Als je zoontje zo'n droge huid heeft is 1 keer in de week in bad voldoende. Doe geen zeep in het water en zeep alleen de billen en oksels in. Water droogt de huid al genoeg uit. Ik gebruikte voor onze dochter zwitsal massage-olie, die is net is dikker en goed smeerbaar. Voor het gezicht gebruikte en gebruik ik nog steeds bepanthen.
Zwitsal het huis uit en Vaseline Lanette creme erin. Geweldig spul! Zonder recept te verkrijgen bij de apotheek en niet duur.
lipikar baume gebruik ik thuis! Voor onderweg heb ik een tubetje balneum, omdat het wat kleiner is dan die grote van lipikar (45ml). Ik zweer erbij...
Zo min mogelijk in bad. 1 a 2 keer per week. Warm water droogt het huidje nog meer uit. Wij hebben ook de lanettecreme en die smeer ik elke dag op zijn huidje.
Inderdaad de verwarming speelt hierin een grote rol zelf heb ik ook van die bakjes aan de verwarming hangen.
ik ga maar even naar de apotheek voor die Vaseline Lanette creme merk dat veel mensen die creme gebruiken.
Milan had in het begon ook een droog huidje. Maar dit was omdat de kraamzorg adviseerde hem elke dag in bad te doen. Daar zijn we ivm zijn droge huidje mee gestopt. Nu gaat hij eens in de 3 dgn in bad (tenzij het eerder nodig is natuurlijk) en ik smeer hem altijd helemaal in als hij in bad geweest is. Met die ronde pot van zwitsal.