Ik wil geen babyshower, maar er werd niet naar geluisterd

Discussion in 'Zwangerschap' started by Skippy87, Feb 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0
    Veel mensen zullen het misschien moeilijk begrijpen, maar ik heb dus absoluut geen behoefte aan een babyshower.
    Ik ben vorig jaar getrouwd en het vrijgezellenfeest vond ik al een crime.. in de belangstelling staan, grote groep mensen.. mij doe je daar echt geen plezier mee.
    Ik ben meer van het 1 op 1 contact en heb dan ook geen vriendinnen groepen, maar allemaal losse vriendinnen.. (kennen elkaar inmiddels natuurlijk wel). Nu heb ik het heeeeel duidelijk aangegeven aan moeder, schoonmoeder en man, dat ik hier echt niet op zit te wachten..
    Hoor ik gister van man dat mn moeder samen met een vriendin toch een babyshower heeft georganiseerd.. man maakte zich namelijk een beetje zorgen omdat hij wist dat ik dit echt niet wilde..
    Ik was pislink op mijn moeder.. het is lief bedoeld, natuurlijk (zullen velen zeggen) maar als je uitdrukkelijk aangeeft iets niet te willen, waarom dan toch doen?
    Momenteel zit ik niet lekker in mn vel, heb zwangerschapsdiabetes en ga 3 weken eerder ingeleid worden, ik werk nog fulltime en heb gewoon geen zin in zo'n drukke dag..
    Nu kwam er ook nog bij dat mn zusje en 2 goede vriendinnen er al echt niet bij kunnen zijn, en ze daarom maar een buurvrouw van mn moeder (die ik nauwelijks ken) een vriendin van mn moeder (irritante vrouw waar ik niks mee heb!) en tantes die ik nooit zie hebben uitgenodigd.. bij wijze van vulling?
    Een groep van 12 vrouwen waarvan ik er 5 misschien 1 keer in t jaar zie..
    Ik was zo geschrokken dat ze dit deden, en boos dat mn moeder niet naar me had geluisterd, dat ik mn moeder heb gebeld en haar iedereen heb laten afbellen..
    Nu voel ik me ergens wel lullig.. met mn echte vriendinnetjes (ongeveer 5 van het stel) had ik best een gezellige middag willen praten over baby's en thee drinken.. dit gaat nu ook niet meer gebeuren..
    Ik had gewoon geen behoefte aan een grote groep hysterische vrouwen, en zeker geen mensen die zelfs nog nooit bij me over de vloer zijn geweest (3 van het stel!)
    Wat moet ik hier nu mee? Ook niet leuk voor mn vriendinnen zo.. het zou aanstaande zondsg zijn, maar is nu afgeblazen..

2. verabloembos

verabloembos Actief lid

Jan 20, 2014
    166
    0
    0
    Nou, ik snap je heel goed. Ik zou ook echt geen babyshower. Hoe goed bedoeld ook. Ik hou sowieso niet van dat commerciƫle gedoe. En vind het ook heel raar; een feestje voordat het kindje er is. Stel je voor dat er toch iets mis zou gaan (waar we natuurlijk niet vanuit gaan), zit je met al die pijnlijke cadeaus...

Soms heb ik ook het idee dat het meer gaat om de anderen dan om de zwangere zelf.... Anyhow, zoals je zelf al zegt; je moeder bedoelde het goed. Misschien een kaartje of bloemetje sturen waarbij je aangeeft dat je het een heel lief idee vind en je de goede bedoeling echt wel ziet, maar dat je het niet kan opbrengen en blij bent dat ze het gecancelled heeft. Bedank je je moeder toch nog voor de lieve intentie achter het idee. Die 5 vriendinnetjes kun je ook zo'n soort berichtje sturen. En die tantes en buurvrouw lekker achterwege laten...

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik begrijp je ook.
    De achterliggende gedachte is natuurlijk erg lief en het is goedbedoeld allemaal, maar ik ben met je eens dat er niet voldoende is gedacht aan wat belangrijk is voor jou.
    Ik heb ook heel bewust gevraagd aan mijn schoonzus of ze alsjeblieft niet zoiets wilde organiseren. Het past gewoon niet bij me. Gelukkig snapt en respecteert ze dat.

4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik vind een babyshower ook helemaal niks! Heel goed dat je je moeder de boel hebt af laten blazen! Zij is stom geweest door het tegen je zin te regelen, dan mag ze ook iedereen bellen dat het niet door gaat.

Je kan de 5 vriendinnen die ook zijn afgemeld een bericht/e-mail sturen waarin je het uitlegt dat je geen babyshower wilt, maar dat je het wel leuk zou vinden om nog een keertje zonder baby af te spreken (al dan niet met z'n zessen). Bioscoopje of high-tea; gewoon gezellig, nu het nog kan ;)

5. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Skippy87,

Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Natuurlijk geeft het een rotgevoel dat alles is afgezegd en dat je boos bent geworden om iets wat "goed bedoeld" was... Maar als je mijn eerlijke mening wil weten dan vind ik dat je moeder hier over een grens is gegaan. Zoals ik je verhaal lees ben jij heel duidelijk geweest en je moeder heeft dit niet gerespecteerd. Natuurlijk niet met de bedoeling jou een rotdag te bezorgen, maar ze heeft er niet voldoende bij stil gestaan dat dit jij dit ECHT NIET leuk vindt. En dan kun je het goed bedoeld noemen, maar het is voornamelijk jou in een lastig pakket brengen. Goed dat je man het je verteld heeft en jou en je wensen dus echt respecteert.
    Ik zou hem daar echt voor bedanken, want dat is veel waard.
    Ik zou zelf niet je moeder bedanken voor de goede bedoelingen, maar zeggen dat je begrijpt dat ze het niet onaardig bedoeld heeft, maar dat je jouw wens niet heeft gerespecteerd en jou daarmee in een heel vervelende situatie heeft gebracht. Hopelijk houdt ze de volgende keer meer rekening met jou.
    Die 5 vriendinnen zou ik opbellen en vragen of ze zondag gezellig thee komen drinken en kletsen over baby's. Geen toestanden, gewoon gezellig. Pak koekjes erbij en klaar! Ik denk dat ze best begrijpen dat jij niet zat te wachten op vage kennissen over de vloer, te meer omdat je je ook niet zo lekker voelt.

