"Droombaan"

Discussie in 'De lounge' gestart door Michelle04, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ja die dingen die je noemt zijn ook heel wat waard, vooral een leuk team! Nouja vind ik dan, want als mijn team niet super was geweest was ik allang weggeweest bij mijn huidige baan.

    Haha ja hopelijk breken we snel door....nou moet ik eerlijk zeggen dat ik in dit 'team' een nog veel groter klik heb. 4 Meiden, nooit echt ruzie, alleen een beetje kibbelen....hoe uniek is dat?! :) En we worden echt door heel veel (belangrijke) mensen in de lokale muziekscene goed ontvangen, dus wie weet....
    Mijn passie ligt echt in de muziek, in dit bandje, ik geef er alles voor als het moet want ik geloof er echt in dat het kans van slagen heeft. Ik vind de muziek supertof die we maken en ik ontwikkel mezelf liever als drummer dan als hulpverlener.
    Tuurlijk is het wel lekker datje veel uren in 1 keer draait als woonbegeleider, maar ik vind de dienst op zich gewoon niet leuk. Routinewerk.
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief


    Hihihi ..

    de Reiswereld is voor mij ook gewoon de IDEALE baan ..

    * Van 9 - 17

    * Af en toe een keer een zaterdag ( komt ook goed uit met de oppas )

    * Geen koop zondag

    * Af en toe eens een koopavond ( zie 1 x pm )

    * Snoep reisjes ;)

    * Leuk Team

    * Leuk werk ..

    * Continue met mensen bezig

    Geweldig dus ... :D
     
  3. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ben wel benieuwd wat voor muziek je maakt, heb je niet ergens een nummer wat we kunnen beluisteren of miss een filmpje op youtube ?:D
     
  4. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    @ melloncollie:

    Op mijn vorige werkplek was er wel routine, ik werk met autisme / gedragsmoeilijk dus de routine is vaak ver te zoeken. Wel de regelmaat. Ik werk in een woonvoorzienig met 12 appartementen en we begeleiden vanuit de appartementen dus niet op de "oude"woongroepen van "vroeger" 12 in een huis 1 bad en woonkamer.

    Hier hebben de clienten hun eigen keuken/ zit-slaapkamer/ badkamer.
     
  5. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Jahoor ik heb genoeg muziek, check www.alfa-female.nl maar eens ;) Typ de bandnaam in op youtube en je krijgt ook een hele zooi filmpjes.
    http://www.youtube.com/watch?v=Wo3uvOA6_S4 dit is een eigen nummer The Joker en daarachteraan een cover van AC/DC - Whole lotta Rosie.


    Ik werk zelf ook met autisten trouwens, dat vind ik wel heel erg leuk aan mijn baan. We hebben zeg maar 2 aan elkaar gekoppelde eengezinswoningen met in totaal 7 clienten (eentje is tijdelijk ergens anders vanwege psychose). Dan nog 2 extern te begeleiden clienten, maar das maar 2 keer in de week ofzo. Onze clienten zijn heel zelfstandig dus met dagelijkse dingen hebben ze nauwelijks hulp nodig. Maar het is daar een chaos wat betreft personele bezetting, het wisselt ontzettend en ik kan daar niet zo heel goed mee omgaan. Denk in 1,5 jaar tijd iets van 7 tot 8 mensen zien komen en gaan.
    De woning op zich is heel erg rustig, in het weekend is er dikwijls maar 1 cliente thuis, maar die wil niks alleen de hele dag binnen zitten. Zit je daar 24 uur voor Jan met de korte achternaam......doordeweeks gaan de clienten hun eigen gangetje dus ja ik heb het wel gezien daar. En veel mensen (vooral flexers) zeggen dat ze het de hemel op aarde vinden om op onze locatie te werken. Nou ik vind het dus best saai worden. De andere kant echter is dat ALS er iets gebeurt dan breekt gelijk de hel goed los. Paar weken terug is er eentje nar de crisisopvang afgevoerd met de politiewagen. En je draait je dienst alleen he, hoe moet je dat allemaal doen...mijn collega was van 16.00 tot de volgende dag 18.00 aan 1 stuk door wezen werken. Dat geeft mij ook veel onrust, dat wil ik niet meer.
    Bovendien gaat onze locatie over 2 jaar sluiten en komen alle bewoners in een soort steunpunt/appartementen complex terecht, meer als jouw werk klinkt dat lizzie84. Maar of ik daar dan echt blij van word, kweenie. Ik zoek wat meer een balans tussen hoofdwerk en handenwerk. Mis teveel hoofdwerk.
     
  6. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Cool man, :D ... en wie ben jij dan precies op dat youtube filmpje ;)
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Thanks! :D

    Die lange achter het drumstel ;)

    Zo schattig ook, ik heb al een Alfa Female rompertje en shirtje gekregen voor m'n kleine :)
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik vind die muziek echt super ! .. Mijn vriend heeft niets anders dan zulk soort muziek.. geweldig :D ..

