zit behoorlijk in de stress

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoyceD, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Goedemorgen dames .

    Goh , wat ik baal ik zeg :evil:
    Eerst komen die stomme :evil: opzetten .
    Bijna tegelijkertijd word ik hartstikke ziek en nu begint me baas ook nog eens moeilijk te doen :(
    Heb in november een auto ongeluk gehad en heb daarvoor 3 weken in de ziekte wet gelopen .
    Ben met mijn hoofd met een noodgang naar voren geschoten en vervolgens weer naar achter , tegen de hoofdsteun aan .
    Toen had ik al gezeur op mijn werk ( de dag dat het gebeurde , was toen opweg naar mijn werk ).
    Ik had zo een last van mijn nek en hoofd dat ik me ziek wilde melden .
    Ze waren het er niet mee eens dat ik me voor een "beetje" hoofdpijn ziekmelde :evil:
    Na die 3 weken eerst nog tijdje halve dagen gewerkt en inmiddels weer fulltime .
    Nu ben ik wel veel weg geweest omdat ik 2x in de week therapie heb .
    Verder heb ik ook vrij vaak vrij genomen om naar de huis arts te gaan om 2 bultjes in mijn borst weg te laten halen .
    En nu ben ik deze week dus ziek , kots me hart uit mijn lijf :(
    Belt me baas vanmorgen en nu wil ie dat we een functionerings gesprek aangaan .
    Hij vind dat het niet lekker met me gaat de laatste tijd .
    Maar 2 weken geleden kwam mijn voormalig chef al naar collega en zei dat ie niet geloofde dat ik nu nog 2x in de week therapie nodig heb .
    Hij is daarmee ook naar de manager gestapt .
    Maar tot op heden heeft hij daarover nog niets tegen mij durven zeggen .
    Er word geluld tegen collega`s door mijn chef achter me rug om , geloven niet dat een auto ongeluk zo veel last kan veroorzaken en nu vinden ze het raar dat ik ziek ben .
    Mijn gewone collega`s zijn al net zo lekker :(
    Maken je voor van alles uit achter je rug om pf :evil:
    En verlinken je waar je bij staat ( zelfs als er niets is om te verlinken , dan proberen ze je te naaien :evil: ).
    Ik hoop echt dat ze me gaan uitkopen , want ik heb geen zin meer in deze baan .
    Maar ik vertik het om me weg te laten pesten
    Al vanaf het moment dat ik dat auto ongeluk heb zijn ze me aan het treiteren , word er echt niet goed van .
    Geloof niet dat dit de beste tijd is om zwanger te worden met al die stress :cry:
    Maar ja, als ik zwanger ben kunnen ze helemaal aan het gas en dan meld ik me rustig ziek .
    Heb het zo helemaal gehad met die gasten , zijn gewoon eikels .
    Als ze je nodig hebben weten ze je te vinden , maar owee als je wat mankeerd .
    Ze laten je vallen als een baksteen blehhhhhhhhhhh .
    Fijn he , zo een baas :cry:

    Sorry , moest het echt even kwijt :oops:
     
  2. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Geeft niet, hoor!
    Ik begrijp het helemaal!
    Bij mij op m'n werk doen ze ook vaak zo raar als er iemand ziek is!
    Dat vind ik echt super erg! Je doet het toch niet voor je lol?!?!?
    Helemaal in jouw geval als je een ongeluk hebt gehad! Alstjeblieft zeg, hier kan ik zooo boos om worden!

    HEEEL VEEL STERKTE!

    Liefs MIR

    (kan je niets iets doen via een vakbond ofzo??? dit kunnen ze toch niet maken!)
     
  3. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Jeetje zeg wat een eikels!!! Denk dat ze inderdaad bezig zijn je te treiteren zodat je vanuit jezelf weggaat, dan kost t hun niks en heb jij ook nergens recht op. Kijk daarmee uit en geef niet toe, ik spreek uit ervaring :x
    Heel veel sterkte en succes ermee.

    Liefs Angela.
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bah wat vervelend zeg. En een autoongeluk kan wel degelijk langdurige klachten geven van nek en hoofd.
    Hebben er zelf ervaring mee. Zeker 3 maanden mee gelopen. Reed een auto met 50 achterin onze stilstaande auto.

    Maar we zijn er gelukkig wel goed vanaf gekomen.

