Droogte periode

Discussie in 'De lounge' gestart door snoes79, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij kunnen gelukkig wel sproeien. Er is hier een paar jaar geleden een soort grondwater put gemaakt (ik ben de naam even kwijt), waar door de tuin heen diverse kranen op aan gesloten zijn.
    Wij sproeien dus niet met drinkwater.

Edit: volgens mijn vriend heet het een puntstuk.

HappyRabbits vindt dit leuk.
  2. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hier wassen we de auto’s even niet. Sproeien in de tuin doen we bijna niet, enkel de plantjes met een gietertje die het echt nodig hebben.

Zwembadje goed afdekken en eventueel leegscheppen van viezigheid en niet telkens verversen.

Douchen en overig water gebruiken deden we altijd al bewust.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nu wonen wij toevallig aan een sloot maar geloof mij, met deze temperaturen stinkt die sloot zo erg dat je nu echt je tuin daar niet mee wilt besproeien. Maar in het uiterste geval kan dat inderdaad altijd wel gedaan worden. Ik laat mijn tuintje sowieso niet dood gaan.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De planten in onze tuin staan er al 14 jaar, die kunnen wel tegen een stootje. Het gras al helemaal, dat wordt geel maar als het straks weer gaat regenen knapt het snel weer op. We hebben wat potten met lavendel en bloemen staan maar die hebben ook echt niet veel nodig, af en toe een klein scheutje water.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb mijn tuin opgebouwd met planten die tegen droogte kunnen. En gras is onkruid, dat gaat niet kapot van droogte en schiet bij de eerste regen meteen weer groen op.

Debaky vindt dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.670
    5.709
    113
    Ik heb eigenlijk geen idee wat wij wel en niet mogen doen. Ik haal nu al een paar dagen water voor de planten uit het badje waar mijn dochter niet in wil. En nu moet ik 2 dagen werken dus zal ze er ook niet in zitten. Dus ik hergebruik mijn water wel :thumup:

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.999
    6.750
    113
    zuid-holland zuid
    Maar waarom niet? Wij wonen ook aan een sloot, ik sproei savonds als de kinderen op bed liggen de planten met water uit de sloot en smorgens is alles weer lekker fris door de dauw enzo. De planten vinden sloot water niet vies hoor, ze drinken het net zo lief;)

Kijk, ik zou niet zo’n zwenksproeier op het gazon zetten en de kinderen er lekker onder door laten rennen met slootwater. Maar gewoon gericht sproeien op tuinaarde lijkt me geen probleem.

Syane vindt dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap dat de planten het niet vies zullen vinden alleen de sloot hier zit momenteel zo vol met een dikke laag kroos waardoor het water enorm stinkt, die geur is echt niet te harden als je daarmee sproeit. Wil ook gewoon nog kunnen genitgen in m'n tuintje ;)

9. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Misschien domme vraag hoor, maar hoe pomp je het water dan op uit de sloot? Of ga je gewoon langs met je gietertje?;)

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.999
    6.750
    113
    zuid-holland zuid
    We hebben een pomp die het water uit de sloot pompt. Er zit ook een filter in waar kroos enzo in achterblijft. Het water wat uit uit de tuinslang komt is gewoon helder.
    Je kunt zo’n pomp gewoon bij de bouwmarkt kopen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En mag dat? In België zijn sloten openbaar domein, die mag je niet zomaar leegpompen voor eigen nut.

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.999
    6.750
    113
    zuid-holland zuid
    Je hebt een vergunning nodig als je meer dan 100 m3 water per uur gaat oppompen, maar daar kom ik niet aan met mijn tuintje :)

Shakes vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.378
    17.304
    113
    Ons zwembad gaat steeds verder lek, allemaal kleine gaatjes. Intexbad van 3x2x0.75. Daar zit chloor in, kan ik dat water nog gebruiken voor de planten/het gras? Vorige week volgens mij nog een x chloor ingegooid.
    Zwembad moet leeg, sowieso voor het weekend ivm vakantie. En nu is het water in het weekend te diep gezakt voor de pomp en vind het nu niet fris er uit zien dus ga hem maar vast opruimen en dan hebben ze alleen het kleine badje van de week

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat in mijn tuin staat is 20jr oud en aan vervanging toe. Alleen mm lavendel en komkommerplantje geef ik water. De rest maakt niet uit.

Deel Deze Pagina