Hoi allemaal, Na de fles van 12 uur gaat mijn zoontje altijd naar bed, voorheen sliep hij tot soms wel 4 uur. Sinds 3 dagen is dit mis, hij slaapt nog geen uur meer, word wakker en is niet te genieten. Ik kan niks ontdekken wat hem dwars kan zitten. Geen boer, geen volle luier, geen honger (heeft ie net gehad).. Iemand een idee wat dit kan zijn? Zelfs bij mij op de arm is hij niet altijd rustig. Liefs
hij slaapt 's ochtends nog ongeveer een uurtje. dan (normaal dus) tussen de middag zo'n 3 uur. en dan 's avonds ook nog een uurtje. nu laat hij die van de middag vervallen en de rest slaapt hij nog net als voorheen.
Misschien dat hij gewoon wat langer wakker kan blijven? 5 uur slaap overdag is ook best wel veel volgens mij. Als hij 3x een uurtje slaapt is dat toch prima? Je schrijft wel dat hij niet te genieten is, misschien is dit even een fase/sprongetje? Lucas sliep altijd 3x1-1,5 uur overdag. Nu hij 2x slaapt, is dat veranderd naar 2x2-2,5uur. Maar slaapt hij langer dan 2,5 uur dan maak ik hem wakker anders spookt hij in de nacht.
Ik denk aan een sprongetje, kan best dat hij nu wat minder gaat slapen overdag en even z'n nieuwe ritme moet vinden.
hmmm... hoeveel en hoelang slaapt jou kleine meid vruchtje? en hoeveel voeding krijgt ze? (als het al geen bv is)
Ik vind het ook redelijk veel slaapjes.. Ons kindje, net 5 maanden, slaapt smorgens 1,5 uur en smiddags 2,5 uur en dan gaat hij rond 19.30uur weer naar bed. Op den duur willen ze noet meer zoveel slapen en hebben ze dat ook niet meer nodig. Oms kindje geeft gelukkig zelf goed aan als ie wil slapen.. Maar het zijn nooit meer dan 2 slaapjes per dag.
Ik vind niet dat het veel slapen is. Hier sliep hij een half uurtje na de fles tot de volgende fles. Dus zeker 9 uur op een dag. Hij kreeg 5 x 180/6. De max dus. En de elf uur slapend. Maar het kan soms een paar dagen onrustig zijn. Misschien een overgang van korter slapen. Probeer als hij niet te genieten is een wandeling te maken. Of als hij wakker is even te troosten en weer op bed te leggen. Hier word hij ook wel eens wakker. Dan geef ik een speentje en kan hij soms zo weer een uurtje door slapen! Lastig soms dat ze je het niet even vertellen. Succes