Ik ben benieuwd hoe jullie wisten dat het begonnen was en wanneer je naar het ziekenhuis moest. Ze hebben mij verteld dat als we te vroeg naar het ziekenhuis komen we weer naar huis moeten en het ziekenhuis is hier een half uur vandaan. Ik heb natuurlijk geen zin om een uur voor niks in de auto te zitten, maar ben ergens ook bang dat we niet op tijd gaan.
hoi bij mij begonnen de weeen rond 11 uur siochtend en gelijk om de 5 minuten maar duurde maar 20 sec. ik twijfelde natuurlijk nog en heb een uurtje aangemodderd. Toen heb ik de vk gebeld en uitgelegd, ze stelde voor om te timen tot de weeen zelf minstens een minuut aanhielden. Om half 3 is ze gekomen omdat ik toen belde dat het zover was. Ik had toen 2 cm ontsluiting en het ging heel vlot door. Om half 5 was mijn moeder eindelijk bij me en zijn we naar ziekenhuis eggaan op aanraden van de vk. daar had ik 5 cm dus dat was prima. ik had echter niet later moeten gaan want 15 minuten later had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. om 6 uur is mijn zoontje geboren. dus te lang wachten zou ik ook niet doen maar kan wel. Volgens mij bepaalt je vk het vaak voor je en kom je zelden te vroeg. groetjes
Ik had een vermoeden, maar wist het ook niet zeker. Bij mij voelde het alsof er een blok beton in mijn buik zat dat mijn lichaam naar buiten wilde duwen (dat bleken achteraf nog maar indalingsweeën te zijn). Begon om half vijf 's middags en tegen 21 uur had ik zoiets van, goh, volgens mij is er activiteit. 's Nachts na half 2 wist ik het zeker, toen kreeg ik echte weeën.
@lauraatje: Helaas heb ik hier geen vk en alleen een (wisselende) gyn in het ziekenhuis. Als ik dus zou twijfelen heb ik helaas dus ook niemand om naar toe te bellen om om advies te vragen..
mij braken de vliezen zaterdag om 3:30 en geen weeen nog niets eens een harde buik..toch maar gebeld met de ziekenhuis..en ik moest komen..om 6 uur naar huis tot dan nog steed geen weeen...om 8 uur begon het een beetje om 10 uur zei tegen me vriend deze weeen zijn wel heel heavy en ze komen heel snel.. om 11 uur 3 cm ontsluiting om 14:30 6 cm om 17 uur 10 cm maar mijn baby was niet ingedaald en ik moest haar nog op de plaats persen tot 18 uur en toen kon ik haar eruit persen om 18:30 is ze geborn..ze is mijn eerste dus eigelijk ook vrij snel gegaan..
Heb je geen telefoonnummer van de afdeling gekregen of van de verloskundige uit het ziekenhuis? Die kan je namelijk altijd bellen om te overleggen e.d. Succes!
Om 23 uur braken de vliezen, gelijk naar het zk! Daar dachten ze dat het afscheiding was ECHT NIET!!! Gelijk om de 2 minuten weeën en om 9:55 geboren!!
Ze zeggen dat je echt wel weet wanneer het begonnen is, de weeën dan bedoel ik. Ik dacht altijd jaja dat zal wel, maar het is inderdaad zo. Paar dagen voordat het zover is al rommelerij gehad maar zodra de weeën beginnen kun je die echt wel onderscheiden van de 'andere pijntjes'. Toen dat bij mij begonnen was, dat was rond 22.00uur s'avonds, heb ik zelf de tijd tussen de weeën opgenomen. Die werden uiteindelijk steeds heftiger en om 01.00uur hebben we de verloskundige gebeld, die binnen een half uurtje kwam om te kijken naar mijn ontsluiting. Dit was nog niet genoeg en ik zou nog maar wat gaan slapen (makkelijker gezegd dan gedaan magoed). Om 07.00uur hield ik het niet meer en hebben we weer de vk gebeld, waarna zij weer kwam kijken. Nóg was de ontsluiting niet voldoende om naar het ziekenhuis te gaan. Ze beloofde me om 11.00uur weer terug te komen en zei dat de ontsluiting dan wel aardig opgeschoten is zodat we naar het ziekenhuis konden gaan. En dat was ook zo...om 12.00uur kwamen we dus in het ziekenhuis aan en toen begon het feest . Dus zo wist ik dat het begonnen was...
he das vervelend ja. ik kan alleen maar zeggen, de echte weeen voel je wel. ik had al weken voorweeen en nestdrang maar toen het echt begon wist ik het gelijk. goed timen dus en zodra het snel opvolgt zal ik toch gaan en dan maar goed zeuren bij het ziekenhuis als ze je weg willen sturen misschien? succes
ze zeggen altijd dat je het weet als het echte weeen zijn, maar dat hoeft niet. ondanks dat ik er bloedverlies bij had twijfelde ik wel degelijk. (maar ik heb ook geen voorweeen gehad) pas toen de vlos zei dat ik ruim 4 cm had, wist ik het 100% zeker.
Daar ben ik dus idd bang voor, dat ik de echte weeen niet zal herkennen.. Maar hopen dat ik dat dus wel doe...
heeft ook zeker zijn voordelen hoor! ik had "ineens" al ruim 4 cm. het lijkt me erger als je al uren weeen hebt die niets doen..
Bij de eerste begon het 's nachts rond drieeen te rommelen. Om half 7 's morgens had ik het idee dat het echt wat ging worden. Toen zette het gelijk ook goed door, weeen om de 10 min. direct gevolgd door weeen om de 5 min. Om half 9 ben ik richting het ziekenhuis gegaan, toen had ik al 7 cm. ontsluiting. Na het doorprikken van de vliezen om 9 uur is ze een uurtje later geboren. Bij de tweede ging het sneller. Thuis braken de vliezen om 01.45 uur. Direct na het ziekenhuis gegaan i.v.m. complicaties bij de eerste bevalling. Precies een uur na heb breken van de vliezen begon de eerste wee. Om 6.30 uur was hij er, in totaal dus maar 2 uur en 3 kwartier. Helaas had ik ook na deze bevalling een vastzittende placenta met veel bloedverlies dus kon ik direct door naar de OK voor een placentaverwijdering en een bloedtransfusie.