baby 2 weken huilt en komt constant om bv

Discussion in 'Baby en dreumes' started by koter, Aug 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Onze zoon is nu 2 weken oud. De eerste twee weken zijn super gegaan, ook met borstvoeding gaat het hartstikke goed op aanvraag, meestal komt hij rond de 3/4 uur, overdag wat vaker. Poep en plasluiers voldoende en bij de vijfde dag zat hij al weer op zijn geboortegewicht.

Sinds gisteren komt hij echter veel vaker... om het uur / anderhalf uur, en vandaag zelf om de drie kwartier... Hij drinkt dan meestal zo'n 10-15 minuten aan een borst, de andere borst wil hij niet voor het toetje, dan is hij al weer helemaal voldaan.
    Nu zag ik vanochtend ook dat hij luieruitslag heeft volgens mij, in zijn bilnaad is een rode huiduitslag te zien. Dus we verschonen hem nu veel vaker, en smeren hem in met bepanthen crème.
    Net ook weer gedronken, tijdens de BV is hij stil, maar dan begint hij weer als hij klaar is met huilen. Ook hebben we hem al in de box gelegd zonder luier, omdat dat ook goed zou zijn ivm luieruitslag. tips voor krampjes hebben we ook al geprobeerd, op de arm, op de rug, bij ons houden, maar het helpt allemaal niet , hij blijft huilen...

Wat kan er aan de hand zijn???

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gefeliciteerd nog met zijn geboorte!!

Een paar dingen waar ik zo aan denk: Bij bv kun je regeldagen hebben, dan komt je kindje veel vaker om je productie op te krikken. Advies: zoveel mogelijk aan toegeven, meegaan in zijn ritme, dan is je productie zsm weer bijgeregeld.

Maar daarmee verklaar je verder geen overmatig huilen natuurlijk. Huilt hij continu tussen de voedingen? Hij drinkt de ene borst wel goed leeg? Je hebt geen overproductie waarvan hij kramp zou kunnen krijgen (doordat hij vooral de zgn "voormelk" binnenkrijgt zo)? Voor meer specifiek bv advies plaats je dit liever bij borstvoeding trouwens.

Krampjes, komen natuurlijk heel veel voor en kan door vanalles komen. Hij kan evt. gevoelig zijn voor koemelk via jouw voeding.

Van een klein beetje rode uitslag zou hij niet continu moeten huilen denk ik. Zorg wel dat je het goed droogdept vóór je het insmeert met vet, anders blijft het juist vochtig en broeien. Liever idd na elke luier gewoon bloot laten liggen en pas insmeren als er weer een luier omheen moet. Hij zou ook spruw kunnen hebben, dan verwacht je ook wat onrustig drinkgedrag, dus dat lijkt me dan niet.

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Teveel voeding?

4. Djairo

Djairo Lid

Sep 29, 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven maar herken het wel, ik had dit destijds ook vaak met mijn kleine. Sowieso gaan ze steeds meer huilen en de piek ligt volgens mij rond de 7 weken waarna het huilen weer afneemt. Mijn dochtertje wilde ook vaak drinken als ze krampen had, door het zuigen had ze minder last van krampjes maar hierdoor kom je weer in een cirkel terecht want door teveel voeding kreeg ze ook weer krampen;). Ook kan het zijn dat het regeldagen zijn, dan gaan ze meer bij jou drinken waardoor er bij jou meer borstvoeding op gang komt. Erg vervelend allemaal, het is echt ff uitzitten ben ik bang. En ja die luier uitslag is ook erg vervelend, ik zou idd gewoon lekker blijven smeren met bepathen of sudocreme. Veel kan je er niet tegen doen:(. Maar als je het niet vertrouwt of het zit je niet lekker dat je kleintje veel huilt, gewoon langs huisarts gaan hoor voor een check up. Ik heb destijds veel te lang gewacht met een kindje wat veel huilde en die bleek achteraf koemelkallergie te hebben:). Ik had mezelf veel stress kunnen besparen door eerder langs de huisarts te gaan.

Succes!!! Het is immers een vermoeiende periode met zo'n kleintje, zeker doordat alles allemaal zo nieuw is.:)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,910
    3,935
    113
    Klinkt wel als regeldagen..
    Hier ging het in de kraamweek ook allemaal "perfect'".Keurig om de 3 uur en nagenoeg niet huilen..
    Daarna is het ritme 100x in de war gegooid en rond de 6-8 weken had het huilen ook z'n piek (hier gelukkig niet extreem). Ook regeldagen hebben we een aantal keren gehad, ons meisje wilde dan soms ook om het uur drinken en als ik dat probeerde te rekken was het gillen, krijsen, echt niet te negeren... gewoon maar aanleggen is het enige wat helpt, na een paar dagen wordt het vanzelf weer 'gewoon'. Het was hier vooral na de 1e inenting een drama, toen heeft ze echt twee dagen achterelkaar gehuild voor mijn gevoel. De derde dag was het echter weer helemaal goed!
    Mijn dochtertje heeft ook vaak wat rode uitslag in de bilnaad. Ik smeer sudocreme en dat werkt hier super! Zolang het rood is smeer ik dat bij elke verschoning en meestal is het na 1 of 2x weggetrokken. Volgens mij is bepanthen wat meer een vettere creme. Sudocreme droogt in. Beide wordt wel gebruikt voor luieruitslag, maar misschien werkt sudocreme voor jouw kindje ook goed!

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    Regeldagen zijn uit mijn ervaring niet om de 3 kwartier willen drinken wel vaker als normaal maar niet Zoo vaak

Ik dacht eerlijk gezegd aan mss Koemelk allergie, dir omdat toevallig m'n nichtje dit ook had met 2 weken begon t... Door het vele drinken kreeg ze ook nog Es' erge krampjes en reflux ervan.. Ze kwamen er met 5 weken achter. Maargoed dat is waarom ik daar aan denk

Ik zou anders een speentje proberen..natuurlijk aanleggen als t Regeldagen zijn maar je merkt gauw genoeg of t echt honger is

7. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    Heel herkenbaar! Kraamhulp samen met de regelmaat de deur uit.... Bij de eerste heb ik wanhopig gezocht naar een ritme, na 12 weken besloten dat het 12x per dag dus om de 2 uur was... Bij de 2e alles losgelaten, het gaat zoals het gaat, je hebt drinken, troostslokjes, toetjes, tussendoortjes whatever... En na 5 weken bedacht ik me dat ze keurig à 3 uur dronk. Kijk wat bij je past, niks is gek, lekker je kleine dichtbij houden en je ontdekt vanzelf wat jullie allebei fijn vinden. En dan nog een kind heeft nooit een exact correcte klok...
    Sterkte, en probeer ook te genieten!

Share This Page