Misschien gewone kies eruit,ervaringen???

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje1, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik heb een probleemkies, het gaat om de derde vanaf achteren geteld (rechts)
    als ik zwanger ben krijg ik er last van..
    nu was het 2 jaar geleden, binnen een week na de bevalling dat ze er ook van alles aan hebben gedaan (had enorme pijn, en dat zo vlak na de bevalling)
    zei de tandarts wel dat de enge optie om er vanaf te komen (omdat het toch steeds terug zou komen) de kies eruit moest en dan zo laten of een kroon...
    nu ben ik dus 23 weken zwanger en zo'n 1,5 week geleden begon het met een bult op mijn tandvlees, aan de buitenkant (wangkant dus) en had toen opgezocht dat het waarschijnlijk ontsteking is..nu is vanaf afgelopen woensdag ongeveer de kies ook zeer gaan doen, maar eigenlijk alleen als ik er aanzit (op duw) of er per ongeluk mee eet/kiezen op elkaar zet) dus dat doe ik allemaal maar niet meer..
    Ondekte afgelopen zaterdagavond, toen ik er op duwde (dat was dus de laatste keer dat ik dat deed!) dat er een spleet in de lengte zit, dus hij kan zo afbreken! eng!
    ben nu heel voorzichtig.
    Ik kan vanmiddag gelukkig naar de tandarts, wel een vervangende omdat mijn eigen met vakantie is..

ben nu echt bang..die kies moet er gewoon uit, want een stuk eraf halen lijkt me ook geen optie omdat die hele kies eigenlijk een probleem is (ook al heb ik er een tijd geen last van gehad)

maarja...kies eruit en dan niks ervoor terug??het zal niet zo opvallen omdat het een kies is, maar wel de derde van achteren geteld...
    en hoeveel pijn doet dit??ik mag wel een verdoving zeiden ze (ivm zwangerschap).
    Maar is er ook veel pijn naderhand?
    pfff...ben echt bang hoor!!om 14.30uur mag ik gaan..
    oja, zou de tandarts de kies er meteen uit willen halen als dat nodig is?

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn...

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik had ook zo'n probleem kies.

begon met elke keer gaatjes vullen. toen kwam er ook steeds van die bultjes op mijn tandvlees boven die kies aan de wang kant.

dit hielt volgens mijn tandarts inderdaad een ontsteking is. de ontsteking zit dan eigenlijk in de kies en zoekt een weg naar buiten.

ze hebben toen een wortelkanaalbehandeling gedaan om het ook bij de wortels schoon te maken. na de tijd was het weer even goed.

toen kwam er een scheur/barst in van voor naar achter in het midden van de kies.

ze hebben toen een kroon geplaatst. ook nu was het weer een tijdje goed en toen ging ineens de kroon los aangezien het onder de kroon verder aan het afbrokkelen was.

de toen is de kies getrokken.
    het trekken doet geen pijn. ze doen er een verdoving in en dan trekken ze hem er zo uit. aangezien de kies best in een slechte staat kan zijn kan het zijn dat hij afbreekt en ze de restanten uit je kaak moeten halen. maar ook hier voel je helemaal niks van. het duurt alleen iets langer dan wanneer ze hem er in zijn geheel uit halen.

dit probleem was trouwens toen ik nog veel jonger was en niet zwanger.

bij mijn zwangerschap begon er een kies aan de andere kant een probleem te worden. hij was ineens zo slecht dat ik mocht kiezen alle bovenstaande behandelingen opnieuw doorgaan of eruit.

heb hem er toen gelijk maar uit laten halen aangezien in deze ook al een scheur zat. de kroon werd de vorige keer ook al niet vergoed door de verzekering omdat hij te ver achter in mijn mond zat en dat viel niet op.

nu intussen heb ik links boven de 3e kies van achter niet meer en recht de 4e kies van achteren niet meer. en eerlijk gezegd het valt mijzelf niet op als ik in de spiegel kijk. maar anderen heb ik er ook nog nooit over gehoord en valt het ook niet op.

ik had geen pijn na de tijd en bij mij werd hij er gelijk uitgetrokken

Deel Deze Pagina