Het is nu 5 maanden geleden dat ik bevallen ben...geniet ontzettend veel van mijn dochtertje....maar wat ben ik moe!!!! Het is ook wel druk...weer aan het werk, de huishouding, verzorging van de baby, gebroken nachten en het bijhouden van de sociale contacten....maar iedere moeder heeft dit! Ben ik nu een watje?? en krijg ik ooit mijn energie weer terug?? Vroeger sprinte ik van hot naar her op de fiets....was niets teveel, maar nu....pffffffff voel me soms echt een granny!! (maar misschien zijn die nog wel fitter!).
Dat heb ik eigenlijk constant doorgezet (vanuit zwangerschap), dus daar kan het niet aan liggen denk ik...toch bedankt voor je tip
ik ben dan wel geen 5 maanden verder maar heb het ook. en dan ben ik nog niet eens aan het werk.... het is gelukkig wel een heel stuk minder nadat ik bloed heb laten prikken en het bleek dat mijn ijzer te laag was. maar je bent toch geen watje! het moederschap is gewoon niet altijd even licht,en helemaal niet als je er gebroken nachten bij hebt!!!
idd wat xtra vitamines zoals Supradyn complex forte. Floradix drankje of tabletten kan ook wonderen doen. Sterkte!
Mijn dochter is ook nog geen 5 maanden. Maar ik ben ook ontzettend moe, met name door de gebroken nachten...En gecombineerd met werken wordt het nog zwaarder. Gelukkig geniet ik ook volop van mijn dochter! Wat ik doe is weleens een uurtje overdag op bed gaan liggen(als ik er tijd voor heb) of lekker vroeg naar bed.
Mijn meisje is ruim 8 maanden en ik heb het nog steeds.. Wel heb ik alles altijd alleen moeten doen en ben ik sinds een paar maanden ook echt officieel alleen. Ik weet niet in hoeverre dat verschil maakt, want daarintegen werk ik nog niet.
Heb eerder energie teveel hahahaha. Tijdens de kraamweek al hoor. Soms heb ik zo´n dag dat ik me gaar en gebroken voel maar dan doe ik gewoon lekker niets bijzonders en kruip ´s middags ook lekker onder de wol.
Ik ben vooral 's avonds moe. Dan is mijn energie echt op. Mijn man wil dan gezellig een filmpje kijken of sexen, maar dit kan ik echt niet opbrengen. De oplossing: eerder naar bed en 's ochtends vrijen
Herkenbaar! Ik heb het ook echt heel lang gehad dat ik intens moe was! Nu ben ik 'gewend' aan de gebroken nachten en gaat t best goed!
Oooh hoe herkenbaar!! Ik ben nu bijna 6 mnd geleden bevallen. En dood- en doodmoe. Lig er het liefst om 9 uur al in 's avonds. Sinds ik werk is het echt erger geworden. Nu hebben we de laatste tijd wel veel stress (gehad) dus ik hoop dat het daaraan ligt. Maar ik heb toevallig vandaag ook gedacht 'Wanneer gaat het eindelijk eens over?!' Ik weet ook niet meer wanneer het bij de 1e over ging, die intense moeheid... Ooit.
Oeiiiiii heel erg herkenbaar!!! Ik ben tegenwoordig chronisch moe. Moe is eigelijk 't goede woord niet, ben soms echt kapot Als ik heeeeeel eerlijk ben ook wel een beetje mijn eigen schuld denk ik. Ik ben gewoon hartstikke eigenwijs en ga maar door en door sinds de geboorte van onze meid. Lekker niets doen is niet echt mijn ding, maar misschien moet ik dat nu toch echt eens gaan leren....
Heel herkenbaar hoor! Mijn jochie is nu 4,5 maand en ik ben ook steeds ontzettend moe. Begin er nu langzamerhand wel een btje van te balen aangezien het ook wel mn humeur begint te beinvloeden.
Heel herkenbaar hoor! Het wordt beter,..! Ik zou zo veel mogelijk slapen. Dus overdag ook als je kindje slaapt, zou ik ook gaan slapen. Als je genoeg slaap kijgt, scheelt dat al de helft.
Fijn ergens de herkenbaarheid dames....bedankt voor de antwoorden. Ik zat te denken en wat me opvalt is dat ik eigenlijk niet goed kan 'onthaasten'. Op het moment dat de baby even een tukkie doet, moet ik opeens meer huishoudelijke dingen doen van mezelf et cetera et cetera..echt eens zitten met een kopje thee en een boekje zit er niet echt in (voel me dan zelfs schuldig!!)....vind dat een slechte zaak van mezelf, want dit brengt ergens toch ook weer onrust met zich mee.... Ik ga het proberen toch om die rust op te zoeken...gewoon eens op mijn krent en dat even niets 'moet'.... hoop dat het me lukt en dat ik dan niet constant naar de klok zit te kijken en te bedenken 'ik moet dit nog dat nog zus nog....zucht)....
Ja ik ben ook vaak moe!! Mijn zoontje is 5,5 maand nu en afgelopen weekend is hij voor het eerst wezen logeren bij oma, wij zijn lekker wezen eten en naar de bios geweest. Uitslapen zat er niet in helaas werd ik tog gewoon om 7 uur wakker. Misschien is dat een ideetje? En wat ik ook niet meer doe, steeds zeggen dat ik moe ben, dat deed ik in het begin wel tegen mijn vriend maar ik werd er alleen maar moeier van. Ach ik denk maar 'het hoort erbij' en straks is het zomer dan zal je ook minder moe zijn denk ik... Maar je bent zeker niet de enige
ik herken dit ook heel goed. nu was ik afgelopen week ook ziek. nu ik lag niet later dan 9 uur op bed echt niet normaal. maar ik zet ook steeds door. en idd als de kleine op bed ligt dan denk ik oh ik kan dit nog mooi even doen en dat kan ik dan wel even doen. mijn man moest vandaag van zij werk weg. dus ik heb op zondag alles gedaan boven onder bedden verschoond was gedraaid mijn kleding kast over de kop gehad en alle kleren geschift nou dan ben je toch gek als je dat op zondag gaat doen. dat is een rust dag haha maar ik kan het gewoon niet laten liggen en lekker op mijn krent gaan zitten. ik denk dat we het toch met zijn allen moeten gaan leren haha liefs
wel herkenbaar hoor! is alleen veel beter geworden nu omdat ik mijn rust meer probeer te pakken. Ben fulltime moeder maar veel in de weer. Als Emma tussen de middag op bed gaat doe ik ook even zo weinig mogelijk. Voelde me eerst schuldig, maar moet je niet doen, je moet ook je rust pakken, daar hebben jij en je kindje meer baat bij. ik ben in iedergeval een stuk gezelliger haha!!!
De eerste zes weken hoor je ook eigenlijk nog gewoon lekker te gaan rusten 's middags, als de baby ook slaapt. Veel moeders denken dan: o mooi, dan kan ik ff m'n wasje doen, of even de kamers zuigen, of snel eventjes het aanrecht poetsen. Maar juist die eerste weken moet je je rust pakken. Dan heeft ook niemand van de buitenwereld er iets op aan te merken. Ik hoor toch wel vaak dat dames te snel weer teveel doen. En dan kan het voorkomen dat je zo een half jaar onder de pannen bent. Intussen gaan de meesten ook al weer werken, da's nog weer es een extra taak erbij. Tja... Hier spreekt een ervaringsdeskundige die zichzelf bij de eerste baby ook zo vergaloppeerd heeft. Met de tweede en derde was ik gelukkig verstandiger.