Droog haar

Discussion in 'De lounge' started by Muisjepluisje, Feb 25, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Maar mijn haar is nooit nattig gel look dat was mijn kleur :roflmao: en glim van de verzorging. Ook geen cast of wat ook. Er zit een beetje olijf olie in die gel misschien glipt het daarom iets meer :oops:

MamavanLieverd likes this.
  2. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Knappert, wist ik al, volg je op insta ❤️

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ah, dat is fijn dat je daar geen cast en gellook hebt (dan zie ik dat vast verkeerd, foto’s blijven altijd latig om zoiets te beoordelen), want de krul zit er wel mooi in. Ik had het laatst ook wel zo in de krul, maar bij mij voel ik dan met zowel mousse als gel een cast, die ik er niet uit krijg. Het wordt dan een aantal uren later een slierterige bedoening en ik vind die glimmende gellook (bij mij dus wel ;)) als het nog wel goed zit, ook niet mooi.
    Vandaag dus met alleen leave in een mooie grove krul, maar het pluist wel iets teveel. Ik wilde sowieso een denman brush bestellen, dus ook meteen 2 verschillende krullencremes besteld, dan krijg je volgens mij wel wat hold, maar niet zoals bij een mousse/gel, dus ik hoop dat dat is wat ik nodig heb. ;). Ik denk maar zo, nu ik het zelf al een hele poos knip en verf, heb ik al zoveel geld uitgespaard dat ik best wat verschillende producten kan uitproberen. :oops:

Asil likes this.
  4. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

Feb 17, 2021
    1,395
    1,089
    113
    Female
    Ah lieffffff! Onder welke naam zit jij nou op insta ik spreek er zoveel daar :eek::oops:

5. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Ik gebruik alleen nog maar de denman. Al ik zoals op de foto zo mijn best heb gedaan borstel ik het pas bij de volgende was beurt. Ik borstel ook gemiddeld maar 2-3x per week.

Krullencreme wil ik ook nog proberen. Krijg van mouse pluis na het föhnen. Gel een stuk minder. Heb je wel eens een mini beetje, zeg doperwt olie gebruikt? Bij mij zakt alles er dan weer uur maar se meeste zweren erbij om de cast er op die manier uit te scrunchen.

6. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Sta bij de vind ik leuk op je laatste post. Als je mijn profielnaam hier omdraaid dan moet de link vallen :).

7. Muisjepluisje

Feb 17, 2021
    1,395
    1,089
    113
    Female
    gevonden!!!!

Asil likes this.
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, met olie heb ik geprobeerd, maar lukte ook niet. Maar, ik denk dat ik nog niet voldoende had gevoed, ik heb ergens gelezen dat dat ook hetzelfde kan veroorzaken. Dus ik zal de mousse en gel in de toekomst nog wel opnieuw proberen.

Ik zag wel wat youtube filmpjes van vrouwen, die ook geen gel/mousse gebruiken en wel een creme en die hebben dan misschien wel iets pluis, maar wel heel mooie krullen. Klein beetje pluis vind ik ook geen probleem, ik zit toch teveel aan mijn haar om dat volledig te voorkomen. Ach ja, ik ben nog zoekende, maar mijn schoonmoeder dacht dat ik krullen in mijn haar had gemaakt met een tool, dus dat is wel een goed teken :D

Asil likes this.
  9. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    #29 Asil, Feb 27, 2022
    Last edited: Feb 27, 2022
    Was dag, en omdat ik toch de krulcreme wilde proberen hier mijn producten vandaag. Ik heb 2 foto's van de achterkant gemaakt. Foto 1 is alleen met krullencreme en ik ben FAN, foto 2 zijkant alleen krullencreme, foto 3 met een beetje gel. Edit: geen denman techniek gebruikt.
    20220227_160625.jpg

20220227_155418.jpg 20220227_160444.jpg 20220227_160537.jpg

Muisjepluisje and MamavanLieverd like this.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Mooi! Ik ben benieuwd bij mij, moet nog even afwachten tot ik mijn borstel en producten binnen krijg. Die tube van nivea is denk ik de krullencreme? De text is niet zo goed te lezen. Heeft die ook de typische nivea geur? Ik koop nooit nivea, want ik vind die geur vreselijk. Ben sowieso gevoelig voor geurtjes. De geur van de leave in die ik nu gebruik (aunt jackie’s quench), blijft ook wel wat hangen, maar vind ik wel aangenaam, dus dat scheelt. Maar het is bij mij altijd afwachten. ;)

11. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Ja hij ruikt sterk maar ze hebben ook van andrelon die vond ik minder sterk van geur. Die heeft ook versteviger erin.
    Ik ben na de eerste foto overboard gegaan, nog meer creme erin omdat ik het zo mooi vond. Geen verstandige keuze nu strengel haar.. had het krabben weten maat ja ADHD doet dat met je :roflmao:.

Dus dinsdag of woensdag herkansing :D

MamavanLieverd likes this.
  12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Dit heb ik nu besteld bij haarpro:
    Denman Medium Styling Brush D3 Klassiek
    Petal Fresh Aloe & Citrus Conditioner
    KeraCare Curlessence Moisturizing Curl Activator
    Cantu Moisturizing Curl Activator Cream
    De laatste 2 zijn krullencremes, die van cantu zit in een pot en schijnt vrij dik te zijn, maar ik las een review van iemand die het in haar hand met water verdunde en toch heel fijn resultaat kreeg op wavy haar.
    Ik had ook bijna wat besteld van duurdere merken, maar dan dacht ik, dan krijg je zo weinig, moet ik dat wel doen…. Maar ik denk dat het niet zoveel uit maakt, bij wavy haar moet je toch maar heel weinig gebruiken, doe je alsnog best lang ermee. Dus als ik wat meer weet wat ik zoek, wil ik ook wel de duurdere merken proberen om het verschil te zien (innersense en boucleme enzo).

13. Muisjepluisje

Feb 17, 2021
    1,395
    1,089
    113
    Female
    is die 2e van KV een shampoo? ik vind net een volle fles shampoo in een verhuisdoos van de KV

14. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,144
    9,739
    113
    Female
    Nee de eerste is shampoo de 2de cremespoeling.

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    C7B296A2-AF9A-49D3-8126-38796AF5693A.jpeg
    Dag 3 met nog steeds alleen leave in conditioner. Ik vond mijn haar gisteravond vrij strengerig en vroeg me af of ik het vandaag moest wassen, maar bovenop is het nog helemaal niet vet, dus ik heb het gisteravond en vanochtend droog geborsteld. Ik weet dat dat eigenlijk niet mag, maar het helpt heel erg om van die strengerige vettige (terwijl het niet vet is) look af te komen. Daarna gerefreshed en de lengtes wat natter gemaakt en weer een drupje leave in conditioner gebruikt. Ik ben eigenlijk best tevreden, achter en bovenop wel een beetje pluis, maar niet superveel, op de foto erger dan in het echt. ;).
    Ik ben heel benieuwd naar de krullencremes, hopelijk krijg ik het zelfde zachte effect, maar met wat meer krul.
    Oh oops, verkeerde topic eigenlijk, nou ja, ik kopieer dit bericht ook maar naar het curly girl topic. ;)

Muisjepluisje and Asil like this.

Share This Page