Hoi hoi, Wij wonen in een huurhuis (maisonette) op 3 hoog. en we hebben een redelijk groot balkon (3 bij 2 meter) op het zuiden! Harstikke lekker natuurlijk, maar ik wil toch wel graag iets van zonwering hebben. en dan liefst een goedkope oplossing, omdat het een huurhuis is, waar we toch niet over een al te lange tijd uit willen! Vind het fijn als Gijs ook buiten kan en dan toch iets van schaduw heeft. we hebben vorig jaar een muurparasol aangeschaft, en dat werkte perfect...alleen is nu tot 2 keer toe de wind eronder gekomen en is hij afgebroken en weggevlogen...dus dat werkt niet echt... we zaten nu te denken aan zoiets Kwantum - SCHADUWZEIL TAUPE 3,6X3,6M maar werkt dat ? en we hebben natuurlijk maar 2 muren, dus hoe maak je het dan vast wie heeft hetzelfde probleem, of een oplossing voor ons? Bedankt voor het meedenken!
een geweldige goede en zeer goedkope oplossing: wij hadden het balkon afgezet met gaas (voor de kat), maar als je gewoon een paar haakjes boven in doet werkt het ook. lakens ophangen aan de haakjes en zo naar beneden draperen. lakens goed nat maken. Als de zon op de lakens schijnt zit jij in de schaduw en omdat het water verdampt word het koeler. Ik heb zo hoogzwanger de heetste zomer in 40 jaar overleefd. ook met balkon op het zuiden en met mijn voeten in een teiltje. alleen wel de lakens vaak opnieuw natmaken. oke, het is niet de elegantste oplossing
chilleke!!! wij zitten met het zelfde probleem mijn buurvrouw heeft dus ook een zeil gespannen!! en haken in de plafon buiten gemaakt zegt maar en daar een zeil aan gespannen naar de railing en bij de railing zit het vast met grote zwarte elastieken
ja wij hebben dus geen plafon, wacht dit is een (vage) foto van ons balkon, let niet wat er op staat das al vervangen we hebben dus een open balkon, met klein muurtje aan de rechterkant en raam aan de andere kant. misschien wat verheldering natte lakens is idd niet mooi, maar wel een praktische oplossing voor als niets werkt. bedankt!
jaa maar waar moet het dan naar toe? want dan zou je nog een stok ofzo op de open hoek moeten zetten. snap je?
als ik even naar de foto kijk schuin naar het muurtje? dan heb je heel je balkon bedekt! ps je hebt wel een mooie grote balkon onze is maar 90 cm breed
dan hebben we de helft maar bedekt volgens mij, is echt een rechthoekig balkon. dus dan is het 1 hoek bedekt en de andere niet baal gewoon dat die parasol niet werkte!
Heb je standaardafmetingen qua ramen? Anders zou ik toestemming vragen voor plaatsen van een zonnescherm en deze bij Hornbach kopen (als deze bij jullie in de buurt zit). Daar heb je standaardafmetingen voor een leuke prijs.