Goed dat je voor jezelf op bent gekomen hoor! Voel je daar maar niet rot over.

Succes en ik hoop dat je zondag toch nog een gezellige (niet al te drukke) middag zult hebben.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Niet schuldig voelen hoor. Jij hebt duidelijk aangegeven dat je er geen behoefte aan had, niet jouw schuld dus.

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Ik wil ook geen babyshower en heb dat ook aan iederee doorgegeven.
    Bij mij is de reden dat ik geen feest wil voordat de baby geboren is ik.vind dat zo een raar en eng idee..er kan nog van alles misgaan.

Ik geef wel een feestje achteraf.

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ik wil alleen maar zeggen: respect dat je voor jezelf bent opgekomen. Ik denk dat velen het maar kijdzaam zouden hebben ondergaan om maar niemand te kwetsen. Je moeder zou het koeten begrijpen, toch?
    Met deze termijn, je kwalen en komende pittige weken lekker naar jezelf luisteren.
    Verder al genoeg bovenstaande adviezen;). Doe rustig aan!

9. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0
    Wat een lieve begripvolle reacties allemaal, bedankt daarvoor!
    Zojuist wilde ik er even met mijn moeder over bellen om er nog even over te praten, maar dat gesprek liep eigenlijk vrij snel mis..
    Helemaal niet leuk! Ze begon te huilen en alleen maar te herhalen dat ze het beste bedoelde.. snapt mijn frustratie totaal niet.. (wat me alleen maar meer frustreert nu)
    Vervolgens hing ze op om niet meer op te nemen..
    Nu zit ik op de bank met een harde buik en stress door dit gedoe.. Zo stom hoe zoiets zo uit de hand kan lopen..
    Man is gelukkig net thuisgekomen en erg lief voor me

10. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Laat je moeder maar even in haar sop gaar koken, ondanks dat ze het goed bedoelde ging ze toch tegen jouw wens in. Dat is haar eigen verantwoordelijkheid en nu moet ze op de blaren zitten.

Je vriendinnen zou je uit kunnen leggen dat je moeder dit tegen jouw uitdrukkelijke wens in heeft georganiseerd en dat ze daarbij ook mensen uit heeft genodigd die je bijna nooit ziet en dat er bij zat die je niet eens kende. Je vriendinnen zullen dit wel begrijpen.

En ze misschien daarna alle 6 (dus met je moeder) uitnodigen voor een bakje koffie/thee

11. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

May 1, 2013
    1,346
    1
    36
    Heel goed dat je voor jezelf (en je rust en je ongeboren zoon) opgekomen bent. Dat ga je nog vaker moeten doen als je zoon er eenmaal is, dus dat is een heel goede eigenschap!

Vervelend dat je moeder het zich zo persoonlijk aantrekt. Hoe moeilijk het ook is: laat haar maar even. Ze zal teleurgesteld zijn nu, maar als ze even goed nadenkt, dan kent ze haar dochter en had ze kunnen weten dat dit niet iets is wat bij je past, en dat ze dit had kunnen verwachten. En daarbij: ze mag trots zijn omdat jij zo goed je grenzen kunt stellen. Da's een geruststelling voor een oma die immers ook het beste met haar kind en kleinkind voor heeft!

En, dat je een babyshower niet leuk vindt is niet raar denk ik: ik vind er ook geen ruk aan en heb heel duidelijk aangegeven dat ik het niet wil.

12. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0
    Ik heb haar uiteindelijk nog een appje gestuurd dat ze zich wat beter moet inleven in me, en dat als ze echt het beste met me voor heeft, ze er niet zo'n drama van maakt, omdat ze mij daarmee stress geeft en dat echt niet goed is voor mij en de baby. Daarna zo gelaten..
    We zouden naar de 9 maanden beurs gaan en ik had daar erg veel zin in.. hoop dat dit nog doorgaat..
    Met mn vriendinnetjes afgesproken om nog voor de bevalling een keer gezellig iets te doen:)

13. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Hmm wat rot allemaal! Ik snap je reactie wel heel goed hoor!

Als je NADRUKKELIJK aangeeft, geen babyshower te willen en men dit dan toch wilt doordrukken... Brrr zou er ook pislink van worden. Ook al is het je moeder.

Ik begrijp ook dat je nu zelf in de stress zit, omdat je moeder zo reageert.. Zou precies mijn moeder en mijzelf kunnen zijn ;) .. Laat haar inderdaad maar even. Ze komt vanzelf wel weer bij.

Waarschijnlijk wilde zij het heel graag organiseren voor je, maar dan nog moet ze naar je luisteren als jij het niet wilt.. Ik vind het alleen een beetje ' lullig' van je moeder dat ze zo reageert.. Snap het wel.. Maar ze zou ook kunnen bedenken dat dit jou alleen maar meer stress geeft..

Ach.. Dat zijn moeders.. Denk ik ;)

Share This Page