Even een vraagje: hoe lang hebben jullie na de miskraam gewacht met er weer voor te gaan? ik bedoel: hebben jullie eerste een menstruatie afgewacht of zijn jullie gelijk weer begonnen met proberen zwanger te raken? ik vraag dit omdat ik niet precies weet wat het beste is: de ene gyno zei dat je een cyclus moet wachten, de ander zei dat het niet uitmaakt. Wat zeiden jullie gyneacologen? Maar ik, ik sta te popelen nu ik het gevoel heb in mijn meest vruchtbare dagen te zitten! Groetjes Marie
Ik heb vandaag te horen gekregen dat je pas na je eerste menstruatie er weer voor mag gaan. Ik had het eigenlijk ook liever anders gehad. Ik zit nu al weer vooruit te kijken en ik kan niet wachten totdat ik weer zwanger mag worden. En ik moet nog gecuretteerd worden....
Wij kregen meteen groen licht, als het bloedverlies maar over was. Ik bleef bloeden tot de eerstvolgende menstruatie dus heb uiteindelijk 1 menstruatie afgewacht.
Wij zijn ook gelijk weer verder gegaan na de 1e miskraam en na nu na de 2e gaan we ook gelijk weer door. Volgend onze vk maakt het niks uit of je nu een cyclus wacht ja of nee
Ik ben meteen doorgegaan, dus geen menstruatie afgewacht. Heeft uiteindelijk toch weer 7 maanden geduurd voordat ik weer zwanger ben. Ik kon gewoon gevoelsmatig niet een ronde overslaan, maar je moet doen wat je hart je ingeeft.
Marije: veel succes met je curretage. ik kan me je gevoel helemaal voorstellen dat je weer snel ervoor wilt gaan.ik wil ook liever vandaag weer zwanger zijn i.p.v. morgen! sterkte! Groetjes Marie
Me2: als ik doe wat mijn hart me ingeeft ga ik vanavond lekker klussen, want volgens mij zit ik precies rond m'n ei aan mijn buik enzo te merken!
Wij zijn er ook weer meteen voor gegaan. We hebben 1 week flink kunnen klussen, en nu verlies is al bijna een week bruin bloed, en soms licht roze, meestal bij afvegen. Wie herkend dit, en werdt toch zwanger?
Wij zijn er ook gelijk weer voor gegaan, en de gyn heeft dat ook tegen mij gezegd ik hoef geen menstuatie af te wachten.. liefs Shannen
Je mag gelijk weer aan de slag hoor. Het advies om één ongi af te wachten is er alleen maar voor om beter na te kunnen gaan hoe lang je zwanger bent. Wij hebben wel 2x even de ongi afgewacht, maar dat was meer omdat ik zelf even een pauze wilde en alles op een rijtje wilde hebben. Zou dus zeggen go for it girl!
Is het echt alleen maar om te zien hoe lang je evt zwanger zou zijn? Dat zou ik wel vreemd vinden eigenlijk. Het lijkt mij dat het meer gaat om je baarmoeder weer een beetje op orde te krijgen. Maar misschien dat er een verschil zit tussen een spontane miskraam en een curettage? Ik zou het eventueel morgen nog wel even kunnen vragen.... Wij wachten ook wel hoor, al is het alleen al om onszelf even wat rust te geven. Het is zo'n emotionele "rollercoaster".....
ja. ergens wil ik het liefst meteen weer zwanger raken, maar ook vind ik dat ik dit eerst een plekje moet geven voordat we dadelijk meteen weer opnieuw proberen zwanger te raken. Het is ook best dubbel. Dan zie je het babytje van Maxima en Willem-Alexander en denk je: '' wij willen ook zo graag''! Tja als ik m'n gevoel volg gaan we er meteen weer voor, maar mijn verstand zegt even wachten.
Wij zijn er meteen weer voor gegaan zodra bloedverlies was opgehouden. En ja hoor, meteen weer zwanger! Om de zwangerschapsduur te bepalen heb ik een vroege echo gehad. Bleek ongeveer 6 weken te zijn. En volgende week wordt dan bij volgende echo de precieze tijd uitgerekend. (ben ik ongeveer 9,5 week als het goed is.) Dus je hoeft echt geen menstruatie af te wachten, want ze doen dan gewoon een vroege echo om de duur te bepalen. Als je er klaar voor bent, gewoon weer er voor gaan.! Succes!
Volgens mijn verloskundige was meteen zwanger worden geen probleem. Ik had een spontane miskraam. Ik weet niet of er een verschil is met curretage. Ik was direct na de miskraam weer zwanger. Sneller kon niet (16/2 miskraam gehad en inmiddels alweer ongeveer 7,5 week zwanger!) Jente
[quote="Marije1980 Is het echt alleen maar om te zien hoe lang je evt zwanger zou zijn? Dat zou ik wel vreemd vinden eigenlijk. Het lijkt mij dat het meer gaat om je baarmoeder weer een beetje op orde te krijgen. Maar misschien dat er een verschil zit tussen een spontane miskraam en een curettage? Ik zou het eventueel morgen nog wel even kunnen vragen.... Wij wachten ook wel hoor, al is het alleen al om onszelf even wat rust te geven. Het is zo'n emotionele "rollercoaster".....[/quote] Volgens mijn verloskundige en gynacoloog is het alleen daarom. Nee maakt niet uit curretage of spontaan. Ik heb beide gehad 1e was via curretage, 2e spontaan en .........helaas 3e ook spontaan. Zodra het bloeden is gestopt kan je gewoon weer aan de slag. Je baarmoeder herstelt zich super snel en accepteert het als die er klaar voor is. Ik zal je nog sterker vertellen mijn laatste MK was vorige week ik denk di/wo (heb er dit keer niet veel van gemerkt dan alleen een flinke menstruatie), deze maandag ging ik weer voor een echo, alles was schoon en op de echo was alweer baarmoederslijmvlies te zien wat volgens de echoscopist aangaf dat er alweer een eisprong aan zat te komen. Zo snel kan het dus gaan. Omdat ik supersnel zwanger raak (dat is gelukkig het probleem niet) Zijn we dus dit keer maar weer gelijk aan t klussen gegaan, ik heb dit keer geen zin om weer een paar maanden te wachten. XXX Abbigail
Wij hebben gewacht tot het bloeden was opgehouden (in mijn geval van curettage). Een eerste ongesteldheid afwachten zeggen ze in principe alleen omdat het daarna makkelijker te bepalen is wanneer je weer zwanger bent.
Wij zijn er direct weer voor gegaan. Om de dag poehpoeh ! Al dacht ik de eerste dagen na de mk dag alles kan me wat ! Nu is alweer temperaturen en wachten op eisprong. Het is alleen super irritant dat je nu niet naar een datum toegaat wanneer je echt overtijd bent. Hopen dus maar op signalen en anders testen, maar dat kan je ook gek maken. Voor mij is het nu 26 dagen. Wel allerlei rare steken enzo gehad net zoals toen ik zwanger was. Lichaam kan me natuurlijk weer voor de gek houden. Succes allemaal
ik zit nu te wachten op mn ongi, als deze is geweest gaan we weer proberen wie weet wat de toekomst brengt
ik ben toen meteen doorgegaan voor een nieuwe poging (curetage met 11 wk, hartje gestopt met 10,5 wk). het heeft echter 6 maanden geduurt voor het weer raak was maar gelukkig gaat alles nu goed. mijn gyn zij ook dat ik meteen weer zwanger mocht raken, zwanger wordt je pas als je lichaam er klaar voor is.