1 jaar en nog geen tanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jingi, 7 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Hallo,

Mijn zoontje is 2 december 1 jaar geworden maar hij heeft nog steeds geen tanden...staat wel schattig maar ik vind het zo lang duren...of wordt ie strakt op een dag wakker met een hele rij tanden.. :) iemand ervaring hiermee?

2. smoontj

smoontj Lid

13 jun 2007
    16
    0
    0
    Rolde
    Hallo,
    Hier precies het tegenovergestelde, me dochter is 13 maand en heeft al 8 tanden en 4 kiezen..
    Lastig hoor, dat tanden poetsen;)
    Heb trouwens gehoord, hoe later de tanden en kiezen doorkomen, hoe sterker het gebit later;) of zal dat een fabeltje zijn..
    Komt vanzelf..
    Groetjes Simone

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

:) :) Kom je op een ochtend bij hem, krijg je zo'n enorme tandpasta lach! BLING!

Je zou idd zeggen dat het wel laat is, geen idee of dat normaal is hoor.
    De eerste tand laat vast niet meer lang op zich wachten....

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje begon te kwijlen als een waterval met 2 maanden. Ik heb sindsdien aan moeten horen dat er een tand aan kwam, nou, die kwam bij haar met 9 maanden. Sindsdien is het heel snel gegaan, ze heeft nu al heel veel tanden en kiezen, dus wie weet vliegen ze er bij jouw kindje straks ook in grote getalen uit.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise kreeg haar eerste 2 tanden met 11 maanden en nu heeft ze 8 tanden en 4 kiezen. Daarna maken ze een inhaalslag. Ik heb het toen nagevraagd bij de tandarts omdat ik zelf op controle moest en zij zei dat je pas naar de arts moet als je kindje met 2 jaar nog geen tandje heeft.

6. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

mijn uk is ook een beetje laat kwa tandjes. Hij is 10 maanden en zou 'gemiddeld' al vier tanden boven en onder moeten hebben, maar hij heeft er net twee.

Op het cb zei de arts: hoe later de tandjes hoe minder kans dat hij er schade aan oploopt. Ach, zo is het ook weer.

Alleen denk ik wel dat het makkelijker is met eten als hij meer tanden zou hebben.

7. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe had met 4 maanden haar eerste tandjes.

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn dochtertje begon te kwijlen als een waterval met 2 maanden. Ik heb sindsdien aan moeten horen dat er een tand aan kwam, nou, die kwam bij haar met 9 maanden.

Dat denken mensen vaak dat als baby's gaan kwijlen rond 3 ,maanden dat er dan tanden komen.
    Dat is niet waar dat is gewoon de ontwikkeling van de speekselklieren.

Danique heeft nu 6 tanden en er komt een kies door.
    Ik heb ook gehoord hoe later hoe beter.
    Ik zou me er nog niet druk om maken hoor komt vanzelf wel.
    Het ziet er wel altijd schattig uit! :)

9. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    Kim had 0 tanden en keizen met 1 jaar,
    pas met 13 maanden is de eerste tand doorgekomen, en daarnade eerste kiezen gekregen
    en is nu pas met de ondertanden en hoektanden boven bezig,
    dus
    laat maar wel in een rap tempo.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad. hoe later de tanden door komen, hoe sterker het gebit. Het heeft dus zeer zeker ook wel voordelen.
    De eerste tand zal zich vast snel aandienen ;)

11. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Wees maar blij, komt vanzelf. Onze dochter is nu bijna 8 maanden en heeft inmiddels 4 tanden. Drama.. het tandenpoetsen is heel moeilijk met zo'n kleintje, en het schijnt ook dat hoe groter ze zijn, hoe beter ze met de tanden-pijn omgaan..
    Zolang je kind voor zn 18e zn tandjes maar heeft ;)

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Hier ook nog geen tandjes te bekennen.
    Maar wel heel vaak vuur rode wangen veel bijten op dingen en af en toe echt pijn, dan denken we en nu komt er een tandje maar nee hoor.

13. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Bij mijn dochtertje Maricha kwam het 1e tandje 1 of 2 wkn voor haar 1e verjaardag, ze is nu 15,5 mnd en heeft er 6! En ja ineens achter elkaar!
    Heb me er zelf niet zo heel erg druk om gemaakt, volgens het cb moest ik me pas druk gaan maken als ze met 2 jr nog geen tandjes had

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy kreeg haar eerste tandje 2 dagen voor haar 1e verjaardag. ik had verwacht dat ze nu allemaal tegelijk zouden komen, maar het is nog steeds maar 1 tandje, maar goed ik weet nu in elk geval dat ze ze heeft

15. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    mijn dochtertje van 5 kreeg haar eerste tandje net voor haar eerste verjaardag. en de rest volgden snel.

16. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

mijn dochter heeft ook nog geen tandjes hoor..
    met 4 maanden begon ze aardig wat speeksle te produceren :p en laatst had ze rode wangen.. beetje koorts.. dus ik dacht er komt een tandje aan.. maar nog niks hoor.. er wordt idd gezegd.. hoe later de tandjes komen hoe beter het gebit later... ach ze zullen vast wel komen :p

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    mijn zoontje was ruim 1 toen kreeg hij in 1 week 6 ?!?!?!?!? jawel 6 tanden tegelijk geen probleem echt een wonder!
    mijn dochter nu elf maanden gaat denk ik hetzelfde doen want ze heeft er nog geen !

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik had met drie maanden mijn eerste tanden al en heb nog nooit een gaatje gehad! Ik denk dus dat dat een fabeltje is... ;)

19. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Elise is nu net 1 jaar geworden en ze heeft 4 tandjes; 2 onder en 2 boven.

Wel heeft ze regelmatig knalrode en warme wangetjes, dus we roepen telkens: tandjes!

20. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn dochter kreeg een week voor haar eerste verjaardag haar eerste tandje. Nu krijgt ze er om de 1,5 a 2 weken een tandje bij.
    Als hij met twee jaar nog geen tandjes heeft, dan zou ik even contact opnemen met de tandarts.

Deel Deze Pagina