    Beterschap!
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat een klojo's!
    Laat ze gauw door de stront zakken!
    Jij hebt er toch niet voor gekozen om dat ongeluk te krijgen.
    Ik kan daar ook niet tegen hoor.
    Ik heb ook zo'n baas gehad en ik ben mooi opgestapt na mijn zwangerschap.
    Ik was gestopt met werken toen ik 28 weken zwanger was omdat ze geen rekening met me hielden.
    Ze hadden geen begrip voor mijn kwalen tijdens mijn zwangerschap, dus toen had ik ook geen begrip meer voor hen en ik heb ze in de stront laten zakken door mij ziek te melden vanaf dat moment en niet meer te gaan werken tot mijn contract af zou lopen.
    Ik had daarvoor al besloten om te stoppen met werken na mijn zwangerschap en ik heb mooi een oprotpremie mee kunnen krijgen.
    Ik heb er totaal geen spijt van dat ik daar ben weg gegaan.
    Meid, ik steun je volledig!
    Laat ze anders maar een poepie ruiken daar, ze kunnen je niks maken!
    Go girl!
     
  6. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Wat een sukkels zeg, ik snap dat je daar weg wilt, het belangrijkste met een baan vind ik toch wel dat je leuke collega's hebt! het lijkt wel of ze geen eigen leven hebben ?! hun gedrag is echt heel kinderachtig, logisch dat je je rot voelt, zelf zou ik daar echt geen dag langer blijven en natuurlijk kan je van dat auto-ongeluk wel heel veel last hebben! vind het ook heel brutaal dat zomaar iemand anders even zegt dat hij niet gelooft dat jij nog therapie nodig hebt?!

    Ik hoop dat je snel een leuke andere baan vindt!

    groetjes Femmy
     
  7. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Sjees, wat errrrug voor je! :x
     
  8. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ja die bazen van tegenwoordig... :x :x
    Bij mijn vorige werkgever heb ik mij ook kapot gewerkt weken van ik weet niet hoeveel uur in een winkel.. volgens de bedrijfsleidster deed ik mijn werk goed (zij was hoogzwanger en kon dus niet echt in de winkel staan en zat op kantoor) en omdat we personeelsterkort hadden op dat moment draaide in de winkel zelf.. de Bedrijfsleidster ging met verlof en de assistent kwam terug van vakantie en kreeg gelijk de indruk dat mijn aanwezigheid niet gewaardeerd werd... ik deed niets goed stond te vaak met mijn armen overelkaar ( ik had toen cupmaat G/H, en had dus last van mijn rug, en stond alleen tijdens een gesprek met een van de nieuwe collega's met de armen overelkaar).. toen ik een paar maanden later echt goed last kreeg met dingen die in mijn jeugd waren gebeurt en besloot hulp te zoeken en dus in de ziektewet kwam.. hoorde ik elke maanden niets van hun.. totdat ik in een andere vesteging was geweest om te vragen hoe het met een andere collega ging die uitgeteld was.. dezelfde dag werd ik nog gebeld door de assistent of ik al weer in staat was om te werken omdat ik ook in de stad was geweest..
    Maar omdat ik net een nieuwe behandeling was gestart kon ikdus nog niet werken..
    Op de dag voor kerst was er een brief van mijn werkgever thuis gekomen, en omdat ik er toen niet was en savond die brief pas las (kerstavond).. was mijn kerst goed verknalt... mijn contract werd niet verlengt.... :x :x
    Dit was ook nog wel een babywinkel, en ik heb mijn ongeving al verteld als ik straks zwanger zou wezen en ze komen met kado's van deze winkel aanzetten dan vraag ik ze echt of ze het bonnetje nog hebben want ik wil niets hebben waar hun logo op staat..

    Dus joyce ik weet hoe je je voeld en dat werkgever je flink kunnen naaien en dat ze je het bloed in de nagels vandaan kunnen halen..

    Maar ik kan je een ding zeggen denk altijd aan je eigen en nooit aan je werkgever want die denkt ook niet aan jou... maar dat ik mijn ervaring..

    Succes.. en sterkte

    Groetjes Joyce
     
  9. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bedankt dames , voor de steun .
    Kan ik op dit moment wel even gebruiken .

