Hoe doen jullie dit??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn oudste dochter gaat sinds sept naar school en de jongste had daar keurig haar slaaptijden op aangepast. Nu komt het, volgens mij gaat ze langzaam over naar 1 slaapje, maar als de oudste om 1 uur weer op school moet zijn is echt te laat voor haar en daarbij moet ik haar om half 3 alweer wakker maken en kan ze dus maar een uurtje slapen, veel te weinig voor haar. Als ik haar 's morgens nog op bed leg is het protesteren en slapen ho maar. Maar dat uurtje op een dag is veel te weinig voor haar. Haar terugleggen als de oudste van school is opgehaald werkt ook niet, zij heeft dan in haar hoofd dat het tijd was om wakker te worden en dan weer gaan slapen doet ze dus niet, maar wel hardstikke moe zijn!!

Hoe doen/deden jullie dit? Ik kan geloof ik wel wat tips en adviezen gebruiken. Dan 's avonds maarvroeg naar bed is ook geen optie want we eten pas om 18.15, vriendlief is helaas niet eerder thuis. En als we klaar zijn metbeten gaan we eigenlijk al direct met die 2 meiden naar boven om om te kleden.......
    Wie heeft tips??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe ver woon je van school en hoe slaapt ze? Kun je haar even alleen in huis laten terwijl je de oudste naar school brengt?
    Of anders: kan de buurvrouw even met babyfoon en sleutel oppassen als jij de oudste naar school brengt?

Ik moet het hier allemaal gaan ervaren de komende tijd, of ik slaap- en schoolritme op elkaar afgestemd ga krijgen, maar dit zijn de twee oplossingen die ik in gedachten heb voor als het niet meer handig is om Caitlyn gewoon mee te nemen in de draagdoek, wat ik nu doe, (wij wonen op een meter of 50-100 van school af, dus heel dichtbij).

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Het is heen en terug ongeveer 20 minuten lopen, net te ver om haar alleen thuis te laten vind ik. De buren zijn ook niet altijd thuis helaas, vaker niet dan wel, dus eigenlijk ook geen goede oplossing. De andere buren laat ik het zowieso niet doen, die vertrouw ik niet.......

Vandaar dus dat ik benieuwd was hoe anderen dit doen, meer mensen moeten hier toch tegenaan lopen??

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Kan de oudste niet met iemand anders mee naar school of van school gehaald worden? Dat je met iemand een haal en/of breng afspraak maakt en als die ander toevallig met hetzelfde probleem zit, zijn er 2 mensen + kindjes geholpen ;)

Mama 1 brengt ze weg en Mama 2 haalt ze op, maar ja dan moet je die wel in de buurt hebben natuurlijk.. Misschien ns wat navragen bij wat andere moeders op school

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    vraag of je oudste met een moeder van een vriendinnetje of vriendje mee naar huis kan, of dat die haar even thuis afzetten? Lijkt mij de makkelijkste optie! Als iemand dat voor je wil doen natuurlijk...

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat zou idd de beste oplossing zijn, alleen zijn de vriendinnetjes allemaal de jongste in het gezin itt mijn dochter....:( Ik kan de dienst dan niet terugdoen, en dan voor bijna elke dag vind ik wel moeilijk, maar ik kan het gewoon wel eens overleggen natuurlijk!!

Dank in elk geval al voor de tips, als er meer zijn hoor ik ze graag!!

7. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Proberen toch savonds eerder op bed anders, ik eet vaak met de kinderen rond half vijf, vijf uur en ze liggen er tussen 18/19 uur in bed, mijn man is vaak ook later thuis en dat redden ze gewoon niet qua eten. Of als je het niet zo gezellig vind, laat je alleen de kindjes eten en eet je daarna met je vriend later samen. Wil ze eventueel niet in de wandelwagen slapen?

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En overblijven geen optie?
    Hier gelukkig een continuerooster.

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nee heb je en Ja kun je krijgen ;) En anders zet je er een kleine vergoeding tegenover ofzo of weet ik wat..

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij hebben dat ook vanaf volgend jaar sep.
    Denk dan ook dat ons meisje om die tijd slaapt.
    Gelukkig is hier de school op de hoek van de straat, en bijna altijd wel de buurvrouw thuis.
    Zij heeft toevallig een meid die 2 en een half is en hier smorgens 2x in de week is van 8 tot 11.00
    DAar tegenover staat dat zij straks voor mij klaar staat en mijn kinderen als ze uit school moeten ( ik werk 2 dagen van 15.15 tot 23.15).
    Hoe dat tussen de middag moet weet ik ook nog niet, ik kijk tegen die tijd wel.
    Het zijn dan 3 dagen in de week want woensdag en vrijdag middag zijn ze vrij hier dus dat scheelt.
    En die andere dagen kom ik dan ook wel weer door.

Waarom zou je haar al om 14.30 eruit halen?
    weet niet hoelaat de school uit is maar hier 15.15 dus ik zou je kleintje pas 15.00 uit bed halen, in de wagen en drinkbekertje mee ;)

En anders optijd de kinderen laten eten, en naar bed, en dan samen met man lief gaan eten.
    hier liggen de kinderen beide om half 7 7 uur plat ;)

11. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    @wesdaan, de school is hier om 15 uur uit, maar groep 1/2 komt meestal al iets vor 3 naar buiten. Daarmij moet ik de jongste altijd eerst wer even de broek aan trekken, jas/schoenen enzo, en het is ongeveer 10 minuten lopen. Vandaar om half 3 al uit bed.....

Er wordt hier wel gepraat over een continurooster, helaas heb ik daar nu niks aan:(

Ik ga in elk geval wat doen met de ideeen!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    tja hier moet de jongste het helaas doen met te weinig slaap. Ik laat hem niet alleen thuis, overblijven levert drama op en met een ander mee alle dagen is geen optie. Ik leg hem half2 in bed en haal hem er 3 uur weer uit.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En in de wandelwagen? Slaapt je jongste daar niet meer in? En anders proberen over te leggen van bedje naar wandelwagen als dat gaat? Weet niet hoe vast je kleintje slaapt? X

14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ze slaapt eigenlijk best vast, als ik haar wakker moet maken duurt het zeker 5 minuten voor haar ogen echt open zijn, maar zodra ze uit bed getild wordt is ze gewoon wakker. Nee, in de wandelwagen slaapt ze helaas niet meer.

Ik denk dat ik haar maar gewoon een beetje moet sturen in slaaptijden, en dan maar kijken dat ze toch genoeg slaap kan krijgen. Ik moet wel zeggen dat het me opvalt, dat zelfs als ze overdag 2 keer een half uurtje slaapt dat ze vlak voor ze naar bed gaat toch nig wel rustig kan spelen. Je merkt dan wel dat ze erg moe is, maar spelen heeft ze wel tijd voor:D

Ik zie wel hoe het loopt met haar, zolang ze zo vrolijk blijft als ze nu eigenlijk altijd is, ben ik al blij.......we proberen eens wat uit, en proberen maar een beetje te sturen.

Deel Deze Pagina