Hoi heb al een tijd steeds dezelfde droom. Misschien weet iemand van jullie wat hij betekent: Ik bevind me een een groot huis dat in brand staat en eromheen is water. Ik ren door de gangen, op zoek naar de uitgang. Steeds als ik een raam of deur vind, is die opeens weer verdwenen. Rara....
Ik denk dat je het gevoel heb dat je ergens in verstrikt zit.. dat je denkt de uitgang (oplossing) gevonden te hebben en dat er dan telkens weer iets nieuws opduikt! O
ik denk dat je jezelf in een moeilijke situatie (brand) hebt gemanoevreerd en nu geen uitweg meer weet. terwijl de oplossing (water) vlak naast de deur ligt. Je vertelt dat je holt en rent. Probeer vannacht diep adem te halen, rustig te blijven en je te concentreren. Misschien blijft de deur nu en kun je jezelf bevrijden.
muus: een huis is het symbool voor onze eigen lichaam (je ziel, je ik) als je je in je droom midden in een brandend iets bevind staat dat voor verdriet en ellende. je verteld dat je water ziet, maar het maakt heel erg uit of die troebel of helder, rustig of kolkend was. als jouw huisdeur steeds verdwijnd staat dat voor een probleem dat je eerst goed moet bekijken, alvorens je een beslissing neemt.
Ik geloof niet in droomverklaren, tijdens mijn studie ben ik zo verschrikkelijk veel verschillende theorieen tegengekomen die elkaar heel erg tegenspreken.. ik denk dat een verklaring heel erg persoonsgebonden is en wij daar weinig over kunnen zeggen.
ik geloof er ook niet in marieke, maar als je het vraagt blijkbaar wel en op het internet zijn er genoeg verklaringen te lezen.
Ik heb vanaf hier alle reacties verwijderd. Sorry voor de meiden die 'normaal' gereageerd hebben. Niet gepaste reacties worden vanaf nu verwijderd en ook je account wordt direct gesloten! Wat hier net gebeurd is kan echt niet. Je hoeft hier niet te reageren op mijn reactie (dat kan als je wilt via pb) reageer hier alleen op het bericht van Muuske, vind je het onderwerp maar niks, dan sla je het gewoon over! Jan (man van Lotte)
ik wil dan wel graag de link die iemand had geplakt terugzetten want die was serieus leuk. http://www.starmanproductions.nl/dromen ... enabc.html alle symbolen verklaard (op alfabetische volgorde)
Ja dromen kunnen zoveel betekenen, maar soms is het gewoon iets waarmee je zit en dit verwerk je in een droom. Alleen weten wij niet waar je mee zit, maar het lijkt dat je ergens in verstrikt zit. Iets wat verstikkend werkt.
Als ik mijn droom onthouden heb ga ik ook altijd naar die link die al gegeven was, niet dat ik er heel veel waarde aan hecht (ik vergeet het 9 van de 10 keer meestal weer, haha), maar ik zou die link zeker proberen Muuske, misschien zegt het je wat? Liefs, Fem
Dit staat even buiten jou vraag maar ik wil hier even wat kwijt dat mij al jaren dwars zit. 9 jaar geleden had ik op vakantie in spanje een droom. Mijn opa was dood, en kwam daarna weer tot leven.(stond op uit de dood zeg maar) Ze hebben mij altijd gezegd dat wanneer je droomt dat iemand doodgaat diegene een lang leven heeft. Nu is het zo, ik vind het te eng voor woorden dat mijn opa de dag die volgde op mijn droom is overleden. Ik heb dit altijd geassocieerd met dood- weer tot leven gekomen (is een kort leven!) Heel eng vind ik dit. Als ik dus nu droom over iemand die dood gaat schrik ik constant wakker, bang dat diegene in m'n droom weer tot leven komt. Zou er nu echt een assosiatie zijn met dromen en de werkelijkheid? Sorry, dit sluit niet aan op jou toppic, maar ik wilde het even kwijt. X Vera
eng is dat he, ja maar ik denk wel dat dat met elkaar verbonden is. er waren hier twee jaar geleden twee jongetjes verdronken, ik wist niet wie het waren ik hoorde het op de dag dat het gebeurd was. die avond droomde ik dat het een neefje van een vriendin was. Ik had dat jongetje nog nooit gezien, wist niet eens dat ze een neefje had. ik kom dr twee weken later tegen, wat denkje...... Het was indd haar neefje. vaag toch.
