Droomhuis, financiele crisis, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jaleesa, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben net voor de crisis een rijtjeshuis gekocht en ons appartement met 3 slaapkamers boven te koop gezet :(
    Tot nu toe nog geen kijker gezien en hier in de straat staat ook redelijk veel te koop, dus we moeten maar net geluk hebben..
    Halverwege februari krijgen we de sleutel van het nieuwe huis..

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ons huis staat een half jaartje te koop, zijn gezakt met de prijs en hebben tot nu toe 30 bezichtigingen gehad... we moeten nog meer geduld hebben!

3. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Er wordt geroepen dat je wel een overbruggingskrediet kan nemen, tuurlijk kan dat: maar ook dat moet betaald worden. Waarom zou je het risico willen nemen dat je zometeen met twee hypotheken zit? Als je nu eerst je eigen woning verkoopt sta je ook veel sterker bij de verkoop en ook bij de aankoop van een nieuwe woning!

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb niet alle reacties gelezen, alleen je vraag, maar wil je uit (werk)ervaring het advies meegeven om je heel goed te laten informeren over de kansen qua verkoop van je huidige woning, en daarna pas te beslissen. Ik werk bij een hypotheekadvieskantoor, en hoor toch té vaak verhalen van mensen die hun huis niet kwijtraken, en daardoor vreselijk in de narigheid komen. Ook bij mijn beste vriedin is dat gebeurd, en dat wil je echt niet... De stress, en ellende die je ervan hebt... :( heel naar!

Als je een verkoopmakelaar inschakelt, kun je waarschijnlijk wel een goede inschatting krijgen van hoe lang je erover zult doen om je woning kwijt te raken, maar ook die zal je geen garanties kunnen geven.

Professioneel advies inwinnen is in dit soort gevallen het beste :)
    Succes!

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Robin,

Zo heb je alleen zekerheid idd, maar het moeilijke is en dat maakt de TS nu ook mee denk ik, dat ze een droomhuis heeft gevonden en niet wil laten schieten..

Hoe groot is de kans dat je weer zo'n mooie woning tegenkomt?

Blijft een risico..

Deel Deze Pagina