Huilen jullie makkelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren zat ik met collega's te praten over emoties en dat je soms kan huilen bij een film.
    Nu zat ik me dus te bedenken dat ik maar weinig echt moet huilen.
    Toen ik jonger was huilde ik veel sneller en makkelijker.
    Dat was niet altijd fijn maar het kan soms wel enorm opluchten.
    De laatste keer dat ik flink heb gehuild was na een misverstand in de familie dat uitgepraat moest worden en dat is alweer een jaar geleden.
    Ik krijg weleens tranen in mijn ogen als ik gekwetst ben oid maar ik huil niet hardop.
    Pas zei mijn man namelijk ook al dat hij me zelden tot nooit ziet huilen.
    Ik ben echt niet een ongevoelig persoon maar het voelt opgelaten om ergens over te huilen en ik schaamt me ervoor.
    Best gek als ik er zo over nadenk.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb dat ook :)
    Maar 'mis' het niet of zo. Ik ben niet ongevoelig, heb soms ook wel tranen in mijn ogen, maar echt huilen? Niet zo vaak.
    Vorig jaar hebben wij onze opa's binnen vrij korte tijd begraven en toen was ik vrij veel aan het huilen. En als ik ruzie heb met mijn man en heel boos ben, maar dat is vooral frustratie huilen en dat is ook alweer heel lang geleden.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #3 MyMiracle, 19 aug 2015
    Laatst bewerkt: 19 aug 2015
    Bij een film, maar dat zijn dan wel alleen tranen die over mijn wangen rollen. Verder eigenlijk niet.
    Zeker niet als het om mijn eigen pijn gaat.
    Mijn vader is nu bijvoorbeeld 3 jaar overleden. De keren dat ik gehuild heb zijn denk ik op 3 of 4 handen te tellen. Daarvan was het zeker op 2 handen te tellen dat ik meehuilden met mijn zussen of broertjes. Als ik de pijn en het verdiet zelf voel, dan komt er niks. Ook al voelt het wel alsof ik echt moet huilen(brok in mijn keel, knoop in mijn maag....).

4. misa

misa Niet meer actief

Ja ik huil heel makkelijk..... :):cool:

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik huil ook niet zo snel meer. Tijdens de zwangerschappen en tijdens de borstvoeding wel heel snel, vond dat ook wel lekker moet ik zeggen ;), maar nu niet zo snel meer, ook niet met films, al krijg ik vaak nog wel een brok in mijn keel als het zielig is.
    Laatste keer dat ik heb gehuild was toen mijn man 6 weken in het ziekenhuis plat moest liggen en we er allebei doorheen zaten. Oh en toen de arts zei dat hij naar huis mocht, kwamen er ook wel wat traantjes, maar was niet echt huilen. En mijn oom heeft kanker en het gaat nu erg slecht met hem, ik was met mijn tante aan het appen, dan krijg ik ook wel tranen in mijn ogen. Maar goed dat valt niet onder snel huilen vind ik, vind het normaal dat iemand dan moet huilen/tranen krijgt.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    voordat ik een kind had? nee... zelfs toen mijn moeder zo ernstig ziek was haast niet, ook al was het einde verhaal... zelfs daarna niet, ben toen volgende schooldag gewoon weer naar school gegaan...

nu, huil ik haast om alles sinds de oudste geboren is... heel gek...

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee. Ik huil bijna nooit. Soms springen er wel tranen in mijn ogen, maar 1x knipperen en het is weer weg. Ik ben wel emotioneler geworden na de bevalling, maar meer tegenover ons eigen kind.

Ik zie het eigenlijk meer als; ik heb genoeg gehuild in mijn leven. Ik ben praktisch 'op'. Hooguit 2x per jaar iets wat zou kunnen lijken op een traan en klaar. Meestal met een begrafenis ofzo. Maar voor de rest eigenlijk nooit meer. En dat was tot op vijf jaar geleden wel anders.

Ja, of uien ;)

8. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik huil heel snel voor we kinderen hadden niet. Nu kan ik om alles huilen 😆

9. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik huil niet heel snel, maar heb wel snel de tranen in mn ogen.
    Als ik heel boos ben kan ik nog wel eens huilen, maar dat is dan echt van boosheid.

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ohh ik ben zo'n vreselijke jankerd 😂 Heb ik altijd al gehad maar sinds mijn dochter er is, verschrikkelijk..

11. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ik huil vrij snel. En nu al helemaal door de hormonen. Gisteren zelfs bij woezel&pip ;) Zucht.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.875
    5.114
    113
    Ik heb wel snel tranen in mijn ogen. Films, televisie.. Dat raakt me vaak. Maar echt huilen niet. Dat is zeker al een jaar geleden

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Voor de zwangerschap had ik alle controle over emoties en deed ik alsof ik een heeeeele koele kikker was, maar na de zwangerschap lukt het niet meer en ben een emotioneel wrak geworden. Heb vanmorgen nog een traantje weggeveegd bij het zien van een pasgeboren baby...:D

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ja, en na de zwangerschap en bevalling is dat alleen nog maar erger geworden. Ik heb een hoop triggers ... een film, een liedje, een mooi verhaal ... als ik boos ben niet zo snel, enkel als ik vind dat mij onrecht wordt aangedaan... ik ben echt emotioneel incontinent geworden helaas ...

15. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    ik ben de laatste tijd best wel een jankerd met films, en sommige progamma's.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, ik ben best wel een jankerd.. maar wel als ik alleen of met mijn man ben. Tegenover familie e.d. kan ik het niet.

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Haha ja ik jank snel

En vooral bij Disney films :D

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Herkenbaar.
    En dan denk je dat je er na de zwangerschap goed vanaf bent gekomen omdat alle sluizen beneden weer goed sluiten, staan die in je hoofd continue open. :p ja ik heb het echt heel erg. :)

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    hier ook emotioneel incontinent, echt om vanalles, en sinds ik een kind heb echt nog veel erger, als ik al een zielig katje op tv zie zit ik alweer te janken op de bank....verschrikkelijk, ook als dingen me frustreren ben ik snel aan het huilen.... en echt overal thuis, bij familie, op het werk....zucht!
    ik zou graag iets minder snel huilen. soms is het gewoon onwijs vervelend.

20. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ja ik ben echte jankerd en t lucht meestal heerlijk op iedereen weet t ook dus ik schaam me nooit meer.ik kam om alles janken films liedjes enz

Deel Deze Pagina