Ik heb vervoer nodig. Ik heb een auto hoor, maar op de echte fiets kom ik niet ver door een energiebeperking. Zeker als ik een kind of kinderen mee moet nemen. Voor de komende 5 jaar heb ik iig een e-bike nodig als ik zelf wil fietsen. Ik vind een onewheel ook geweldig maar dan kan ik geen kids meenemen. Ik moet dus een vervoermiddel hebben zonder uitlaatgassen, waar ik iig 1 kind op mee kan nemen. Wat kost een fatsoenlijke e-bike?
Ik heb nu 2.5 jaar een Batavus CNCTD met accu upgrade voor onder de 1500 euro. Daar kunnen 2 zitjes op en voorop nog een krat, ideaal.
Ik heb die van mij drie jaar geleden gekocht voor € 1850,- dat is inclusief accu-upgrade (€ 150,-) en verzekering (€ 229,-). Ik begin nu te merken dat de kwaliteit van de accu beduidend minder wordt. Verder is de fiets nog tip top.
Ik heb een half jaar terug een e-bike met middenmotor gekocht voor 999,- bii Megabike in Rdam. Middenmotor schijnt het beste te zijn omdat ze het meest stabiel is en je niet kan slippen. Deze gaan normaal vanaf 1999,-. Achtermotor gaat geloof ik vanaf 999,- maar voor kwalitatief wat betere fiets zit je al snel op 1500,-. Als je in de buurt woont zou je eens bij Megabike binnen kunnen lopen.
De goeie van mijn schoonouders met middenmotor waren 3000,- per stuk.... Mijne met voorwiel motor 1000,- (brinkers van fietswinkel.nl) Let goed op de actieradius van je accu. Ik informeerde naar 2e hands.. Die fietsen konden maar 35-40 km ver. Heb je goede gazelle met shit motor voor 1200,- Mijne beloofd 120km (maar in de praktijk laad ik wel vaker op , nu zet ik de motor vaak ook wel op max) Probeer verschillende en dan voel je zelf wat je belangrijk vind of niet Ik hou de voorwiel motor wel onder controle, maar bejaard vrouwtje of iemand met balans problemen heeft er misschien wel moeite mee
Ik zit ook te denken over een electrische fiets en reed vanmorgen daar langs. Zat me af te vragen of ze echt goede aanbiedingen hebben zoals ze op de ruiten 'schreeuwen'... jouw ervaring is dus goed? Wat voor merk heb je dan?
Ik heb een Cortina e-bike moederfiets. Was iets van 2000,- denk ik, nu bijna 2 jaar oud en werkt nog uitstekend.
Ja mijn man en ik hebben uiteindelijk allebei een ebike gekocht en zijn er nu ruim 8 maanden later nog steeds enorm blij mee. Ze zijn ook heel eerlijk in hun advies is mijn gevoel en ben al een paar keer langs gereden voor vragen en ze doen echt hun best om te helpen. Onze fietsen waren geloof ik ex-showmodellen of testfietsen ofzo, minder dan 100km erop en accu's nog prima. En ze kopen vaak partijen op waar ze dan mee stunten. Ze geven daarnaast ook gewoon normale garantie( dacht 2 of 3 jaar op de accu) en betaal geloof ik 17,- per jaar ofzo voor de verzekering per fiets ( kan iets meer zijn). Merk zou ik even moeten kijken, geen merk wat ik eerder had gehoord.
Ik heb deze: https://www.cortinafietsen.nl/e-bikes/cortina-e-u4-transport-damesfiets/product/CET7D61JEBM met een iets sterkere accu erin. Ik vind het een heerlijke fiets. Wel bij onze lokale fietsenwinkel aangeschaft, 5 jaar garantie erop (ook op de accu). Wel even wennen, doortrappen in de (scherpe) bochten is niet zo handig , maar daar ben je zo aan gewend. De ondersteuning werkt wel erg goed. Ik zou gewoon gaan proeffietsen, verschillende merken uitproberen. Ik vond bijvoorbeeld de fietsen met middenmotor alsnog vrij zwaar fietsen, dus die vielen voor mij al af.