groetjes Senna

18. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    het klinkt heel stom en afgezaagd .......
    maar gewoon 3 x per dag eten en tussendoor fruit of rauwkost of een plakje ontbijt koek ......
    dan komt het helemaal goed !
    op deze manier ben ik 10 kg afgevallen ietsje meer zelfs ....
    je moet er alleen wel de discipline voor hebben ...

L>sybje

19. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Een foto van jezelf opzoeken waar je niet voordelig op staat. Is erg confronterend maar het helpt vaak wel!

20. judithteresa

judithteresa Bekend lid

Jul 2, 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hier ook een probleem met het volhouden, juist als ik zeg vandaag gezond doen, beginnen met dieet, krijg ik me toch een hongeraanvallen! echt ik hou het hooguit een halve dag vol en dan draai ik helemaal door...
    ik moet nog steeds(zeg ik al maanden)10 kilo afvallen. het probleem is dat ik met die 10 kilo extra niet aan het werk kan, er werk is afgezegd, en we nu aardig krap komen te zitten! met als enige voordeel dat ik nu niet van alles kan kopen en elke dag moet koken thuis.. maar goed juist de vette dingen moet ik dan hebben..

ik weeg 1x in de week, en heb een schemaatje waar ik mezelf opmeet, want centimeters vind ik belangrijker dan kilos. ik loop me het heen en weer, en zo ben ik wel 5 kilo al kwijt...

ik vond het berichtje van diegene die 20 kilo in 4 maanden kwijt was heel motiverend! ik hoop dat het mij ook lukt, dat zou inhouden dat ik rond me verjaardag op mijn streefgewicht zit...

Share This Page