    Ik snap ook niet dat mijn chef wel even kan bepalen dat het zo erg niet is :(
    Voor zo ver ik weet heeft hij niet gestudeerd voor arts .
    Maar ik was een hele tijd de pispaal van mijn chef (exuses voor mijn woordgebruik :oops: )
    Steeds maar roepen dat ik niet werk , alleen maar klets enz enz .
    Ook als ik wel aan het werk ben ( wat dus meestal gewoon zo is ) .
    Ik laat me niet weg treiteren , das een ding wat zeker is .
    Meld me gewoon zo vaak ziek , dat ze me vanzelf wel een x ontslaan .
    Hoop dat ik dan ook een oprot premie mee krijg , maar dat zal wel niet .
    Het word de werkgevers steeds makkelijker gemaakt om mensen te ontslaan , ookal hebben ze een contract voor onbepaalde tijd :(
    En dat geklets achter je rug om ( dat is al heeeeeeeel lang zo ) , daar word ik ook zo vreselijk kwaad om .
    Wees dan een vent en zeg het in iemands gezicht ( ik werk met overwegend mannen ) .
    Ik ben ziek gemeld bij de arbo dienst en ik hoop dat ik daar binnenkort weer naar toe mag .
    Vertel alles wel even wat me dwars zit en dat ik er s`nachts gewoon niet van slaap .
    Alleen maar omdat ik de volgende dag naar mijn werk moet ( tis nog waar ook , alleen komt dat nog steeds door dat ongeluk ) .
    Gelukkig kunnen ze me niet zomaar op straat zetten , daar ik al er al bijna 7 jaar werk .
    Dat is wel weer een troost .
    Lijkt me sterk dat ze me zo maar kunnen ontslaan na zo een tijd .
    Als ik dat zou gaan aanvechten bij de rechter komen ze denk ik niet erg ver , en krijg ik alsnog een oprot premie mee ( hoop ik ) .
    Ik ben ook niet opzoek nog naar een andere baan , laat me echt niet weg pesten .
    Op den duur raak ik vanzelf wel overspannen en dat zijn ze nog verder van huis , zit ik een jaar thuis .
    De keus is aan hun , maar of zo slim zijn om dat in te zien ............ :rolleyes:
    Nou ja , ik zie dinsdag wel hoe het gesprek verloopt , maar zal wel even precies zeggen wat me nou allemaal dwars zit en daar kunnen ze het mee doen .

    Nogmaal bedankt meiden .

    Groetjes Joyce
     
  10. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ok je bent niet op zoek maar ik zou het daar echt niet lang uithouden zeg! ik heb eens ergens een weekje gewerkt (ben zelf weggegaan) waar ze iedereen uitscholden die ze net aan de telefoon hadden gehad, maar gewoon niet leuk meer dus na een week had ik genoeg van die negatieve mensen!.

    en ja soms zijn mannen nog erger in roddelen dan vrouwen, overal word weleens gepraat en in het begin was ik daar zelf onzeker over maar als ik het nu merk dan denk ik gewoon; ze vinden je schijnbaar erg interessant anders hadden ze het niet over je (als het niet boeiend genoeg is)!

    hopelijk komt er snel een goede oplossing op je pad.

    groetjes Femmy
     
  11. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik hoop het ook Femmy , dat er een oplossing komt .
    Dit is echt niet leuk meer .

