tip voor muuske: leg een kladblok naast je bed. dromen meteen opschrijven. als je eenmaal een poos wakker bent vergeet je ze zo weer
@ Loopy....thanx voor de tip! Maar deze vergeet ik niet! Is steeds dezefde! Komt al een hele tijd terug helaas....
Ik heb geen uitleg voor je droom. Maar je kunt in je droom er iets aan doen. Dit heet: lucide dromen. Ga maar eens googelen zou ik zeggen.
Luicide dromen kun je alleen "opweken"tijdens waak. Je herleeft dan je droom in een fantasie en verandert er het een en ander aan. Dan zou het mogelijk moeten zijn om je droom s nachts te manipuleren. Er is alleen wel behoorlijk wat trainingvoor nodig...
Hoi, Ik kan het wel gaan uitleggen maar misschien heb je meer baat bij deze website http://www.geocities.com/SunsetStrip/Th ... bolen.html
@Nieuwbegin: als ik voor het slapen gaan tegen mezelf zeg: ik wil mijn droom onthouden en ik ben de baas over mijn droom. Dan weet ik eigenlijk altijd in mijn droom dat ik droom. Ik kan dan ook wakker worden als ik geen prettige droom heb. Ik weet dan dat ik droom en zeg dan wakker worden en dan wordt ik ook wakker. Of als ik achtervolgd wordt in mijn droom zeg ik tegen mijn achtervolgers: dit is mijn droom stop met me achtervolgen. Dat is toch lucide dromen ?
Jep dat is luicide dromen, je weet dat je je bevind in een droom. Heel knap dat je dta jezelf eigen hebt gemaakt. Niet veel mensen lukt dat ook.
Ik moet het mezelf wel echt voornemen hoor. Nu ik het een poosje niet doe droom ik weer "gewoon". Bij mij gaat het eigenlijk heel makkelijk. Ik dacht dat het bij iedereen gemakkelijk zou gaan.
Ik had dat ook vaak, dat ik tegen iemand zei die me wilde vermoorden : vermoord me maar, ik voel er toch niks van want het is een droom. Dan werd ik een paar honderd keer beschoten, en dan werd ik wakker. Erg vaag Ik droomde echt vaak dat er iemand vermoord werd, eerst was me moeder de klos, toen mn vriend ( werd vermoord door een stel japanners ) en ikzelf ben ook een paar keer vermoord vaag he
Met dat soort dromen begon het bij mij ook, heel vaag. Nu weet ik vaak dat ik droom en ga het dan sturen. alleen heb ik nu soms dat als ik bijv wil gaan vliegen dat ik denk "mensen kunnen niet vliegen" en dat lukt het nog niet
wuahaaha! Ik heb een keer gedroomd dat ik bovenaan de trap stond, en echt de neiging had om te springen, en dat deet is dus, en ik zweefde heel mooi naar beneden! Wat een supergevoel was dat joh... zou het nu niet in het echt durven hoor denk dat het dan eindigd in een nachtmerrie gehe