Ik heb zelf ervaring met een droom waarin mijn net overleden vader contact met mij zocht. Ik onthield nooit mijn dromen alleen die droom die ik met mijn vader heb gehad weet ik nog precies en de dag erna had ik een heel fijn gevoel er was iets van mij afgevallen. Ik had het laatste jaar van zijn leven veel ruzie met hem en in mijn droom kwam hij het goed maken en omhelsde hij me. Weet nog dat ik de dag erna zei "ik heb wel gedroomd maar het was net of het geen droom was" later heeft een paranormaal begaafd iemand gezegd dat de ziel van mijn vader al eens contact met de aarde had gezocht dus eigenlijk een soort bevestiging van het gevoel dat ik al had. Even voor de mensen die niet in het paranormale geloven ik zelf heb daar ook niet zoveel mee maar deze persoon wist zoveel dingen te vertellen dat ik eigenlijk anders tegen aankijk nu.
Dit is wat ik kan vinden: Ik pak de steekwoorden die me opvallen en waarvan ik denk dat deze op jou van toepassing zijn: Brand/vuur: Wanneer je droomt dat een huis in brand staat, suggereert de droom dat je een verandering moet ondergaan. Als je deze droom wel vaker droomt, dan betekent het dat je nog niet klaar bent voor de verandering of dat je de verandering tegenhoudt. Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Gezien jij niet bij het water kan komen, denk ik dat het zegt dat jij momenteel even wat energie mist omdat er simpelweg teveel dingen zijn die alle energie uit je trekken en je ziet geen mogelijkheid dit aan te vullen. (dit is mijn gevoel hierbij) Dromen dat je van iets of iemand wegrent, geeft aan dat je een bepaalde kwestie probeert te vermijden. Alternatieve uitleg is dat je wegrent van een situatie of verleiding. Een raam in je droom is over het algemeen positief: het staat voor hoop, onmetelijke mogelijkheden en inzicht. Gezien de ramen steeds verdwijnen, wijst dit erop dat jij weinig hoop hebt.. Deuren hebben een bijzondere betekenis Als deuren dicht zijn (of op slot) symboliseren deze kansen die je ontnomen zijn, of kansen die je misgelopen bent. Maar in jouw droom verdwijnen de deuren en ramen, het volgende heb ik daarover gevonden: Dromen waarin mensen of objecten voor je ogen verdwijnen, refereren naar de angst of onzekerheid dat geliefden zomaar zouden kunnen verdwijnen uit je leven. Je zou ook het gevoel kunnen hebben dat je niet kunt bouwen op iemand. Hierdoor kun je je alleen en onbekwaam voelen. Je zou mischien eens moeten werken aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen. Dit is wat ik heb gevonden en als ik me niet vergis, is bovenstaande wel toepasselijk....
@ Ninetje...kan me heel goed vinden in wat jij suggereert meid! Bedankt dat je het voor me hebt nagezocht! Ik ga binnenkort een cursus volgen bij het VMC "Terug naar jezelf". 25 Oktober heb ik een intakegesprek! Ben eens benieuwd! @ Lotte...bedankt meid! Liefs Marjo
ik geloof wel degelijk in dromen en ze maken je ook attent voor hetgeen waar jij je mee bezig houdt mits je de betekenis weet natuurlijk maar vaak kan je die zelf al wel verzinnen brand -->angst , deuren en ramen die verdwijnen ---> je ziet geen uitgang meer in iets nee dromen kunnen je zelfs heel veel vertellen mits je jezelf erin verdiept
@ Deb....waar kan ik meer info vinden dan? Ff googlen misschien? Denk zelf eigenlijk ook wel dat ze je iets duidelijk willen maken. Iets wat je misschien onbewust al weet, maar niet wilt zien. Thanx! Liefs marjo
Ik wil niet ( weer?) een discussie starten( ik heb de vorige gelukkig gemist ), maar weet je ik geloof ook in een peorsoonlijke verklaring, dat is de reden dat als ik aan droom verklaring doe dat ik de persoon die er om vraagt ook vraag: wat betekend brand voor jou, vind je het eng, of facinerend? Het huis waar je in rent, herken je het? geeft het jou een veilig gevoel of juist niet? Dit soort vragen geven samen met de algemene beschrijving vaak een persoonlijke uitleg van je droom. Ik geloof er absoluut in dat dromen jou meer vertellen dan je bewust denkt. Dat dromen soms ook dingen vertellen die vlak na je droom gebeuren geloof ik ook wel. Dromen zijn boodschappen van het onbewuste en het onbewuste voelt en weet alles. Dus misschien heb je onbewust wel geregistreed dat het niet goed voelde met je opa en heeft je onbewuste dit verwerkt in een droom... Noem het intuitie noem het hoog gevoeligheid, noem het god, lot of helderziend, we beztten allemaal de kunst om waar te nemen op verschillende nivo's...