Onzeker

Discussion in 'De bevalling' started by Roos02, Jan 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Hoi mama's. Ik heb afgelopen nacht bij het plassen 2 keer een 'krak' gehoord. Geen gebroken vliezen, wel veel vochtverlies/afscheiding gehad vandaag. Nu heb ik de hele dag al een druk van onderen en als ik sta of loop lijkt het wel of ik weeën heb, moet ze echt weg 'zuchten'. Ook word mijn buik erg hard. Als ik ga liggen of zitten heb ik de 'weeën' niet maar zodra ik ga staan doet het gelijk pijn. Ik heb ook geen vergelijking materiaal want bij mijn dochter zijn eerst mijn vliezen gebroken en na 48 kreeg ik gelijk een weeën storm. Mijn dochter is ook niet ingedaald geweest en deze baby idem dito.

Zal het met het indalen te maken hebben of toch de befaamde voorweeen of toch misschien wel echte weeën? En raar toch dat als ik lig ze niet heb?

Ik ben trouwens bijna 40 weken.

2. Coekie

Coekie Actief lid

Dec 8, 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het een scheurtje kunnen zijn of weet je zeker dat het geen vruchtwater is wat je verloor/verliest?

Zou toch even contact opnemen met de vk. als het wrl vruchtwater zou kunnen zijn. Mochten het wel je vliezen zijn en je kindje is nog niet ingedaald, dan kan de navelstreng of bijv. Een handje ertussen schieten. Advies van mijn vk (en denk van elke vk) is plat liggen en vk bellen als je vliezen breken voor de baby is ingedaald.

3. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ja ik weet dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen zijn gebroken, was bij mijn dochter ook zo. Ik denk niet dat het een scheurtje is want ik had dat bij mijn dochter wel en toen was mijn onderbroek nat/waterig en mijn inlegkruisje kan het tegen houden dus denk dat het waterige afscheiding is.

Ik vind het zo vreemd dat als ik lig geen 'weeën' heb en zodra ik sta en loop wel.. Zal het door de zwaartekracht komen ofzo...

4. Coekie

Coekie Actief lid

Dec 8, 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm apart ja! Ik heb geen idee. Veel succes in ieder geval :)

5. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik heb ook liggend geen weeen. Ik heb ze met name als ik zit (beetje onderuit gezakt). Soms ook als ik sta. Mijn kindje is ook nog niet ingedaald dus wie weet heeft het daar toch mee te maken.. of het os toeval..

6. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113

Dus jij hebt het ook? Ben benieuwd.. Laat je het weten als het doorzet? Ben wel erg benieuwd!

7. 1982Justme

Ik hoop niet dat t doorzet. Ik krijg maandag een keizersnede :)
    De weeen zijn zeer onregelmatig en soms heb ik uren niks en dan weer 8 in het uur.. Ik hou je op de hoogte.

8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    En heeft het doorgezet? Hier wel, ben de hele nacht bezig geweest tot ik bleef haken op 9 cm. Toen met spoed naar het ziekenhuis en is onze flinke knul geboren om 06:47 met een keizersnede. Hij is nu een dagje oud alweer..

9. mamaaaa

mamaaaa Lid

Dec 14, 2015
    7
    0
    0
    Roos 02 gefeliciteerd ! Wat heftig een keizersnee maar hopelijk herstel je snel ..
    Geniet van je wondertje !

10. 1982Justme

Ohh Roos wat een heftige bevalling moet dat geweest zijn.. Je was er bijna! Hoe groot is je zoon als ik vragen mag? Mijn eerste was namelijk 10 pond en deze wordt 9 geschat op het moment. Ze zit nog veilig bij me. Geniet lekker voor zover dat gaat. Hoop dat je snel op de been bent!!

11. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113

Ja was heel heftig. Had heel erg persdrang maar moest het weg zuchten en dan nog gauw naar het ziekenhuis terwijl het thuis eigenlijk zo goed ging. Mijn dochter was nog geen 6 pond. Ze hadden mijn zoon wel groter geschat (gemiddeld) maar geen 9 pond. Ik ben heel klein en fijn, hij paste niet door mijn bekken en lag met zijn gezichtje omhoog. Besef is er nog niet helemaal maar hopelijk mogen we maandag naar huis en dan kan het echte genieten beginnen.

12. 1982Justme

Poehh! Lijkt me heel naar!! Nou lekker zo snel mogelijk naar huis dan maar! Hou je er wel rekening mee dat je nu minder kraamzorg krijgt omdat je in het zhuis verblijft? Anders valt dat zo rauw op je dak.

Share This Page