Sem pakte in de eerste week de borst niet meer en met kolven kwam er weinig uit. Al vrij snel over gegaan op de fles. Net stond ik met hem onder de douche en hij lag in mijn armen. Opeens begon hij te zoeken en pakte mijn tepel en begon te zuigen. Ik 'schrok' maar voelde me ook gelukkig.Ik was zo teleurgesteld dat bv me niet lukte. En het voelde zo fijn om hem weer aan mijn borst te zien. Maar ineens dacht ik, kan en mag dit wel? Heb er nog nooit iets over gehoord of gelezen..... Heb hem los gemaakt en gelijk na het aankleden zp geopend Wat kan of moet ik hier (niet) mee doen??
Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Ik heb ook geen borstvoeding gegeven maar om een andere reden. Ik vond het op de een of andere manier ook prettig als ze toch m'n borst als het ware opzocht. Dit is een instinct en blijven ze nog wel even doen. Je kan er eigenlijk weinig mee. Je mag best dat goede gevoel koesteren, daar is niks mis mee of fouts aan dat zijn gewoon je moederhormonen. Ik gaf haar het flesje alsof ik de borst gaf. Moeilijk uit te leggen maar een beetje in dezelfde houding zeg maar. Dat gaf me ook een soort voldoening. Het gevoel slijt vanzelf.
als je echt wil kun je relacteren, maar dat kost een hoop tijd, energie en geduld. maar ben ook wel benieuwd, mischien oproepje plaatsen bij de lactatiekundigen?
je zou het relacteren een kans kunnen geven, maar dit gaat niet zomaar. wel een goed teken dat je kleintje de borst pakte.
Natuurlijk mag dat, het lijkt me een vrij natuurlijke reactie van een baby! Een tepel roept erom om op te sabbelen Verder hoef je hier niets mee; doe wat voor jullie gped voelt. Een voeding bij je drinken zal waarschijnlijk niet gaan lukken - of je moet willen relacteren, maar dat haal ik niet uit je bericht. Gewoon als troost mag het natuurlijk, maar niets hoeft.
Heerlijk toch! Ik vond het ook fijn als mijn dochter het deed als we in bad zaten. ook al kwam er niets meer het is toch een moeder gevoel en al helemaal niets mis mee. Nu geef ik bv aan de jongste en willen de 2 andere ook wel eens een slokje haha. die zijn 2 en 4
Oerinstinct.. Waar voel jij je fijn bij, mocht je borstvoeding willen gaan geven zou je contact kunnen opnemen met een lactatiekundige of even informatie opzoeken over relacteren. En anders niks ermee doen, lekker doen wat voor jou en je kleine goed voelt!
Bedankt voor jullie mooie en lieve reacties. Ja ik voelde me opeens zo onzeker, maar ik vond het ook zo fijn. Merk wel gelijk dat die borst nu wat trekt. Al was het maar 10 of 20 seconden. Ik heb ook een berichtje bij de lactatiek deskundige geplaatst. Ik ben benieuwd wat haar reactie is.
Ja hoor, als een kindje van die leeftijd wel borstvoeding krijgt is er toch ook niks raars aan. Het is een instinct van de baby. En waarschijnlijk zal jouw lijf ook gewoon het hormoon oxytocine aanmaken op het moment dat er een baby aan drinkt. Heel natuurlijk. Als nu een 16-jarige aan je borst gaat hangen, wordt het wel een ander verhaal.
Het is niet dat ik het raar vindt, maar meer dat het misschien verwarring zal brengen of weet ik wat haha.