Dreumes en borstvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by 2mam2, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    #1 2mam2, Mar 9, 2015
    Last edited: Mar 9, 2015
    Hoii,
    Ik heb twee kinderen die ik tandem-voed. Mijn oudste is 19 maanden en de jongste 4 maanden. De jongste krijgt gewoon op verzoek en de oudste inprinciepe 3x per dag; voor het (middag)slapen en sochtends bij het wakker worden, en dan de borst waar als laatst uit is gedronken door de jongste. Hij vond dit al die tijd wel prima en wist precies wanneer ie mag drinken.
    Maar nu, sinds een week zeurt hij de hele dag om de borst. Hij zegt dan kinken kinkenn (drinken) en trekt aan mn shirt. Dat gebeurt echt 20x per dag. Als ik hem dan iets anders te drinken aanbied wilt ie dat niet, het is dus geen echte dorst. Als ie de borst niet krijgt is het drama, huilen, schreeuwen, op de grond laten vallen, overstuur. Maar het gaat echt niet icm de baby want zij moet gewoon voldoende melk hebben en daarnaast vind ik het prettig om een ritme te hebben en wil ik de oudste niet de hele dag aan de borst. Ik wil hem echt max 3x per dag geven. Hij word nu ook weer ongeveer 3x per nacht wakker ineens..

Ik vind het wel erg zielig om hem de borst af te wijzen.. Vooral als ie er zo een drama van maakt en geef er dus nu nog wel aan toe af en toe maar het gevolg is dan dat de baby hongerig blijft en ik heb ook korstjes op mn tepels door het vele drinken dus ik wil het gewoon niet.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Consequent blijven weigeren? Is dit een fase? Herkent iemand dit?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Heeft je kindje last van tandjes? Een sprongetje?

Mijn dreumes is ook nog aan de borst, maar had rond 20 mnd een mega sprong en wilde dag en nacht aan de borst. En met tandjes of ziekte o.i.d. ook altijd. Dus wellicht is er zoiets aan de hand?

3. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Hij is wel ziek geweest, vorige week maar volgensmij begon het wel al eerder en nu dus ook nogsteeds. Daarnaast zijn we wel ook net verhuids dus wel een drukke tijd achter de rug.
    Ik vind het zo vervelend om hem te weigeren als ie er zo verdrietig van word, maar ook als ik er aan toegeef en hem na 5 minuten weer 'loskoppel' blijft ie doorgaan en doorgaan..

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Ik ben trouwens ook bang dat dat 3x drinken nu snachts weer een gewenning word! Normaal sliep hij door maar nu dus steeds wakker en wilt dan drinken, maar de baby komt ook snachts nog.
    Kan dit er zo makkelijk weer insluipen als gewenning?

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Het lijkt mij idd zwaar maar naar mijn idee is "meer vraag" naar borst, altijd wel met een reden, al is die soms op dat moment niet direct "zichtbaar".

Mijn dreumes vraag soms echt heel veel de borst, terwijl ik dan nog niet het idee heb, dat er iets is, maar dan later besef ik wel dat er al sprake was van onrust / ziekte / tandjes etc. en hier duurt het soms lang idd voor dat weer vertrokken is. Zolang dreumes zich nog niet "100%" voelt, blijft die vraag bestaan. Maar naar mijn ervaring is dat dus echt gekoppeld aan iets "wezenlijks".

Ik begrijp dat je het lastig vindt om te weigeren hoor (ik heb 't zelf nog nooit gedaan, maar soms weleens gewild), maar is het misschien een optie dat hij bij jullie in bed mag slapen, tegen jou aan, getroost mag en kan worden door jouw partner met een knuffel / liedje zingen / bekertje water?

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Ahja, nu je het zegt kan ik het misschien wel een beetje koppelen.
    Normaalgrsproken slaapt ie vanaf een uur of 6 sochtends tussen ons in en nu ie steeds snachts wakker word neem ik m ook bij me en drinkt ie, maar als de jogste wakker word voor nachtvoeding doe ik dat ook op bed en dat gaat allemaal niet passen in een bed van 1,40 haha. Nouja ik hoop toch echt dat het weer gauw over is😁.

Share This Page