Ik heb nog een oude digitale camera met erg weinig Pixels, waardoor de foto's niet scherp worden, vooral niet bij uitvergroten. Ben dus toe aan een andere camera. Er zijn hier vast forummers met verstand van camera's, wie heeft er tips voor mij? Ik heb de volgende wensen: Compact en simpel toestel voor huis, tuin en gezinsfotografie (broekzakformaat)) Toestel wat snel 'schepstelt' (huidige toestel doet hier 1 a 2 seconden over, waardoor het fotomoment alweer voorbij is) Toestel wat scherpe foto's maakt, ook als je de foto eventueel wil uitvergroten ( hoeveel pixels is minimaal benodigd?) In- uitzoom mogelijkheid Alvast bedankt voor jullie reacties.
Voor een afdruk op A4 formaat heb je minimaal 5mp nodig. Het is alleen wel een beetje een misverstand dat foto's scherper worden door meer megapixels. Bij vergrotingen zie je het inderdaad wel, maar meestal zit er gewoon wat bewegingsonscherpte in de foto omdat de sluitertijd niet snel genoeg is. Hierom kan ik je een camera met sportstand aanraden. In sportstand stelt een camera vlot scherp en zal de sluitertijd hoger zijn waardoor je foto's beter worden. Let ook op dat je genoeg optische zoom hebt als je veel wilt gaan zoomen. Optische zoom snoept namelijk geen kwaliteit weg in tegenstelling tot digitale zoom. Ik fotografeer zelf uitsluitend nog met spiegelreflex toestellen, maar dit zou ik zelf aanschaffen als ik voor een zakmodel zou gaan. CANON Ixus 165 Zilver Compactcamera's bestel online bij Media Markt
Budget maakt mij niet zo heel veel uit. Gewoon een goed toestel. En bedankt voor de tip mbt sluitertijd/sportcamara, ik denk idd dat ik zoiets zoek. Prijs van dit toestel valt mij overigens 100% mee.
Ik fotografeer met een nikon spiegelreflex. Echter, toen mijn vriend een nieuwe compactcamera zocht heb ik ben een Canon powershot aangeraden. Dat zijn compactcamera's wat je heel veel mogelijkheden mee hebt, maar ook voorgeprogrammeerde standen kunt gebruiken. Ook de kwaliteit is erg hoog, ook bij de iets goedkopere modellen.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb ook een nikon spiegelreflexcamera en als compact camera hadden we ook een Canon. Of hebben we nog steeds beter gezegd, maar ik gebruik alleen nog de spiegelreflexcamera of mijn telefoon.
Ik heb alleen een goede kwaliteit compact camera omdat ik een spiegelreflex camera veel te groot vind om altijd mee te slepen. Hiervoor had ik een Canon powershot s100 en nu heb ik de s110, fijne camera die goed bevalt. Inmiddels is er alweer een nieuwer model ; de powershot s120