Hoi Die kleine van mij krijgt een steeds drooger huidje, eerst waren het alleen haar kniegen maar het wordt steeds meer , nu ook al haar kuiten , onderboven benen en ellebogen! Ik smeer na het badje al met olie en voor het slapen met vasaline.. Weet iemend hier iets op?
Insmeren met vaselinecreme. Vaseline zelf vind ik altijd zo vet en het trekt niet echt in de huid. Vaseline creme wel. Ik heb het van de apotheek, maar misschien ook wel bij de drogist te krijgen?
Zijn het idd droge plekken? Ik heb het bij mijn dochter ook gehad, zij had het op haar scheenbeentje, en later op haar wangetjes. Ik heb de huisarts er naar laten kijken en heb toen van hem een een of andere hormoonzalf gekregen. Dit mocht je er maar heel dun opsmeren omdat het er wel voor zorgt dat de huid dunner word na veel vuldig gebruik. Maar dit zorgde er wel voor dat het verdween. Ik weet alleen niet meer wat het nou geweest is bij Manon.
Hmmm dat is wel wat om over na te denken ja.. Je ziet er niets vreemds aan alleen wat ruwig zeg maar..
misschien toch een kleine vorm van eczeem. Onze kleine heeft het ook alleen dan over haar hele lichaampje. Ik gebruik nu vaseline/paraffine. Echt super fijne, je hebt ook creme van vsm voor eczeem en huidirritatie die is ook heel fijn. Succes ermee......iig wel goed blijven smeren zodat het lekker vet blijft en niet uitdroogt.
Je kan bij de apotheek ook cetomacrogol zalf halen... dit is een doorzichtige vette creme die je elke dag op de huid van je kindje smeert. Tim en Lisa hebben allebei heel snel een droge huid. En smeer ze hier altijd mee in.. Ik gebruik dan ook balneum badolie (extra vettend) en daarbij dus de cetomacrogol....
Heel herkenbaar. Serjenka heeft eczeem en daardoor een erg droge huid in momenten. De arts heeft me afgeraden om haar nog langer te wassen met zepen zoals zwitsal en dergelijke. Vanaf was ik Serjenka met Eucerin zeep van bij de apotheek, dat is zeep zonder zeep en het doet echt wel wonderen. Verder heb ik ook Neribase zalf voor op de droge plekjes te smeren, helpt ook prima. Hoop dat je er iets aan hebt.
Niet iedere dag badderen! Niet wassen met zeep ed alleen hooguit Balneum in het water Lanette alf of creme op de plekken smeren s morgens en s avonds helpt
Nou ik ben toch maar naar de huisarts geweest en het is dus toch een lichte vorm van eczeem.. we hebben vette lanette creme gekregen. het was erg licht dus alleen vet houden zou voldoenden zijn.. Maar is die cetomacrogol het zelfde als lanette en de vsm ? Gelukkig heeft ze er geen last van..
Thyron heeft er ook een beetje last van het gaat weg wanneer ik een beetje babyolie van natusan in het badje doe die is speciaal voor in bad alleen moet je er niet teveel in doen.
Joey had ook sinds dat hij een maand of 3 was droge plekken, het werd steeds erger.. van die dikke droge plakken... Ik kreeg van het CB de tip cetomacrogol te gebruiken, en het was geweldig! Het heeft bij Joey heel erg goed geholpen, ik gebruik het nog steeds ook voor mijn eigen handen die momenteel helemaal open zijn van droogheid. Het kost maar 2 euro bij de apotheek! Zeker het proberen waard! Verder helpt het bij Joey hem in niet te vaak in een badje te doen met badschuim oid en het helpt ook om terwijl hij in bad zit de droge plekken in te masseren met olie. Ik gebruik Weleda olie.
Ik heb ze eergisteren voor het eerst ingesmeerd met Advocado babyolie van Switzal en heb het idee dat de droge huid al een stuk minder is.
De vaseline lannetten creme van de apotheek is geweldig, ik smeer haar smorgens en savonds in en nu om de dag in bad ipv elke dag en ze is al van haar droge plekken af.. behalve in haar gezichtje blijft het snel droog worden..
ik kreeg als tip van mijn moeder om mijn meisje gewoon in bad te doen en dan nat in te smeren met babyolie eventje laten in trekken afdrogen en klaar! heb het 2 keer geprobeerd en het werkt hier echt! geen droge huid meer....