Lieve dames , Daar ben ik weer met weer angst en vragen! Zo fijn dat ik dit hier kwijt kan. Afgelopen 2+ weken dat ik weet zwanger te zijn, had ik 2 dromen gehad, 1 droom voorspelde dat ik zwanger zou blijven (terwijl de rest van de wereld wel verging maar oke) De andere droom: Ik zat in de wachtkamer en kreeg mijn echo, wat een mooi kloppend hartje! Eindelijk een keer een kloppend hartje. Ik geloofde in deze dromen echt dat het een teken was dat het goed zou gaan. na steeds wakker gelegen te hebben met zeurende buikpijn en naalden steken en lichte krampen , droomde ik dat ik wakker werd met bloedverlies, een miskraam. Mijn hoop op dat mijn dromen voorspelde dat het goed zou gaan is nu dus echt omgeslagen in angst dat het voorspelt een miskraam te worden. Misschien droom ik het uit angst. Maar zou toch graag willen weten of andere ook zulk soort dromen hebben gehad. Kwamen ze uit Liefs, Mevrouw bijgeloof
Ik heb in de zwangerschap van zoontje bijna constant nare dingen gedroomd. Miskraam, vroeggeboorte, overlijden in m'n buik. Je dromen weerspiegelen gewoon je angst. Ik heb uiteindelijk een gezond kindje gekregen.
Dat stelt me weer iets gerust. Ben ook bang dat ik er teveel mee bezig ben, maarja hoe laat je het (iets meer) los. Het zijn echt zenuwslopende weken.
Dit kun je niet loslaten. Je leeft v echo naar echo. En na elke goede echo komt de angst een dag later terug. Pas na de 24wk werd ik iets relaxter.
Dromen kunnen super mooi zijn. Maar ook zo eng. Dromen laten vaak je angsten of je fantasieën zien. Mijn zoontje is 7 en geloof me ik heb de meest verschikkelijke dromen over hem gehad, dat ik huilend wakker werd, en nog een paar dagen van slag ben geweest. Maar droom ook mooie dineren over hem, en over mijn zwangerschap nu. Heb trouwens ook wel eens gedroomd dat ik Harry Potter was Het zijn je gedachten die je week maken. Hopelijk heb je snel een mooie en goede echo, zodat je het daarna wat kan loslaten en over +/- 7.5 maand een prachtig gezond kind in je armen hebt.
Wat een nare droom. Ik droomde juist bij mijn miskramen dat het wel goed ging, maar dat klopte dus ook niet. Sterkte in deze verschrikkelijke onzekere weken!
Oh meid dat is toch niet gek met wat je hebt mee gemaakt? Volgens mij las ik ooit ook eens dat de hormonen tijdens de zs ervoor zorgen dat de dromen net echt lijken. Ik heb ook de vreselijkste dingen gedroomd, miskramen, problemen tijdens de bevalling etc. Toch heb ik hier een vrolijk meisje rond lopen hoor!