    Maar ik ben zeker intressant voor ze .
    Ik heb namelijk een veel te grote mond voor ze .
    Wanneer mijn chef mij een grote mond geeft ( komt regelmatig voor dat hij de paar dames die er werken gewoon uitscheld voor hoer enz ) en uitscheld , kan hij um terug verwachten .
    Van mij dan he , de andere dames houden hun mond , die vinden het blijkbaar normaal dat ze zo uitgefoeterd worden en uitgescholden .
    Dat is hun goed recht , maar ik vind het gewoon niet kunnen en laat dat ook duidelijk blijken .
    Verder weten ze daar heel goed dat ik kritiek die niet klopt aan mijn laars lap .
    Als hij gelijk heeft dan heeft hij gelijk , maar zo niet doe ik er ook niets mee .
    En dat kunnen ze gewoon niet uitstaan , ze hebben geen macht over mij zoals over de ander (4) dames .
    Ik weet dat ze over me praten en zij weten dat ik het weet .
    Het irriteerd ze dat ik er niet op in ga en ze lekker laat kletsen , ik weet beter .
    Het is echt niet te geloven hoe ze daar met elkaar om gaan .
    In je gezicht zijn ze lief en aardig , maar zodra je je omgedraaid hebt ......
    Maar ook dat deerd me echt niet .
    Dat wil zeggen , dat denken hun .
    Maar ondertussen gaat het me steeds meer tegen staan om naar mijn werk te gaan .
    Meld me steeds vaker ziek voor dingen waar ik normaal mee naar mijn werk ging .
    Je kent het wel , griep , gebroken voet ( heb het echt voor elkaar gekregen ) enz enz .
    Nu meld ik me voor de simpelste dingen al ziek , alleen omdat ik dan gewoon een exuus heb om thuis te blijven .
    Niet naar mijn werk te hoeven , niet te worden uitgescholden en dat geklets achter me rug om te horen ( via anderen dan ) .
    En dat achterdochtige , ze geloven het nooit als er iemand ziek is .
    Word er weer geroepen : ja die zal wel tediep in het glaasje gekeken hebben ( en zeg ik het hier nog netjes ).
    Ook over de mensen die niet drinken worden dat soort dingen beweerd .
    En geloof me , dit is dan het minst erge waar ze je van verdenken .
    Ik heb er gewoon schoon genoeg van .
    Heb dit bij de arbo dienst al een klein beetje aangegeven , maar die arts zei dat ik dat maar met mijn werk moest regelen .
    Zij was er voor om te kijken of ik fysiek in staat ben om te werken grrrrrrrrr.
    Maar goed , ik vertik het gewoon om me ontslag in te dienen .
    Op het moment dat je zelf je ontslag neemt , heb je helemaal nergens meer recht op .
    En ja , ik heb wel 2 kids en hopelijk binnenkort een 3e opkomst .
    Dus we zien wel hoe het gaat allemaal dinsdag .
    Nu ga ik in elk geval even mijn gedachten verzetten en lekker even de markt over .
    Even alles de boel laten zal ik maar zeggen en er even niet meer aan denken , want dat verknalt me hele weekend .

    Groetjes Joyce
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    O, wat is dat irritant zeg!! Wat een eikels!
    En dan erbij, ziek is ziek, zij mogen niet eens voor jou bepalen of je wel of niet ziek genoeg bent. Moeten ze maar een bedrijfsarts laten kijken naar je. Ik kan me zoooo goed voorstellen dat je zo boos bent! Ik hoop voor je dat je snel wat anders hebt meid! Kop op he! ;)
     
  13. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Joyce laat je niet kennen he :)

    Ik heb ook zo'n baas gehad, en colega's pfff

    Ik ben toen zwanger geraakt, en ik heb me eigen ziek gemeld :(
    En ze hebben me daarna nooit meer gezien hihi

    En toen na de bevalling belde mijn baas,KOM JE NOG WERKEN OF NEEM JE ONTSLAG.

    Nou zei ik , ik kom niet meer :) :)

    Sterkte Joyce ;)

    En anders bel je een keer de bond op :)
    die kunnen je wel helpen ;)

    liefs manon.
     
  14. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja dat is moeilijk ja ik snap dat je dan niet zomaar ontslag neemt, maar je kan wel je ogen open houden voor wat anders? wie weet wat er op je pad komt, en niet te geloven dat die vent de vrouwen uitscheld , dat is al ongelofelijk maar voor hoer? en die vrouwen pikken alles en zitten er nog steeds? wat een rare zaak.

    en ja dat is ook zo; ze wachten juist op reacties dan, kunnen ze daar weer op verder gaan, het is moeilijk maar je kan dat soort gasten beter negeren (die collega's).

    echt niet te geloven dat zelfs een chef zijn eigen personeel zo behandeld!
     
  15. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Femmy en Manon .

