Ben benieuwd of hier ook dames zijn die hun badkamer na elke douchebeurt nadrogen en zoja waarmee? Ik heb een microvezeldoek, maar ik vind de structuur verschrikkelijk aanvoelen en ik las dat het krasjes kan veroorzaken. Iemand de tip?
Ik gebruik een siliconen trekker voor de muren en de glazen wand. De rvs delen droog ik na met een handdoek.
Hier hetzelfde. De doucheruiten en tegels doe ik met een wisser, de kraan met de handdoek. Er schijnt ook een speciale doek te zijn die je kunt gebruiken om de douche te drogen, daar hoor ik wel lyrische verhalen over, maar ik heb er geen ervaring mee.
Doucheraam en muren+vloer met wisser. Daarna doe ik kraan enzo met de handdoek waar ik me mee afgedroogd heb en dan doe ik daarmee nog even de vloer nadrogen. Afdrogen zelf doe ik op de badmat dus niets te drogen buiten de douche zelf.
Nou de vorige eigenaren van het huis deden het ook nooit, dus er zat aardig wat kalk en vieze plekken die ik niet meer weg kreeg. Ik wil dat echt niet in m'n nieuwe badkamer. Kan natuurlijk ook zijn dat ze de badkamer amper hebben gepoetst. En dat een wekelijkse poetsbeurt ook voldoende is. En er komt nog een waterontharder ivm kalk.
De glazen wand doe ik met een trekker en de kraan met mn handdoek.. Verder niet. 1x in de week spuit ik de douchehoek in met een antikalk middel, vlak voor een douchebeurt.
Ja ik denk dat ik weet welke je bedoeld. Ik dacht alleen dat dat ook van dat microvezel is? En ik vind dat verschrikkelijk om vast te houden. Zal aan mij liggen, maar t is net of mn handen uitgedroogd zijn. Ik ga bij de Hema hydrofiel doeken halen. Bedankt voor de tips!
nee hoor! Ik droog ook nooit na.. misschien dat is dat wel zou doen als we straks een nieuwe badkamer hebben maar dan zal dat alleen in het begin zijn. Daarbij gaan mijn pubers dat echt niet doen verwacht ik @NORAH1979 Jemako heeft speciale droogdoeken met een wafelstructuur. En ik heb zelf ooit een wafel droogdoek gekocht om te gebruiken na het autowassen. Deze zullen wat goedkoper zijn dan de jemako doeken.
Ik droog nooit na en heb ook geen kalk0lekken op de tegels. Ik heb de tegels behandeld met autowax. Al het water en zeep glijd er dus zo vanaf en laat geen vlekken achter.
Hier ook eerst een wisser (speciale voor badkamer met wit rubber) en daarna een oude handdoek die speciaal daarvoor op de verwarming hangt, om na te drogen. Een oude hydrofiel of theedoek zou ook prima werken, die gebruik ik wel bij wc poetsen bijvoorbeeld. Ook de wasbak drogen we met de handdoek uit na tandenpoetsen 's ochtends en 's avonds. En kinderen leren we dit ook aan, althans de oudste (net 15) moet dit inmiddels ook al een tijdje zelf doen als ze als laatste gedoucht heeft. De jongste (10) gaat gewoon nog niet als laatste. Overigens gaat de oudste bij voorkeur ook niet als laatste als ze dat kan regelen. Scheelt heel wat poetswerk, ik heb wel wat beters te doen dan elke week de hele badkamer poetsen namelijk (uiteraard wel regelmatig de wc en gewoon het belangrijkste bijhouden, maar grote beurt eens in de zoveel tijd) Even nadrogen kost je maar een paar minuten.
Ja elke keer na het douchen droog ik alles na. Eerst met de trekker en daarna met een hydrofiele handdoek, werkt perfect!
Ik gebruik alleen de trekker en spuit eens in de zoveel tijd wel antikalk op kraan en wanden. (En altijd raam op een kier en als de jongens in bad hebben gezeten gaat t raam even verder open anders is t een sauna)
Ik ook niet. Wel eens gedaan, maar heb pubers en die gaan dat echt niet doen en eigenlijk vind ik het zelf ook heel irritant.