Droombaan, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kipjetok, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 3,5 jaar thuis bij mijn kindjes. Daarvoor altijd gewerkt is het onderwijs. Nu ben ik vorig jaar begonnen met een opleiding voor uitvaartverzorger/overledenenverzorger. Dit wilde ik al heel lang. Het is helemaal geweldig (had ik het maar eerder gedaan).
    Maar de stap om daadwerkelijk weer aan de slag te gaan is best groot, kindjes naar de opvang enz,enz. Ze zijn overigens 4 en 1.
    Nu komt daar toch zomaar mijn droombaan voorbij, op een presenteerblaadje zeg maar...maar het is voor 36 uur...bijna full time dus. Maar ik mag die 36 uur flexibel invullen, dus of vanuit huis, of in het weekend, op kantoor enz. enz. Het rooster is dan een maand van te voren bekend. En ook niet verkeerd ik ga 2000 euro netto verdienen. Mijn man vindt het een buitenkans en heeft er geen problemen mee om vaker thuis te werken en er in het weekend 'alleen' voor te staan.
    Ik wil het heel graag maar ik wil ook mijn kinderen en gezin niet te kort doen. Ik vind het ook gewoon heel spannend. Maar deze kans komt waarschijnlijk geen tweede keer voorbij.
    Wat zouden jullie doen? Of stel mij even gerust...en wie werkt er ook zoveel en hoe los je dat thuis op?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk dat het wel te doen is, zeker omdat je het flexibel in kunt delen en je je man achter je hebt staan. Ik zou persoonlijk deze kans niet voorbij laten gaan! Als het in de praktijk niet blijkt te werken kun je er altijd weer mee stoppen, maar als je dit nu niet doet blijf je je wss afvragen hoe het zou zijn als je het wel geaccepteerd had.
    Zelf werk ik trouwens 32 uur maar mijn werkgever is niet flexibel en ik heb geen man, zelfs geen familie in de buurt. Alles komt op mijn schouders terecht, dus dat is niet te vergelijken vind ik. Ik vind het namelijk af en toe best pittig, maar ik weet zeker dat ik er geen problemen mee zou hebben als ik niet alleen zou zijn...

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zeker omdat de baan flexibel is in te vullen en je man de mogelijkheid heeft om ook thuis te werken.... DOEN! In deze tijd je droombaan tegenkomen???? Nou ik zou het wel weten hoor.
    Het vergt misschien wel wat georganiseer, maar het komt best goed hoor.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Op verzoek van TS topic gesloten :).

Deel Deze Pagina