We hebben onze tuin veranderd en op de plek waar normaal altijd dat ding in de grond zat om de droogmolen in te steken, is het daar niet zo handig meer. Nu kwam ik op het idee om de droogmolen in de parasolstandaard te doen, dan kan ik hem ook gewoon steeds op de gewenste plek zetten. Maar ik weet niet of het kan. Wij hebben zo'n kunststoffen parasolstandaard zoals op het plaatje. Bekijk bijlage 451798 Zijn er mensen hier die dit ook doen? Ik heb geen idee of dit te zwaar word, het moet niet met droogmolen en al omkiepen.
Ik zet hem ook in de parasolstandaard, maar die van mij is van beton En dan nog wil ie wel eens, als er veel wind staat en ik er beddengoed aan laat drogen, omvallen. Dus voor niet al zware was en bij een windstille dag zou ik het wel aandurven.
Bedankt voor de reacties. Misschien is het dan handiger om dat ding wat in de grond zit, te verplaatsen naar een ander stukje van de tuin.
dan de volgende vraag die mij al lang bezighoud, welke droogmolen? zijn er ondingen, zijn er degelijke die 10 jaar meegaan en waar let je op?
Koop er dan een van Brabantia....zijn duurder, maar gaan jarenlang mee! Je hebt ook parasolvoeten met wieltjes eronder. Die lijken me wel handig in combinatie met een droogmolen
Wij gaan voor een brabantia wallfix. Die bevestig je aan de muur. Misschien voor jullie ook een optie.
Neem een stenen (graniet-achtig) met rvs hals (is steviger). Ik gebruik er zoeen, een vierkante, met wieltjes. Hij is nog nooit omgewaaid en we wonen toch in de winderige polder... Bijkomend voordeel: die droogmolens zijn niet super-hoog. Als je hem in de grond zet kun je niet echt lekker je was ophangen. In een parasol-standaard heb je dat probleem niet. Ideale hoogte!
Hier gebruik ik een betonnen parasolvoet met aan 1 kant een groot wiel eronder waardoor ik hem makkelijk kan verplaatsen. Met veel wind en beddengoed eraan waait ie nog wel eens om maar als ik hem dan in de luwte zet is dat zo weer verholpen. Ik heb een brabantia droogmolen, kost wat maar gaat al jaren mee.
Hier trouwens ook Brabantia 😉 (Voor ons 5jarige trouw-jubileum gekregen van mijn man, van gespaarde airmiles, hahahahaha)
Ik heb juist het tegenovergestelde, als ik mijn droogmolen op een parasolvoet zet, kan ik met mijn 1.62 amper de was ophangen
Ik heb een droogmolen van Brabantia en die kan ik in hoogte verstellen nadat ik de was eraan heb gehangen. Volgens mij zoiets al deze : bol.com | Brabantia Lift-O-Matic Advance Droogmolen met kunststof betonanker Ø 50... Alleen ik ben bang dat dat niet werkt als je 'm in een parasolvoet zet. Met mijn voet houd ik de paal tegen dat hij niet uit het anker wipt als ik 'm omhoog schuif. Brabantia is wel echt heel goed. De mijne heb ik nu 8 jaar en is nog steeds heel veel in gebruik!
In een plastic parasolvoet waait hij inderdaad om. Ik heb een brabantia droogmolen maar wel een die je in hoogte kan verstellen. Helaas is dat leuk bedacht met een lege molen laag zetten, alles ophangen en dan hoog zetten maar qua gewicht lukt het me niet. Brabantia Lift-O-Matic Droogmolen 60 m kopen? Bestel bij fonQ.nl
Haha dat wil ik net zeggen...behalve als je 1.60 bent. Ik heb een opstappie nodig om mn was op te hangen Maar de molen in een parasolvoet werkt verder perfect!