    Toch is het echt zo , die vrouwen zitten er ondanks het gescheld nog steeds .
    Ze durven ook niet te klagen want ze zijn bang voor hun baan .
    Ik ben de jongste vrouw met mijn 29 jaar , de andere zijn de 40 allemaal al gepasseerd .
    Een van de vrouwen kan het allemaal niets meer schelen omdat ze met pensioen gaat einde van dit jaar .
    De rest durft er gewoon niets van te zeggen .
    Ik vind het ook ongelofelijk dat ie dat gewoon ongestrafd kan doen , maar het heeft geen nut om in mn eentje te gaan klagen .
    Die andere vrouwen zullen namlijk niet achter me staan en het beamen .
    Ze zijn bang dat als ze hun baan verliezen , ze nergens meer wat anders vinden .
    Het zijn dan wel allemaal vrouwen die laag opgeleid zijn ( dus alleen basis onderwijs ) en geen vak hebben geleerd .
    Ik ben daar zelf niet zo bang voor , ben nog jong genoeg om me om te laten scholen .
    Nu na alles wat er al een hele tijd gaande is en gebeurd , heb ik besloten om alleen nog maar aan mezelf te denken .
    Ik heb de griep ( gehad , vandaag lekker extra dagje thuis gebleven ) en dat hebben ze maar te pikken .
    In elk geval laat ik me niet kennen , maar dat betekend niet dat ik het leuk vind .
    Ik heb er altijd met veel plezier gewerkt , tot 2 jaar terug .
    Kreeg een andere chef en het was afgelopen met de gezelligheid .
    Natuurlijk hou ik mijn ogen wel open , maar ga er niet speciaal naar opzoek .
    Vind dat ik niet hoef te buigen voor hun .
    Eigenlijk is dit allemaal dus al 2 jaar aan de gang .
    Alleen nu word het gewoon allemaal even te veel .
    Ben bang dat als het zo door gaat , ik mezelf niet meer in de hand heb en een geweldige rel ga schoppen .
    Maar daar wil ik dus voor oppassen want dan hebben ze wel een reden om me op staande voet te ontslaan .
    En dat plezier gun ik ze dus echt niet , heb altijd hard gewerkt voor ze .
    Maar ja , de goede dingen vergeten ze altijd , de slechte onthouden ze .

    Groetjes Joyce
     
  16. Kara23

    Kara23 Actief lid

    29 dec 2005
    195
    0
    0
    Ja, ik ben ook zo: Ik kan heel lang m'n mond over dingen houden en dan opeens heb ik het helemaal gehad en ga ik allemaal dingen zeggen die ik beter niet kan zeggen!
    Ik vind het wel knap van je dat je het al 2 jaar volhoudt! Hier word je echt niet vrolijk van!
    Ik heb het ook heel lang niet naar m'n zin gehad op mijn werk en dat beinvloedde bijna alles wat ik deed. Ik keek heel de week uit naar het weekend en in het weekend was ik depri omdat ik maandag weer moest werken!
    Ik begrijp dat je je niet weg wil laten pesten, maar denk wel aan je gezondheid, he! Dit is echt niet goed voor je!

    HEEL VEEL STERKTE!

    Liefs MIR
     
  17. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb gelukkig niet dat ik me weekend laat verknallen ;)
    Zodra ik de deur van mijn werk achter me sluit , bestaat mijn werk niet meer voor me ( kun je nagaan hoe belangrijk het nog voor me is ) .
    Ik heb thuis 2 kinderen rondlopen en die hebben elk recht op hun deel van hun aandacht .
    En die geef ik ze dan ook en denk dus totaal niet meer aan mijn werk .
    Mijn weekend is voor mijn man en kids en niemand anders ;)
    Vind het eigenlijk ook wel knap dat ik het al zo lang heb vol gehouden .
    En denk dat ik het nog wel even vol moet houden ook , wil ik niet op staande voet ontslagen worden .
    Aan mijn gezondheid denk ik wel , zodra het me teveel word meld ik me ziek .
    Heb ik weer een griepje of zo te pakken .
    En pas als ik weer "opgeladen " ben , ga ik weer aan de slag .

    Groetjes Joyce
     
  18. ilseD

    ilseD Lid

    10 jan 2006
    95
    0
    0
    Hey Joyce,
    Verzorg je maar goed hoor! Naar ik lees heb je een whiplash, en daar kan je echt wel een tijdje mee sukkelen. 2 maand is echt niet zo lang. Sommige van mijn patiënten (ben kinesist) komen al een half jaar of langer! En die stress zal zeker niet helpen... Meld je maar ziek als het nodig is!
     
  19. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Ilse .
    Dank je wel .
    Maar mag ik vragen wat een skinesist is ( of zo iets :oops: ) ?
    Voel me erg blond , maar weet het echt niet .
    Volgens mijn huisarts bestaat een whiplash trouwens niet en erkent het dus ook niet .
    De bedrijfsarts zegt dat het me spieren zijn en verder niets :(
    Ik heb geen idee , het intreseerd me ook niet zolang ik er maar vanaf kom .
    En net wat je zegt , die stress helpt niet echt mee :(
    Maar ja , we proberen er maar het beste van te maken .

    Groetjes Joyce
     
  20. ilseD

    ilseD Lid

    10 jan 2006
    95
    0
    0
    sorry, in nederland heet dat fysiotherapeut! Soms spreken we toch een beetje een andere taal he...
     

Deel Deze Pagina