hoi meiden, even een vraagje: Toen ik trouwde, woog ik 10 a 12 kilo lichter dan nu. (dit na 2 zwangerschappen en inmiddels het slikken van a.d.) Ik draag dus al zo'n 2,5 jaar m'n trouwring niet meer omdat hij niet meer past. Ik kan hem aan krijgen, maar krijg hem dan met ontzettend veel pijn en moeite nog maar af. En dit terwijl m'n ring juist altijd wat aan de ruime kant was, omdat ik het anders zo eng beknellend vond voelen. Ik overweeg dus al een tijdje om hem te laten vergroten (tricolor gouden ring) - maar blijf twijfelen: Stel ik vál nog wél af, dan zou hij dadelijk weer te groot worden? En dan weer verkleinen zal denk ik niet kunnen. Over het afvallen: Ik sport momenteel meer dan ik deed, dit sinds 2 weken (aquacyclen 2x in de week) en van de zomer wil ik langzaam wat af gaan bouwen met de a.d (geen idee of ik dan wat gemakkelijker af kan vallen hoor - maar misschien maakt het verschil) . Maar ik ben niet héél drastisch bezig ofzo. Dus mogelijk duurt het nog wel een jaar of langer.. Maar wie merkte het duidelijk ook weer aan z'n vingers? Bij 10 kilo al? Ik zit zó te twijfelen wat ik moet doen ik wil erg graag m'n trouwring weer aan... Mensen die hier iets van weten of vinden ?
Als je echt van plan bent om goed bezig te gaan met afvallen dan zou ik hem niet vergroten! Mocht je toch een beetje blijven hangen qua gewicht en het afvallen toch niet echt doorzetten dan zou ik eens kijken naar het vergroten. Ik ben hier sinds de bruiloft (26-07-2012) zon 12/13 kg afgevallen en daardoor is mijn ring nu ook te groot maar gelukkig valt die nog niet zomaar af dus ik houd hem wel op deze maat ook al heb ik ietsjes speling nu.
Stuur anders evi83 even een pb, die is goudsmid (en werkt bij een juwelier), zij kan je vast meer vertellen over vergroten / opnieuw verkleinen...
Zitten er steentjes in de ring? Als het een effen ring is, kan hij misschien wat uitgeklopt worden. Hierdoor kun je hem vergroten. Maar dat gaat lang niet bij alle ringen. Anders moet er een stukje goud bijgezet worden en dat is dan weer wat lastiger, omdat het tri color is. En als de steentjes er uitmoeten is dat ook weer duurder. Mijn advies is om hem nog niet te laten vergroten.. Of gewoon even een goudsmid binnenlopen en kijken wat ze daar zeggen . Óf je moet mij een foto sturen, dan kan ik het je ook beter vertellen. Even voor de duidelijkheid, ik ben werkzaam bij een goudsmid, ben er zelf geen, maar weet er ondertussen vrij veel van! Dus wil je best een prijsindicatie oid geven en kijken naar verdere mogelijkheden.
Bij mij scheelt het zeker 2 ringmaten. Ik had 19 en na mijn afval pogingen zot ik nu op 17,5. En dan ben ik zelfs weer 8 kilo aangekomen. Mijn trouwring is duo color met steentjes erin en laten verkleinen kost me best een hoop dus ik waag mij er niet aan. Dus nu heb ik er een andere ring voor voor geschoven zodat hij blijft zitten.. Dus als je gaat afvallen zou ik hem niet vergroten. Doe hem dan idd aan een ketting draag je hem toch nog bij je ..
Hier meer dan 30 kilo afgevallen en mijn ring is ook veel te groot geworden, iemand enig idee wat het kost om deze te laten verkleinen? Er zitten steentjes (4)in en ooit was hij 2 kleurig (mat en gewoon wit goud) zoiets als dit: http://w3.interforcecms.nl/Bestanden/56/Trouwring.jpg Maar dan van witgoud
ik ben heel veel afgevallen en mijn echte trouwring is veel te groot! heb nu een nieuwe want mijn ring was van staal!
Brandweer, circa 20-30, mits de steentjes er niet uitvallen. Maar dat is bij ons (noord-Brabant) en over het algemeen repareren wij goedkoper.
ík heb mijn ringen aan mijn ouders meegegeven, die gingen naar turkijke op vakantie, daar werd het gratis groter/kleiner gemaakt. Ik ben nu ook 30 kilo kwijt, en mijn ringen zijn weer veels te groot