Verhaal over vondelingen verzonnen door moeder door onze internetredactie AMSTERDAM - Het verhaal over twee vondelingen die in Rotterdam op de stoep van een woning lagen, blijkt verzonnen door de 21-jarige moeder. Zij is de bewoonster van het huis, waar de twee pasgeboren baby's zogenaamd op de stoep waren gevonden. De vrouw, die alleen woont, is gearresteerd. De vrouw belde rond 14.45 uur de politie met de melding dat ze voor haar woning aan de Kopenhagenstraat in Rotterdam-Alexander de twee meisjes had gevonden en mee naar binnen had genomen. Het tweetal lag in een soort verpakkingsmateriaal. Toen agenten arriveerden, bleek een van de kinderen al te zijn overleden, aldus een woordvoerder van de politie. Het staat niet vast dat de kinderen een tweeling zijn. De technische recherche heeft de woning onderzocht op sporen. Tientallen buurtbewoners stonden vrijdagmiddag bij de woning waar de baby's zouden zijn ontdekt. De politie zette omgeving af en deed een buurtonderzoek. Rond zeven uur vrijdagavond werd het stoffelijk overschot van de dode baby met een lijkwagen weggebracht. Voor de buurtbewoners is er vrijdagavond een bijeenkomst waar zij worden geïnformeerd over het incident. Daarbij zullen onder anderen medewerkers van Slachtofferhulp aanwezig zijn.
Dit staat op een andere nieuwssite: Volgens de politie heeft de vrouw verklaard dat ze de moeder is van de kinderen. De politie heeft dat in onderzoek. Ze is meegenomen naar het bureau en is daar aangehouden. Voor zover de politie weet, is zij een alleenstaande vrouw. Het staat niet vast dat de kinderen een tweeling zijn. Dat hele zaakje stinkt aan alle kanten.
Het verhaal wordt steeds vager. 2 pasgeboren baby's, waarvan zy de moeder is, maar de baby's zyn geen tweeling? Dat kan toch niet? En wie verzint er nou zo'n gestoord verhaal over haar eigen kids! Damn, sommige mensen #-o
Ik krijg er ook kippenvel van... Maar we kennen de achtergrond niet he... Die moeder is nog maar 21, heeft ongetwijfeld een groot psychisch probleem anders verzin je zoiets niet...je weet niet wat er achter steekt he? Misschien is ze zwanger geraakt door incest of verkrachting en heeft ze niet geweten hoe verder...ik bedoel er kunnen zoveel oorzaken zijn dat iemand zo erg flipt en dan zoiets doet...en dan ga ik er nu wel vanuit dat het beide haar eigen kinderen zijn... Ik weet nog, heel wat jaren terug, is in het dorp waar ik toen woonde een babylijkje in een vriezer gevonden tussen de snacks Maar die vrouw was gewoon psychisch zwaar gestoord heeft ook jarenlang hulp gehad maar niemand wist ook dat ze zwanger was en zij wist gewoon echt niet wat ze moest....dus daarom oordeel niet te hard over de moeder, het is vreselijk voor de kindjes maar een mens komt niet zomaar tot zoiets... xxx Roelie
Ik vind het heel erg. Maar gelijktijdig zit ik ook met heel veel vraagtekens o.a. heeft ze de kindjes zelf gebaard zonder hulp van een VK, anders zou dit toch nooit kunnen. En dat ze de kindjes eerst voor de deur legt en uiteindelijk weer binnenhaalt en later ook nog eens toegeeft dat ze wel de moeder is. Je moet wel psychisch niet in orde zijn om dit te doen, maar ook al ben je psychisch helemaal de weg kwijt, kan je tegenwoordig van alle kanten hulp krijgen dus dit had nooit hoeven gebeuren.
Nou je kunt misschien wel van alle kanten hulp krijgen, maar het kan goed zijn dat niemand gemerkt had dat ze zover weg was. Hoe vaak hoor je niet dat mensen na een zelfmoord van iemand zeggen: "Dat had ik nooit verwacht, je merkte nooit iets aan hem!"
Ze zullen er vast wel snel achter komen of het haar kinderen zijn neem ik aan? Door bloedtesten etc.... Mag toch hopen dat dit niet de kinderen van iemand anders zijn Vind zoiezo afschuwelijk dat er één kindje al was overleden.
jezus ik heb zolang moeten proberen om zwanger te worden en dan zijn er andere mensen die zulke dingen kunnen doen daar walg ik echt van hoor!
ROTTERDAM - De baby die vrijdag gevonden werd in een woning in de Rotterdamse wijk Alexanderpolder is buiten levensgevaar. Ze ligt in een ziekenhuis. "Het meisje gaat vooruit." Dat zei zaterdag een woordvoerder van de politie. Vrijdag vond de politie in een woning twee pasgeboren baby's. Een van de kindjes bleek te zijn overleden. De 21-jarige moeder van de tweeling is aangehouden en wordt door de politie verdacht van betrokkenheid bij de dood van een van haar twee dochtertjes. Het meisje is vermoedelijk overleden in de woning. Aanvankelijk had ze verklaard dat ze de baby's voor haar huis had gevonden en mee naar binnen had genomen. Na het weekeinde wordt ze voorgeleid aan de rechter-commissaris. Voorzover de politie weet gaat het om een alleenstaande vrouw. De technische recherche heeft vrijdag de woning doorzocht en zette een tijdje de buurt af. bron, nu.nl