Ik wil graag mijn bevallingsverhaal delen. Zeker vrouwen die wat angstig zijn voor de bevalling kunnen hier hun hart aan ophalen. Zo kan het dus ook!! Tot maandagavond merkte ik niets aan mijn lijf. Ik verwachtte dan ook weer overtijd te lopen - Kevin was 9 dagen te laat - en we waren dan ook vol verbazing aan toen we ineens keihard 'knap' hoorden 9 dagen voor de uitgerekende datum (23.55 uur). Ik had beladvies (Quinten was nog niet ingedaald), dus de verloskundige kwam langs en was er snel, om 00.15 uur. Ik had nog geen weeën, maar de vk bleef nog even 'hangen' om te kijken hoe ging. Vorige keer ben ik namelijk vrij snel en makkelijk bevallen (8 uur). Nou, gelukkig maar.... want om 1.00 uur kreeg ik lichte krampen. Iets heftiger dan voorweeën, maar erg onregelmatig en ik hoefde niets weg te puffen ofzo. Om 1.45 uur werden de weeën sterker en bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben, maar ik vond het erg goed te doen. Ik heb 2 douchesessies gehad en toen ik zijn kopje wat voelde drukken, heeft de vk mijn getoucheerd: 8 cm. Mooi! Daarna kreeg ik een flinke wee van een minuut of 4. Dat deed wel even flink zeer. Omdat die zo lang duurde luisterde de verloskundige even naar zijn harttonen en die waren vrij laag. De navelstreng werd wat afgekneld, hij kon niet meer lang wachten. Ze masseerde de 2 resterende cm's weg en ik moest meteen persen en daarna op mijn zij en heeeeeeel diep in- en uitademen om die kleine optimaal van zuurstof te voorzien. Na 2 persweeën waren de harttonen weer mooi. Op de derde perswee is hij geboren om 3.35 uur! Ik heb hem aangepakt en na het uitkloppen van de navelstreng heb ik zelf de navelstreng doorgeknipt.. Hij heeft lekker snel gedronken en heeft wel eerst een uur op mijn borst gelegen / gedronken voordat de checks en 4 kleine hechtingen werden gedaan (alleen scheurtje in de huid). Om 6.00 uur lag ik gedoucht en al in mijn frisse bedje te genieten van ons tweede wonder in de armen. Ik vond het erg fijn dat de verloskundige de hele bevalling erbij is geweest en niet tussentijds wegging (was ook geen tijd voor trouwens). Dat gaf me een vertrouwd gevoel. Ook alle wensen uit mijn geboorteplan zijn uitgekomen (uitkloppen navelstreng, zelf doorknippen, eerst aan de borst voor alle checks e.d.). Met recht een droombevalling!
Aaaah wat een prachtig ventje! Gefeliciteerd! Geniet ervan en fijn dat je bevalling zo voorspoedig is verlopen!
Gefeliciteerd! wauw wat een heerlijke bevalling om te lezen!en wat een mooi kindje! Super dat al je wensen gehoord zijn...heerlijk lijkt me dat
Gefeliciteerd. Wat fijn om zo'n verhaal te lezen. Ik heb alleen nog een klein vraag je wat (misschien dom) maar wat ik het uitkloppen van de navelstreng? Moet ik dit letterlijk opvatten?
Gefeliciteerd sister!!! Goed gedaan! Ik had ook al zo'n droom bevalling!!! And the club grows! Warme hugx m
Weer zo'n mooi knulletje Appeltje. Klinkt als een heerlijke bevalling en wat super dat er zo goed is geluisterd naar je wensen.
Gefeliciteerd, enne waar heb je die bevalling besteld? hier nog iemand die benieuwd is naar het uitkloppen van de navelstreng!
Haai die ho, dames! Het uitkloppen van de navelstreng is dit; De placenta 'klopt' en is de voedsel- & zuurstofbron van de baby, zoals je weet. Nu, als je de 'navelstreng laat uitkloppen' dan laat je de placenta zijn laatste werk doen. Dit uitkloppen is erg goed voor de baby, het zit vol voedingswaarden -en al dat soort- dus hoe beter de start van het kindje. Het is een beetje vergelijkbaar met de eerste teugen van de borst; ook daarin zitten erg veel voedingwaarden voor de baby, en dus begint het met een flinke imuunsysteem boost! Ik hoop dat dit het e.e.a. uitlegt! hugx m
Appeltje, Wat een prachtig ventje! Lekker genieten samen! En wat een heerlijke bevalling meid, fijn dat alles zo goed gegaan is!
Droombevalling en droombaby wat een schatje. Ik kijk ook terug op een hele mooie bevallig natuurlijk kreeg ik het niet cadeau maar vanaf het breken van vruchtwater is hij in 2,5 uur geboren. Stortbevalling dus!!
Gefeliciciteerd met jullie zoon en broertje! Mijn kindjes zijn ook zo snel geboren, de eerste in 4 uur en de tweede in 3 uur. Zo'n bevalling gun je iedereen. Geniet van elkaar!