Korte slaapjes maar lang inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 19 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen. Mijn meisje van 11.5 weken doet steeds slaapjes van max 30 minuten. Geen probleem, alleen het punt is dat het vaak zo'n 30-45 minuten duurt voordat ze in slaap valt. Best vervelend, want ik zit zon 45 minuten bij haar om steeds de speen terug te doen en dan is ze binnen 15-30 minuten al wakker en slaapt dan niet meer verder. Ik weet dat er helemaal niks mis is met korte slaapjes, maar icm lang inslapen en ik er heel de dag mee bezig. Is in principe niet heel erg hoor, babys kosten nou eenmaal veel tijd.
    Omdat ze zo kort slaapt is ze vaak na 45 minuten alweer moe dus dan leg ik haar weer op bed en ben ik weer 45 minuten bezig met haar in slaap krijgen... Herkenning? En hoe vorderde dit zich maarmate de baby ouder werd?
    Vorige week ging inslapen soms (niet altijd) wel sneller hoor, soms binnen 10 min!! Ze is 1.5 te vroeg geboren dus eigenlijk 10 weken (waarsch dus geen 12 weken sprong)

2. VSC

VSC Niet meer actief

Mijn dochtertje is een stuk jonger maar ik herken t wel. Lang bezig met in slaap krijgen, steeds speentje terugstoppen en als ze eindelijk slaapt word ze snel weer wakker. Ik ken jouw kindje natuurlijk niet maar misschien zijn er andere dingetjes of plekken waar ze sneller in slaap valt? Mijn dochtertje slaapt bv heel snel als ik een rondje met de kinderwagen ga lopen of als ik haar zachtjes in mn armen wieg. Overdag leg ik dr ook nooit in bed maar in de wagen of maxicosi in de box met de muziekmobiel aan. Eenmaal diep slapend leg ik haar dan weg en dan slaapt ze soms wel 3/4 uur achter mekaar door. :)
    En als ze echt niet wil slapen dan maar (laten) spelen ofzo, een beetje moe maken. Geen 45 minuten naast een bedje gaan zitten joh, een baby kost inderdaad tijd maar dat lijkt me erg vermoeiend!

3. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tot een week of acht sliep ze uren terwijl ik haar droeg/op de buik. Helaas krijg ik haar nu niet meer zo in slaap. In de kinderwagen slaapt ze niet echt, nee.

Box oid hebben we niet. Dan maar bedje, daar slaapt ze nu het beste.

Maar het bizarre is dat ik haar moe in bed leg. Vervolgens 45 min in slaap vallen -> 30 min slapen -> na 45 min wakker alweer moe -> weer in bed leggen.
    ze brengt dus meer tijd door in bed!!! Wakker, dat wel...

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging t in t begin ook zo, met 3/4 maanden ging t beter. Ik probeerde t wel elke dag, maar zeker niet de hele dag. Maar als jij je er goed bij voelt moet je natuurlijk gewoon zo doorgaan. Hier zorgde ik ervoor dat hij zijn rust kreeg door een slaapje tijdens het wandelen of in de maxi cosi in de auto. Ook erna wiegde ik m nog wel vaak bij mij in slaap. Gewoon in zn eigen donkere kamer en als hij diep slaapt leg ik m over. Gewoon in een lichte kamer viel en valt mijn zoontje ook echt niet in slaap.
    Verder werkte het hier om hem op te houden tot hij echt super moe was, dan sliep hij vaak langer, maar dat werkt niet bij elk kindje.
    Succes ermee, zou er nu zoveel mogelijk in mee gaan, het wordt vanzelf beter als z ouder wordt;)

5. VSC

VSC Niet meer actief

Oke maar wat doet ze dan in haar bedje? Gewoon rondkijken? Als ze rustig is misschien iets van een muziekje aan en dan weggaan? Ik ben benieuwd wat de reden is dat je haar 45 min in slaap probeert te krijgen. (Als ze niet huilt natuurlijk) Ik heb wel eens gemerkt dat het erbij blijven en steeds speentje geven alleen maar verstoort en als ik dan ff ga stofzuigen ofzo dan slaapt ze ;)

6. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Soms kijkt ze een half uur rond. Maar vaak moet ik ook steeds lopen voor de speen...

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik liep dan dus maar steeds heen en weer, bleef meestal wel boven was vouwen ofzo, zodat ik niet steeds de trap op hoefde.
    Maar als hij continue mijn gezicht boven zich zag was het ook veel te interessant om te gaan slapen.
    Ik deed even z'n speentje er weer in, desnoods muziekje nog een keer aan en ging weer weg, tenzij hij natuurlijk echt bleef huilen, dan haalde ik 'm er gewoon weer uit.

8. Eend83

Eend83 Lid

4 jan 2015
    41
    15
    8
    Ik herken dit zeker. Inmiddels is mijn zoontje 8 maanden en valt hij vrij snel in slaap als ik hem in bed leg. Maar totdat hij een maand of 6 was, kon hij ook zeker een uur wakker liggen in bed. Om vervolgens te gaan huilen. Ik werd er toen erg moedeloos van, omdat hij voor mijn gevoel vooral in bed lag. En als hij dan toch in slaap viel, werd hij na 1 slaapcyclus weer wakker. Wat mij toen geholpen heeft is de draagdoek en het accepteren:). Het wordt namelijk beter!

Deel Deze Pagina