Hoi, Wij zitten op het moment op drie flessen, mijn vraag is hoe bouw je af? Naar 2, 1 en gewonen melk. Schema nu; smorgens 180=6 +licht volkoren granen gaat voor de helf op 10.00 1 stuk fruit en water 12.30 boterham en flesje van 120=4 14.30 koekje en water 16.30 200 gram groente vlees aard plus toetje 50 gaat redelijk op 18.45 flesje 210=7 gaat helemaal op Wanneer kun je gewone melk geven en stop je met de 3e fles, ik denk dat mijn dochter namelijk wel een boterham extra lust voor de 2e fles, maar geef ik fles dan neemt ze natuurlijk geen boterham en andersom. En geef je dan bijvoorbeeld melk in een beker?
Hoi, Gewone koemelk kun je vanaf 12 maanden geven. Tot 12 maanden moeten de kleintjes nog 500cc zuivel binnen krijgen. Vanaf 12 maanden is dat 300cc zuivel. Als ik het zo bekijk zit jouw dochterje hier net boven, 520cc, de 50cc yoghurt als toetje hierbij meergerekend. Ik zou daarom voor nu niets veranderen. In elk geval geen flesjes schrappen, want dat is nu nog steeds het belangrijkste. Ons schema ziet er zo uit: 7.00: Licht volkoren pap uit bordje van 180/6 opvolgmelk. 10.00: fruit 12.30: 1,5 boterham (Rapley, gaat niet helemaal op) + 150/5 fles 15.30: Rijstwafel of soepstengel of fruit of yoghurt 17.00: wame maaltijd 19.0: 180/6 fles Alles gaat tot nu toe helemaal op bij hem. Zodra hij goed uit een beker kan drinken (zijn nu aan het oefenen) ga ik vanaf 12 maanden koemelk (+/- 90cc) in een beker aanbieden. De laatste fles ga ik denk ik als laatste afbouwen en dan vervangen door een bekertje warme melk o.i.d.
Je kindje heeft tot 1jr 500ml melkproducten nodig. Dus zo zit je goed. Geen voeding eraf halen want zoals gezegd is dat tot 1jr de belangrijkste voedingsbron. De pap 's morgens gaat misschien meer op als je het uit een bordje geeft. Geef je wel al een fles minder. Zelf heb ik pap altijd uit een.bordje gegeven en ging goed.
Pap komt uit bord. Maar dan geef je dus flesje tot 12 maanden, ik dacht dat ik hier op het forum zeg dat mensen naar 2 flesjes gingen?
Wij hadden twee flesjes van 240ml. Dan zit je dus aan die 500ml in totaal. Het is niet het aantal flesjes dat telt, maar de totale hoeveelheid zuivel.