    Jullie kunnen heel erg ver komen ! .. wie weet staan jullie volgend jaar wel op Lowlands ;) ...
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    dude ! if only that were to be true....ik vind Lowlands fantastisch en als ik daar mag spelen is het echt een droom die uitkomt ! Op de camping slapen gewoon en backstage banjeren...kom je nog eens leuke mensen tegen ;)

    Ja ik ben zelf ook wel een rock/metalfan, ik waardeer van alles van Metallica, Motorhead, Slayer tot Smashing Pumpkins, Hanson, Danko Jones....
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik denk dat jij hele diepe gesprekken kan voeren met mijn vriend als ik die namen zo zie ;) ..

    Maar mocht ik ooit je naam voorbij zien komen bij Lowlands dan sta ik vooraan bij het podium :thumup:
     
  11. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wat salaris en collega's betreft heb ik nu mijn droombaan. Wat vakinhoud en reistijd betreft kan het een heel stuk beter... Het probleem is dat er in Brabant niet veel te doen is als communicatieadviseur en als je de arbeidsvoorwaarden van de rijksoverheid eenmaal gewend ben, valt daarna alles tegen...

    Als we het echt over mijn droom hebben, zou ik dolgraag iets in de paarden gaan doen, maar dan net wat meer dan alleen maar stallen uitmesten en tegen net iets meer dan het minimumloon... Niet echt realistisch dus, er zijn genoeg 18-jarige bakvissen die het graag voor het minimumloon komen doen.
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Is goed chantal1984, houd ik je aan :p

    Hmm das wel balen dat je niet met de paarden kunt werken. Sommige droombanen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen. Komt nog eens bij dat ontzettend veel mensen graag met dieren werken.
     
  13. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.862
    816
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Nu horeca medewerker op Schiphol,kan als flexwerker lekker mn eigen dagen+tijden invullen maar de vervelende passagiers beginnen mn keel uit te hangen :evil: ,al is Schiphol wel een leuke werkplek,en heb ik gezellige collegas.
    Ben nu bezig mn eigen bedrijfje op te starten :D

    Oja,nog een nadeel van Schiphol:als ik om 6u moet beginnen,moet ik 4u mn nest uit... :(
     
  14. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik werk nu net 3 maandjes op een jachthaven als administratief medewerkster. (12 uur per week) Alleen voor de sfeer ga ik er al met plezier naar toe.
    Echt een super baan. Ik wordt heel vrij gelaten, kan zelfs mijn kinderen meenemen als ik wil (omdat bijv. de oudste een dag vrij heeft van school).
    Als ik de ene dag eerder weg wil is dat prima, als ik het maar weer inhaal.
    Ideaal dus.
    Ik verdien er 540, - euro (netto) per maand mee.
     
  15. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    ik werk als verzorgende c in de thuiszorg ontzettend gaaf echt mijn droombaan na elke client je auto in en weer naar de volgende ik werk van 07.30 tot 11.30 (kan ook eerder of later zijn) van 19.00 tot 23.00 en soms van 07.30 tot 16.00.
    Ik werk om het weekend meestal en dan maar diensten van 4 uur HEERLIJK. En als we een kindje mogen krijgen dan ga ik minder dan 20uur in de week werken en dan hoef ik nog maar 1 weekend in de maand te werken.
    Voor mijn 24 uur heb ik elke maand ruim 1400 euro of meer op mijn rekening gestort en daar heb ik helemaal niks over te klagen :D
     
  16. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant

    in 1 maand tijd? :(
     
  17. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    haha dat vroeg ik me ook al af :rolleyes:
     
  18. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Volgens mij, als ik het goed heb, heeft ze al eerder bij een reisbureau gewerkt.
     
  19. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik heb mijn droombaan al: werk als logopedist bij verstandelijk gehandicapten. nu voor 32 uur over 5 dagen verdeeld, hier houd ik bijna 2000 euro netto aan over...
    straks ga ik naar 3 dagen en als het kindje tzt naar school ga, ga ik schooltijden werken, dus geen oppas meer nodig dan. ideaal...
    en t is ook nog eens een beetje mijn 2e familie al die clienten.
    dus hier niks te klagen
     
  20. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb mijn ideale baan al gevonden.
    Nu nog dir. secretaresse in een agrarische groothandel.
    Werk 25u en afhankelijk van het aantal weekenden in een maand verdien ik 1000,- tot 1100,- netto. Werk nu van ma tot vrij van 10.00 tot 15.00uur.
    Vanaf januari wordt ik bedrijfsleidster en werk ik per week 5 uur meer, en wat ik dan ga verdienen zal ongeveer 400.- netto meer worden.
     

Deel Deze Pagina