Iemand die dit weet. Wij vliegen in April de heenreis met Condor. Hoe meten zij je handbagage? Voor mij is het echt 100 jaar geleden dat ik gevlogen heb De afmeting mag zijn 55 x 40 x 20cm (bijgeboekt zo'n vak boven je hoofd) Ik heb dus van Cowboysbag zo'n tas met de volgende afmeting 15 diep 27 hoog en 42 breed. Afhankelijk hoe je de tas neerploft is hij natuurlijk iets breder dan 15 cm. Wordt hij in zo'n meet vak gepropt en als het dan past is het goed ofzo? Het gaat om zo'n tas...
Ik zou de Cowboysbag meenemen als kleine tas, en dan een iets grotere trolley als bijgeboekte handbagage. Zonde om de ruimte van de betaalde grote handbagage niet volledig te benutten met een kleinere tas. De Cowboysbag is 2 cm groter dan de 30x40 van de kleine tas regel, maar dat red je wel met wat proppen.
Wij hebben gevlogen met Condor en onze (kleine niet bijgeboekte) handbagage werd niet eens gemeten. We moesten er zelf een label aan plakken die we zo los in de hand gedrukt kregen bij inchecken van de koffers.
De gratis tas die je mee mag nemen mag max 40 x 30 x 10 zijn. Dus ik ga er dan qua breedte en diepte overheen.. geen idee hoe streng ze daarin zijn in Düsseldorf airport
Het is de airline die bepaald wat mee aan boord mag Sommige zijn heel streng en je handbagage wordt tijdens boarden gecheckt op de juiste afmeting Andere airlines (en ik hou even wijselijk mijn mond over mijn eigen werkgever) zijn minder streng. Zit een vlucht propvol dan zal er meer gecheckt worden dan als maar de helft van de stoelen bezet zijn
Deze tas heb ik al jaren ingecheckt als handbagage ( ook vorig jaar tijdens een retour vlucht van Condor vanaf Düsseldorf) Zat zelfs geen label om