jeetje wat aso.... wij gaan zowiezo niet met onze kids in een kroeg zitten.. maar soms wel op een terrasje in de stad wat borrelhapjes eten of tappa's en dan drinken we wel eens een borreltje erbij... maar daar blijft het dan ook bij.... straalbezopen vind ik echt niet kunnen...
echt vreselijk!! hoe kan je zoiets nou doen? Ik ben ook alleenstaande moeder, en ik drink NOOIT als ik alleen thuis ben met mn kids, ook al liggen ze op bed oid. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt jaren geleden. Klein meisje van ongeveer 2 a 2,5 jaar oud, liep alleen op een terrasje, daarnaast ligt een sloot.. Ik bleef dus een beetje bij haar in de buurt, en na een tijdje ging ik met haar eendjes kijken. Komt opeens haar moeder (ook echt stomdronken) schreeuwend naar mij toe, dat ik haar kind had ontvoerd :S ,terwijl zij in de kroeg zat te zuipen had ze dus totaal geen zicht op haar kind! Ze liep zo te schreeuwen tegen mij dat de politie erbij kwam. Begon ze weer dat ik dr kind had ontvoerd, dus ik vertel mijn verhaal, en ze zagen dat moeders dus flink dronken was. Ze is mee genomen naar het bureau. Wat ik later heb gehoord is dat ze behoorlijk is aangesproken op haar gedrag, en ze heeft later nog haar excuses aangeboden aan mij... Geen aanval naar jou hoor, maar heb je dr gewoon laten gaan met haar kind? Ik zou er geen oog van dicht doen als ik zo'n ontaarde moeder zou zien met zo'n arm prulleke!
ook licht-aangeschoten vind ik niet kunnen! als je alleen met je kind bent! stel dat er iets gebeurd, je reactievermogen is toch ook een stuk minder enz enz.. als er een partner in beeld is wie gewoon nuchter is kan aangeschoten wel maar ook niet stomdronken vind ik!
Dat vind ik ook echt not done. Wij drinken beiden wel eens een biertje met de buren, heel gezellig altijd. Er gaat hier in de straat flink wat bier doorheen, maar er is nooit iemand zo dronken dat hij niet meer weet wat hij/zij doet en niet meer op haar/zijn benen kan staan.
Ik zou helemaal geen druppel aanraken als ik alleen zou zijn. Ik drink normaal niet. Dus van 1 druppel kan ik bij wijze van al dronken raken. Ik heb bij een vriendin een keer zo'n hot shot gehad, meteen een klap achterin mijn kop en was dus niet meer helder. Kon zelfs de auto niet meer uit komen (ik was bijrijder trouwens).. Echt belachelijk, zou me nog meer schamen met een kind erbij.. Of dat nou mijn eigen was of niet.. Gr. Carlien
Ik zou hiervoor de politie / AMK hebben gebeld om te vragen wat je hiermee moest doen. Je kan je afvragen of zo'n vrouw op dat moment voor haar kind kan zorgen (ik neem aan van niet), het lijkt me dan wel dat er iets moet gebeuren. Ik zou dus echt wel iets doen....
Nee heel erg verstandig is het niet. Maar ik heb als kind dit te vaak aan de hand gehad. Maar dan was mijn vader straalbezopen. En hij viel dan niet zo lief in slaap maar ging mijn moeder maar eens lekker pesten met als gevolg ruzie. En wat al dan nog niet meer. Dus als ik zo iets lees gaan mijn nek haren overeind staan. Arme kind.
Dronken zijn bij je kind is echt not done! Als je van plan bent om te gaan drinken (en dan heb ik het over veel drinken zoals op koninginnedag geregeld gebeurd) regel je toch een oppas??!
maar uit de ouderlijke macht zetten vind ik weer veel te ver gaan zo als sommige zeggen fouten maken bv is menselijk dat ze dronken is geweest ok moet niet kunnen maar om dan gelijk te zeggen uit ouderlijke macht zetten omdat ze de titel moeder niet verdient vind ik absurd en te ver gaan
Ik drink zoizo nooit. En mijn man drinkt wel eens een biertje op een feestje maar ik heb hem nog nooit zat gezien. Ik vindt het een schande als ouders zoiets doen. Vooral heel onverantwoordelijk. Regel dan inderdaad opas. Met koninginnendag waren we naar een vrijmarkt geweest, daarna hebben we lekker op teras wat gedronken, langs ons zaten ook mensen die zich zat aan het zuipen waren, met hele kleine kinderen erbij. Verschrikkelijk gewoon.
als je een paar drankjes drinkt oke maar je gaat je toch niet lazurus drinken is dat mens helemaal gek geworden wat nou als ze viel boven op dr kind of dat ze haar kind laat vallen op iets tegen iets noem maar op! ik vind dat ze zwaar onverantwoordelijk bezig is hoe gek ben je?
nee sterker nog, ik denk zelfs dat een moeder die het geen biet boeit hoe het met haar kind gaat, zich hier niet eens zou aanmelden. Die boeit het toch geen klap wat er allemaal te vertellen en te delen is. Die zijn met andere dingen bezig.
Een dronken moeder hebben is tja, vreselijk. Een "geluk" het kind krijgt het niet mee. Maar het is zo onverantwoord, er kan van alles gebeuren. Brrrr, laat me denken aan mijn moeder die geregeld dronken was (weliswaar probleemdrinker) en bijna met mijn neefje op de grond was gekwakt, de reacties van iedereen logen er natuurlijk niet om! Maar om nu te gaan roepen dat je zo iemand meteen uit de ouderlijke macht moet zetten vind ik iets te ver gaan, dat er streng op haar gelet moet worden en er instanties bij moeten komen kijken vind ik dan een beter plan, verbeterd ze niet ja dan uit de macht zetten. Je weet namelijk niet de gehele situatie, voor hetzelfde geldt was het alleen maar tijdens het stappen en helpt een ferme preek of straf (cursus volgen o.i.d) haar de ogen te openen, blijkt dat ze een probleem drinker is dan wordt het een ander verhaal en is het inderdaad beter voor het kind dat het ergens anders heen gaat. Bij ons thuis is het goed gegaan ondanks de problemen van mam, hoewel ik moet zeggen dat er ook behoorlijke k.t tijden waren in mijn kinderjaren, maar desalniettemin zijn wij (mijn 2 broers en ik) goed terecht gekomen, maar dat geldt natuurlijk niet overal.
absoluut niet. Idd een keer een wijntje of biertje is prima, mmaar dronken of aangeschoten zijn bij je kinderen? nee vind ik niet kunnen